Gigantti

Gigantin huhtikuun myydyimmät puhelimet TOP 10 – Edullisten ja keskihintaisten puhelinten kilpailu kiristyy

Huhtikuun myydyimpien puhelimien lista osoittaa, että kuluttajat arvostavat yhä enemmän keskihintaisia ja sitä edullisempia puhelimia. Marimekon x Samsungin -yhteistyötuotteet vietiin käsistä.

Huhtikuussa kysyntä keskittyi Gigantin liikkeissä erityisesti keskihintaisiin ja sitä edullisempiin Android-puhelimiin. Kuva: Gigantti Oy / Samir Abya

Gigantin kuukauden myydyimpien puhelinten listan kärjessä komeilee jälleen One Plus Nord CE3 lite 5G. Se on selkeästi löytänyt hintapisteen, jossa kysyntä kohtaa tarjonnan. Myös Applen iPhone 13 sekä 15 ovat nousseet listalla kärkikahinoihin.

Gigantin telecom-tuotteiden myyntipäällikkö Jyri Helistön mukaan huhtikuun lista olisi voinut näyttää toisenlaiseltakin: vaikka Apple on kärkikahinoissa vahvasti mukana, Samsungin uudet mallit kiipeävät listalla pikkuhiljaa ylöspäin.

“Tämä oli mielenkiintoinen kuukausi, sillä sekä myytyjen puhelinten keskihinta että kappalemäärät nousivat. Kauppaa tehtiin leveällä rintamalla.”

Listan sijalle numero 10 oli kova tunku, ja sinne olisi voinut nousta montakin mallia. Nyt sieltä löytyy Androidin premium-malli Samsung Galaxy S24, joka on tämän vuoden tulokas ja selvästi onnistunut lanseeraus. Mallin vetovoimaa on lisännyt Samsungin AI, eli vuoden vaihteessa lanseeratut tekoälyominaisuudet. 10.-sijasta kamppaili myös Honor, joka ei ole aikaisemmin ollut listalla.

Myös selvästi nousussa oleva Motorola on kahden puhelinmallin myötä mukana listalla.

“Myös Motorolat ovat keskihintaluokan ja edullisemman pään Android-puhelimia. Ominaisuudet keskihintaluokan ja edullisemman pään puhelimissa ovat menneet reippaasti eteenpäin, ja jokaisella merkillä on omia hyviä ominaisuuksiaan. Erottuvuutta kuluttajan silmissä haetaan esimerkiksi designilla, väreillä tai vaikka kameroilla ja akun kestolla. Eli lippulaivamallin ominaisuuksia valikoiden.”

”Hinta–laatusuhde on monelle ostajalle tärkeää, mikä selittää etenkin keskihintaisten puhelinten suosiota. Parhaat ominaisuudet löytyvät kuitenkin edelleen premium-puhelimista, joiden suosio on vakaa”, Helistö sanoo.

Samsungin ja Marimerkon yhteistyön suosio yllätti

Helistön mukaan kampanjat ovat siivittäneet useamman mallin myyntiä huhtikuussa. Yömyyntikampanja vahvisti erityisesti iPhone 15 -sarjan puhelinten mukanaoloa myydyimpien puhelinten listalla.

Huhtikuun alussa Gigantin liikkeisiin saapuneiden, Samsungin ja Marimekon yhteistyötuotteiden ensimmäinen erä vietiin käsistä. Puhelimien ja Galaxy Buds -kuulokkeiden suojakotelot sekä Galaxy Watch -älykellojen rannekkeet myytiin loppuun kahdessa päivässä.

“Samsung x Marimekko -yhteistyötuotteiden suosio onnistui yllättämään meidät kovista odotuksista huolimatta. Kaikki ensimmäisen erän tuotteet, mitä varastossa oli, myytiin ennätysajassa. Yhteistyö voi osaltaan selittää myös Samsungin puhelinmallien kysyntää huhtikuussa”, Helistö summaa.

Loppuunmyydyn ensimmäisen erän jälkeen tuotteita on taas saapunut varastoon, ja niitä on hyvin saatavilla sekä Gigantin myymälöistä että nettikaupasta.

Huhtikuun myydyimmät puhelimet TOP 10

1. One Plus Nord CE3 lite 5G (1.)
  2. Apple iPhone 13 (3.)
  3. Apple iPhone 15 (4.)
  4. Samsung Galaxy A25 5G (8.)
  5. Apple iPhone 15 pro (7.)
  6. Motorola e13 (-)
  7. Motorola G24 Power (-)
  8. Apple iPhone 15 pro max (10.)
  9. Samsung Galaxy A35 5G (-)
  10. Samsung Galaxy S24 (-)

Gigantti on Suomen suurin elektroniikan ja kodinkoneiden jälleenmyyjä.

Meillä on Suomessa 42 myymälää ja yrityksemme palveluksessa työskentelee yli 1 500 giganttilaista - myymälöiden ohella netti- ja yritysmyynnissä, sekä asiakaspalvelu- että jakelukeskuksissa. Pääkonttorimme sijaitsee Helsingin Sanomatalossa.

Liikevaihtomme tilikaudella 2022/2023 oli 525 miljoonaa euroa. Olemme osa Norjassa toimivaa Elkjøp-konsernia, joka kuuluu englantilaisen kodinelektroniikkaketjun, Currys plc:n, omistukseen.

Lisätietoa meistä löydät kotisivuilta osoitteesta: gigantti.fi.

Lue lisää julkaisijalta Gigantti

Kierrätätkö kodinelektroniikkaa oikein? ”Elektroniset lelut ja sähkötupakatkin kuuluvat SER-kierrätykseen”19.3.2024 11:20:45 EET | Uutinen

Kodinelektroniikan kierrätys on elintärkeää, ja suomalaiset kierrätyskansaa. Mutta sähkö- ja elektroniikkaromun suhteen harhaluuloja ja kierrätyslipsahduksia esiintyy vielä jonkin verran. Gigantti-myymälöiden SER-pisteillä ollaan kuluneena vuonna tehostettu järjestelyjä ja tiedotusta, tavoitteena kannustaa kierrättämään elektroniikkaa oikein. Palveluna suosiotaan nostaa etenkin laitteiden nouto kotiovelta kierrätykseen, jonka hankkii jo puolet asiakkaista, jotka vaihtavat kodinkoneensa uuteen.