
Uusi Battlax BT-016 hypersport- luokan vyörengas
Bridgestone esittelee uuden hypersport -luokan vyörenkaansa, joka kantaa mallinimeä Battlax BT-016. Se on suunniteltu antamaan mahdollisimman urheilullinen suorituskyky intohimoisille sporttipyörien harrastajille. BT-016 tarjoaa MotoGP -radoilla kehitetyn moniosaisen kulutuspinnan kumiseostekniikan suomat pito-ominaisuudet jokaisen motoristin ulottuville.
Verrattuna edeltäjäänsä BT-014:een, uusi BT-016 tarjoaa parantuneet käsittelyominaisuudet kaikissa olosuhteissa – merkittävästi paremman pitotuntuman, ajovakauden ja pidon – kuten myös paremman kulutuskestävyyden ja alhaisemman melutason.
Maksimaalista pitoa MotoGP -kumiseostekniikalla
Bridgestonen MotoGP:ssä käyttämä huipputeknologia perustuu uusimpaan SACT-moniseostekniikkaan (Straight And Cornering Technology), jota hyödynnetään BT-016:n tuotannossa ja jolla saadaan huippuluokan pitotaso sekä jarrutuksessa, kaarreajossa että kiihdytyksessä.
BT-016 eturenkaassa käytetään kulutuspinnan kolmiosaista 3-Layer Compound (3LC) -rakennetta: kulutuspinnan keskialue tarjoaa tarkan ohjaustuntuman, lineaarisen käsiteltävyyden ja hyvän kilometrituloksen, kun taas reuna-alueet varmistavat hyvän pitotuntuman.
BT-016 takarengas on maailman ensimmäinen katurengas, jossa käytetään kulutuspinnan viisiosaista 5-Layer Compound (5LC) -rakennetta. Kulutuspinnan keskialue on suunniteltu antamaan hyvä ajovakaus ja kulutuskestävyys, olkapääalueen kumiseoksella saadaan korkea pito kaarteista ulos kiihdytettäessä ja reuna-alueet tarjoavat erinomaisen sivuttaispidon ja hyvän pitotuntuman suurilla kallistuskulmilla. Ajolinjojen valinta on sujuvaa helppoa.
Lineaarinen ja urheilullinen käsiteltävyys
Sekä etu- että takarenkaan rakenne perustuu Bridgestonen HTSPC teräsvyörakenteeseen (High Tensile Super Penetrated Cord). Yhdestä pitkästä kudoslangasta valmistettu MSB-vyö (Mono Spiral Belt) parantaa luistojen ja ajolinjojen hallintaa kaarteissa sekä antaa renkaalle erinomaisen iskunvaimennuskyvyn. Kyseinen rakenne mahdollistaa vyöpaketin valmistamisen perinteistä vyötä jäykemmäksi, mikä parantaa renkaan pysymistä muodossaan ja tarjoaa paremman ajovakauden korkeilla nopeuksilla.
Eturenkaan kulutuspinnan keskellä olevat S-muotoiset ristikkäiset viistourat antavat kevyen käsiteltävyyden ja runsaan ohjaustuntuman sekä poistavat kuviosta tehokkaasti vettä sadekelillä. Takarenkaan uritus on suunniteltu siten että kulutuspinnan keskialue on yhtenäinen, mutta vedenpoistourien pitkittäinen osa on tiekosketuksessa. Tällä saadaan yhdistettyä hyvät märän kelin ominaisuudet, paras mahdollinen pito ja alhainen rengasmelu. Sekä etu- että takarenkaan pintakuvion suunnittelussa on painotettu huippuluokan pito-ominaisuuksia urasuhteen ollessa kummassakin 6% (urasuhde vertailun vuoksi BT-014 eturenkaassa 11% ja takarenkaassa 10%).
Korkea osuus ensiasennuksissa
Battlax BT-016 on tehnyt suuren vaikutuksen myös moottoripyörävalmistajiin. Uutuus on hyväksytty ensiasennusrenkaaksi johtaviin kauden 2008 pyörämalleihin, kuten Yamaha YZF R6 ja Suzuki GSX-R600 ja 750.
Battlax BT-016 on saatavilla alkuvuodesta 2008 neljässä eturengas- ja seitsemässä takarengaskoossa.
KOKOVALIKOIMA
ETU
130/70ZR16M/C (61W)
110/70ZR17M/C (54W)
120/60ZR17M/C (55W)
120/70ZR17M/C (58W)
TAKA
150/60ZR17M/C (66W)
160/60ZR17M/C (69W)
170/60ZR17M/C (72W)
180/55ZR17M/C (73W)
190/50ZR17M/C (73W)
190/55ZR17M/C (75W)
160/60ZR18M/C (70W)
Lisätietoja:
• Viestintäpäällikkö Auli Kähkönen, puh. (09) 8578 6243
Bridgestone Finland Oy
PL 22, 01451 Vantaa
Puh. (09) 8578 6200
Telefax (09) 8578 6250
www.bridgestone.fi
Bridgestone Europe NV/SA, jonka pääkonttori on Brysselissä, on Bridgestone Corporationin tärkeimpiä divisioonia. Se kehittää ja valmistaa Euroopassa huippuluokan renkaita, jotka sen 17 tytäryhtiön ja muiden kanavien välityksellä myydään kaikkialle Eurooppaan, Itä-Euroopan markkinat mukaan luettuina. Tuotteita viedään myös Euroopan ulkopuolelle, kuten Japaniin.
Kuvat
Tietoja julkaisijasta
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Bridgestone Finland Oy
Bridgestone ja Suomen olympiajoukkue keräävät yhteistyössä varoja urheiluseuroille14.2.2018 08:00:00 EET | Tiedote
Maailman suurin rengas- ja kumiyhtiö Bridgestone on yhdistänyt voimansa Suomen olympiajoukkueen kanssa tukeakseen suomalaisten urheiluharrastusta seurojen kautta ympäri maata.
Bandag laajenee Bridgestonen omistuksessa11.10.2010 09:00:00 EEST | Tiedote
LEHDISTÖTIEDOTE 11.10.2010. Bridgestone osti Bandagin, maailman johtavan pinnoitebrandin, vuonna 2006 ja sen Euroopan toiminnot siirtyivät Bridgestone Europen hallintaan vuonna 2008. Sen jälkeen kaikki Bandagin ydintoiminnot on integroitu täydellisesti Bridgestone Europen organisaatioon, myynti- ja kenttäväki puolestaan Bridgestonen maakohtaisiin myyntiyhtiöihin.
Uusi maatalousrengas Firestone Performer 70 - Enemmän pitoa pelloille, enemmän nopeutta tielle7.10.2010 09:15:00 EEST | Tiedote
LEHDISTÖTIEDOTE 7.10.2010. ///TIEDOTE KOKONAISUUDESSAAN PDF-LIITTEENÄ/// Jatkoa Firestonen innovatiivisille maatalousrenkaille seuraa, kun Firestone Europe laajentaa Performer-sarjaansa julkaisemalla Performer 70 -vyörenkaat keski- ja suuritehoisiin traktoreihin. Verrattuna edeltäviin R6000- ja R8000-sarjoihin, jotka Performer 70 tulee korvaamaan, se tarjoaa enemmän pitoa, pidemmän käyttöiän sekä paremman ajonopeuden ja -mukavuuden tiellä.
Bridgestone esittelee uudet matalan vierintävastuksen Ecopia-sarjan kuorma-auton renkaat30.9.2010 09:00:00 EEST | Tiedote
Uusi Ecopia-valikoima vähentää polttoaineen kulutusta ja hiilipäästöjä tinkimättä renkaan suorituskyvystä
Bridgestone esittelee polttoainetaloudellisten renkaiden valikoimansa5.2.2009 09:00:00 EET | Tiedote
LEHDISTÖTIEDOTE 5.2.2009. Huhtikuusta 2009 lähtien tuodaan Euroopan markkinoille vaiheittain laaja valikoima Turanza ER300 Ecopia -renkaita. Bridgestone merkitsee tuotevalikoimastaan ECOPIA-nimellä ne renkaat, jotka ovat erittäin polttoainetaloudellisia.