13 Hakutuloksetpedagoginen johtaminen

Opetusalan Ammattijärjestö OAJ ry

Ammattikorkeakoulujen työtehtävät ovat eriytymässä31.10.2024 10:00:00 EET | Opetusalan Ammattijärjestö OAJ ry | Tiedote

Ammattikorkeakoulujen opiskelijamäärä on kasvanut ja opetushenkilöstön määrä pienentynyt samalla, kun hallinnollinen työ ja kilpailu rahoituksesta ovat lisääntyneet. Ammattikorkeakoulujen henkilöstö kokee silti työnsä merkityksellisenä ja ammattikorkeakoulut hyvinä työpaikkoina. Tulokset selviävät 31.10. julkaistusta Haaga-Helia ammattikorkeakoulun ja Opetusalan Ammattijärjestö OAJ:n yhteisestä Kiviä ja keitaita 4.0 -tutkimusraportista.
Espoon kaupunki - Esbo stad

Espoo vahvistaa päiväkotien johtamisen resursseja – käyttöön uusi apulaisjohtajamalli1.11.2023 08:00:00 EET | Espoon kaupunki - Esbo stad | Tiedote

Espoon varhaiskasvatukseen on perustettu tänä syksynä uusi päiväkodin apulaisjohtajan rooli, jonka tarkoituksena on tukea varhaiskasvatuksen johtamista. Uudistuksella tavoitellaan päiväkodin johtajien työkuorman purkamista. Samalla pyritään edistämään sitä, että varhaiskasvatuksen arki toimii ja työ sujuu, kun resurssit hyvään johtamiseen paranevat.
Opetusalan Ammattijärjestö OAJ ry

OAJ: Hötkyily lainsäädännössä ei tue päiväkotien johtamista31.10.2023 12:25:58 EET | Opetusalan Ammattijärjestö OAJ ry | Tiedote

Kasvatus- ja opetusalan johtajuus edellyttää vankkaa pedagogista osaamista sekä toimivia johtamisen työkaluja. OAJ pitää tärkeänä, että päiväkotien johtamista kehitetään jatkossakin tutkittuun tietoon pohjautuen. Asiantuntijatyön johtaminen käy kohtuuttoman vaikeaksi, jos johdettavia on liikaa. OAJ esittämiä ratkaisuja olisivat johdettavien määrän pitäminen hallittavana ja toimipistekohtaiset läsnä olevat johtajat.
Tampereen yliopisto

Väitös: Yhdenvertaiseen arviointiin vielä matkaa Suomi toisena kielenä ja kirjallisuus -oppimäärässä19.5.2022 10:19:07 EEST | Tampereen yliopisto | Tiedote

Opettajilla on moninaisia käsityksiä Suomi toisena kielenä ja kirjallisuus -oppiaineen arvioinnista. Opettajat kaipaavat oppiaineen arviointiin liittyvien käsitteiden ja määritelmien yksityiskohtaista avaamista siten, että kaikille opettajille muodostuisi yhteinen käsitys arvioinnin perusteista. KM Helena Vesaranta tutki väitöskirjassaan Suomi toisena kielenä ja kirjallisuus -oppimäärän arviointia opettajan työn kontekstissa.
Helsingin yliopisto

Opettajankoulutusta uudistetaan Suomessa21.5.2018 13:50:44 EEST | Helsingin yliopisto | Tiedote

Miksi uudistaa jo kansainvälisesti erinomaiseksi kehuttua opettajankoulutusta? Mitä opettajan on osattava nyt ja tulevaisuudessa? Helsingin yliopistosta johdetussa ja opetus- ja kulttuuriministeriön rahoittamassa laajassa opettajankoulutuksen uudistamishankkeessa etsitään ratkaisuja ja tarjotaan koulutusta ja tukea nykyisille ja tuleville opettajille. Hankkeen 12 osahanketta johtavat professorit ja dosentit Helsingin yliopiston eri tiedekunnissa ja hanketta koordinoi professori Auli Toom Yliopistopedagogiikan keskuksesta.
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye