66 HakutuloksetCitycenter

Kauppakeskusten myynti kasvoi vuoden 2024 viimeisellä neljänneksellä12.3.2025 11:07:07 EET | Suomen Kauppakeskusyhdistys ry | Tiedote

Suomalaisten kauppakeskusten kokonaismyynti kasvoi 1,1 prosenttia vuoden 2024 loka-joulukuussa edellisen vuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna. Kävijöitä kauppakeskuksissa oli 4,5 prosenttia enemmän kuin vuoden 2023 viimeisellä neljänneksellä. Viimeisen vuosineljänneksen volyymejä nosti etenkin vilkas marraskuu, jolloin myynti nousi 3,3 prosenttia ja kävijöitä oli yli kuusi prosenttia enemmän kuin edellisenä vuonna. Myynti ja kävijämäärät kasvoivat pääkaupunkiseudulla huomattavasti muuta maata enemmän.

Uudistunut Helsingin Joulunavaus 23.-24.11.202418.11.2024 10:00:00 EET | Helsinki City Markkinointi | Tiedote

Helsingin joulunavauksen historia on täynnä lumoavaa tunnelmaa ja valon juhlaa, joka on kietoutunut kaupungin sydämeen jo vuosikymmenten ajan. Tapahtuma laajenee Suomen suurimmaksi Joulunavaukseksi. Perinteinen jouluparaati uusiutuu kuljetun reitin osalta tuoden näyttävyydessään ja laajuudessaan iloa katselijoiden riemuksi. Lauantaina 23.11. klo 16 Senaatintorilta liikkeelle lähtevä joulukulkue suuntaa Aleksanterinkatua pitkin Mannerheimintielle, josta se kääntyy kohti Narinkkatoria ja sen kaksipäiväistä Joulutivolia.

Kauppakeskusten kävijämäärä kasvoi 5,1 prosenttia vuoden toisella neljänneksellä30.8.2024 06:35:00 EEST | Suomen Kauppakeskusyhdistys ry | Tiedote

Suomalaisten kauppakeskusten kävijämäärä kasvoi kuluvan vuoden huhti-kesäkuussa 5,1 prosenttia viime vuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna. Myynti kasvoi nimellisesti 0,7 prosenttia, mutta inflaatiokorjattuna supistui 0,8 prosenttia. Rullaavalla 12 kuukauden tarkastelujaksolla kauppakeskusten myynti kasvoi 3,2 prosenttia ja kävijämäärä 5,4 prosenttia.
Sponda Real Estate Oy

Suomen ensimmäinen virtuaalisen taiteilijan luoma näyttely esillä kauppakeskus Citycenterissä, Helsingin ydinkeskustassa4.7.2024 12:21:12 EEST | Sponda Real Estate Oy | Tiedote

Spondan Citycenter-kauppakeskus Helsingin ydinkeskustassa tarjoaa tänä kesänä unohtumattoman kulttuurielämyksen, joka tuo eloa ja uudenlaista koettavaa keskustaan. Citycenterissä voi tutustua Suomen ensimmäiseen tekoälyllä tuotettuun Helsinki Beneath -näyttelyyn, jossa kaikki teokset on luotu tekoälyllä, jopa itse taiteilija. Teknologia ja taide kohtaavat tekoälytaiteilija Antti Karppisen luomassa Helsinki Beneath -näyttelyssä Uraauurtavan tekoälytaiteilija Antti Karppisen Helsinki Beneath -näyttely nostaa ennenkokemattomalla tavalla maailman onnellisimmasta pääkaupungista esiin kepeitä ja vakavampiakin yhteiskunnallisia teemoja, kuten lasten ja nuorten jaksamista, hyvinvointiyhteiskunnan tilaa ja ympäristöä. Kaikissa teoksissa ja niiden viesteissä piilee kuitenkin aina usko parempaan. Jättimäiset teokset, jotka ovat jopa 3 x 5 metrisiä, tarjoavat katsojille paljon katsottavaa. Jokaisesta teoksesta paljastuu tarkemmalla tarkastelulla entistä enemmän yksityiskohtia, jotka houkuttelevat

Kauppakeskusten myynti kasvoi 3,6 prosenttia vuoden ensimmäisellä neljänneksellä3.6.2024 07:05:00 EEST | Suomen Kauppakeskusyhdistys ry | Tiedote

Suomalaisten kauppakeskusten kokonaismyynti kasvoi kuluvan vuoden tammi-maaliskuussa nimellisesti 3,6 prosenttia viime vuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna. Reaalisesti myynti kasvoi 0,8 prosenttia. Kävijämäärä kasvoi 5,6 prosenttia verrattuna vuoden 2023 ensimmäiseen neljännekseen. Huhtikuun 2023 ja maaliskuun 2024 välisenä aikana nimellinen kokonaismyynti oli 4,5 prosenttia edeltävää 12 kuukauden tarkastelujaksoa korkeampi.
Sponda Real Estate Oy

Burger King valitsi Spondan kauppakeskus Citycenterin uuden lippulaivaravintolansa sijainniksi8.4.2024 07:00:00 EEST | Sponda Real Estate Oy | Tiedote

Kiinteistösijoitusyhtiö Spondan omistaman, Helsingin ydinkeskustassa sijaitsevan kauppakeskus Citycenterin ravintolatarjonta laajenee vuoden 2024 lopulla, kun kansainvälinen pikaruokaketju Burger King avaa Kaivokatu 8:aan upean lippulaivaravintolansa. Burger King painotti uuden ravintolatilansa valinnassa Citycenterin sijaintia vilkkaiden asiakasvirtojen keskellä sekä hiilineutraalin kiinteistön ympäristövastuullisia ratkaisuja.
Lidl Suomi

Kuluttajat punnitsevat hankintoja aiempaa tarkemmin – Lidlin Black Friday -tarjouksissa korostuvat käytännölliset tuotteet22.11.2023 15:15:45 EET | Lidl Suomi | Tiedote

Black Fridayn kaltaiset tarjouspäivät ovat tänä päivänä aiempaa merkittävämmässä roolissa, kun yleisen hintatason nousun myötä kuluttajia kiinnostaa entistä enemmän tuotteiden hinnat ja tarjoukset. Tänä vuonna Lidlin Black Friday -tarjouksissa on asiakkaiden erityisesti suosimia käyttötavaroita, joista hittimenestyjiksi ennustetaan bluetooth-vastamelukuulokkeita, sauvasekoitinsettiä ja vartalotyynyä.

Kauppakeskusten kävijämäärä kasvoi 6,8 prosenttia vuoden toisella neljänneksellä25.8.2023 05:00:00 EEST | Suomen Kauppakeskusyhdistys ry | Tiedote

Suomalaisten kauppakeskusten kävijämäärä kasvoi kuluvan vuoden huhti-kesäkuussa vajaat seitsemän prosenttia edelliseen vuoteen verrattuna. Vastaavasti kokonaismyynti kasvoi vuoden toisella neljänneksellä nimellisesti 4,6 prosenttia vuoden 2022 vastaavaan ajanjaksoon verrattuna. Kasvuvauhti hiipui selkeästi verrattuna vuoden ensimmäiseen neljännekseen, jolloin vuoden 2022 alun koronarajoitukset vielä painoivat vertailulukuja. Toisen vuosineljänneksen kokonaismyynnin kasvu jäi reilut kaksi prosenttiyksikköä inflaatiota matalammaksi.

Kauppakeskusten myynti kasvoi 10 prosenttia vuoden ensimmäisellä neljänneksellä10.5.2023 05:00:00 EEST | Suomen Kauppakeskusyhdistys ry | Tiedote

Suomalaisten kauppakeskusten kokonaismyynti kasvoi kuluvan vuoden tammi-maaliskuussa nimellisesti tasan 10 prosenttia vuoden 2022 vastaavaan ajanjaksoon verrattuna. Inflaatiokorjattuna myynti kasvoi 1,5 prosenttia. Myynnin kasvu oli erityisen voimakasta tammikuussa, kun monet koronarajoitukset rasittivat vielä edellisen vuoden vertailulukua. Kauppakeskusten kävijämäärä oli vuoden ensimmäisellä neljänneksellä lähes 20 prosenttia viime vuoden alkua korkeampi. Tammikuussa kauppakeskuksissa oli kävijöitä yli 30 prosenttia enemmän kuin vuonna 2022. Sekä myynnin että kävijämäärien kasvu on 12 kuukauden tarkastelujaksolla ollut ripeämpää kaupunkien keskustoissa sijaitsevissa kauppakeskuksissa kuin keskustojen ulkopuolisissa keskuksissa.

Kauppakeskusten myynti kasvoi yli kuusi prosenttia vuonna 202223.2.2023 05:00:00 EET | Suomen Kauppakeskusyhdistys ry | Tiedote

Suomalaisten kauppakeskusten kokonaismyynti kasvoi nimellisesti 6,7 prosenttia vuonna 2022 verrattuna edelliseen vuoteen. Kauppakeskusten kävijämäärä nousi yli 16 prosenttia koronarajoitusten runtelemaa vuotta 2021 korkeammaksi. Vuoden viimeisen vuosineljänneksen myynti oli nimellisesti 3,9 prosenttia edellisen vuoden vastaavaa ajanjaksoa korkeampi. Kävijöitä oli loka-joulukuussa vajaat kymmenen prosenttia edellistä vuotta enemmän. Vertailussa on nyt tarkasteltu ensimmäistä kertaa myös inflaatiokorjattua kokonaismyynnin muutosta. Kuluttajahintojen noususta puhdistettu myynti kauppakeskuksissa jäi 0,4 prosenttia edellistä vuotta matalammaksi. Kahviloiden ja ravintoloiden vahva kasvu jatkui viimeisellä vuosineljänneksellä Kauppakeskuksissa toimivien kahviloiden ja ravintoloiden myynti nousi lähes 29 prosenttia edellistä vuotta korkeammaksi vuonna 2022. Myynnin kasvu jatkui myös vuoden viimeisellä neljänneksellä, jolloin kahviloiden ja ravintoloiden myynti oli reilut 11 prosenttia edellis

Kauppakeskusten myynti- ja kävijämäärien kasvu jatkui kolmannella neljänneksellä16.11.2022 05:00:00 EET | Suomen Kauppakeskusyhdistys ry | Tiedote

Suomalaisten kauppakeskusten kokonaismyynti kasvoi heinä-syyskuussa keskimäärin 4,7 prosenttia edellisen vuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna. Kasvu oli ripeintä syyskuussa, jossa vertailulukua painoivat vuoden 2021 syyskuun kiristyneet koronarajoitukset. Kävijöitä keskuksissa oli 13,5 prosenttia enemmän kuin viime vuoden kolmannella neljänneksellä. Kuluvan vuoden tammi-syyskuun kokonaismyynti on reilut kahdeksan, ja kävijämäärä yli 18 prosenttia suurempi kuin vuoden 2021 vastaavalla ajanjaksolla.

Asiakkaat palasivat kaupunkikeskustojen kauppakeskuksiin26.8.2022 01:00:00 EEST | Suomen Kauppakeskusyhdistys ry | Tiedote

Kauppakeskusten myynti- ja kävijämäärät jatkoivat reipasta kasvuaan kuluvan vuoden toisella neljänneksellä. Huhti-kesäkuun kokonaismyynti oli 11 prosenttia edellisen vuoden vastaavaa ajanjaksoa suurempi, ja kävijöitä oli 25 prosenttia enemmän. Vuoden 2021 matalasta vertailuluvusta johtuen huhtikuun myynti kasvoi peräti 20 prosenttia, kun taas kesäkuussa kokonaismyynti oli alle viisi prosenttia edellistä vuotta korkeampi. Huhti-kesäkuun kokonaismyynti ylitti jo pandemiaa edeltäneen ajan neljällä prosentilla, ja koko alkuvuoden myyntikin jäi vain 1,6 prosenttia vuoden 2019 tasosta. Kävijämäärissä oltiin vielä 16 prosenttia jäljessä alkuvuotta 2019, mutta kesäkuussa ero oli enää 5,7 prosenttia.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Viimeinen
  • >>
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye