Suomen Kuntaliitto / Finlands Kommunförbund

Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailun finaali ja Piiri 08 –tapahtuma Lahdessa 8.-9.5.

Jaa

KUNTALIITON KUTSU
5.5.2008

Tiedostusvälineille

Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailun finaali ja Piiri 08 –tapahtuma Lahdessa


Aika: 8.-9.5.2008
Paikka: Sibeliustalo, Lahti

Kuntamarkkinoinnin vuoden päätapahtuma Piiri 08 on tänä vuonna Lahdessa. Tapahtuman aikana ratkeavat kuntamarkkinoinnin Suomen mestaruudet kilpailukyky-, rekrytointi- ja matkailusarjoissa. Mestarit palkitaan yhteensä 100.000 euron arvoisilla markkinointikampanjoilla. Lisäksi jaetaan hopea- ja pronssisijojen kunniakirjoja ja mahdollisia kunniamainintoja. Kilpailun kärki esitellään Sibeliustalossa 9.5. klo 9.20 alkaen, ja järjestys ratkeaa klo 11.30 palkintojenjaossa.

Piiri 08 –tapahtumassa alustavat torstaina 8.5. muiden muassa kaupunkibrändäyksen kansainvälinen huippuasiantuntija Simon Anholt, professori Pekka Himanen ja sisustusarkkitehti Stefan Lindfors. Tapahtumaan osallistuu runsaat sata kunta- ja seutumarkkinoinnin asiantuntijaa. 

Piiri-yhteistyön ja kuntamarkkinoinnin SM-kilpailun tarkoituksena on kehittää kuntien ja seutujen markkinointiosaamista, levittää hyviä käytäntöjä ja rakentaa yhteistyötä. Piiri-hankkeen takana ovat Suomen Kuntaliitto, Seudulliset kehittämisyhteisöt SEKES ry ja Suomen Matkailuorganisaatioiden yhdistys SUOMA ry. Hankkeen yhteistyöyrityksiä ovat Helsingin Sanomat, Yhtyneet Kuvalehdet/Suomen Kuvalehti, Kuntalehti, Finlands kommuntidning,  Luovia, MicroMedia ja Rientola Place Marketing Oy.

Tiedotusvälineiden edustajat ovat tervetulleita seuraamaan Piiri 08 –tapahtumaa. Ohjelma on liitteenä ja lisätietoa löytyy internetistä: www.piiri.info. Käytännön järjestelyissä auttaa viestintäsihteeri Raija Heino, puh. 09-771 2017, 050 62 318, raija.heino@kuntaliitto.fi.

Tapahtuman ohjelma: http://suurtapahtuma.piiri.info/
Liitteenä tiedote SM-kilpailun semifinalisteista, joista siis voittajat nimetään.


Tervetuloa!


Jari Seppälä
Viestintäjohtaja
Suomen Kuntaliitto
puh. 050 66 743

Merja Olari
Markkinointipäällikkö
Suomen Kuntaliitto
puh. 050 378 4305
 
KUNTALIITTO TIEDOTTAA
JULKAISTAVISSA 17.4.2008
 
 
Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailun semifinalistit valittu
 
Kolmannen kerran järjestettävän Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailun parhaimmisto on valittu. Yhteensä 35 kilpailutyötä on mukana kilpailussa, jonka voittajat julkistetaan Piiri 08 -tapahtumassa Lahdessa 9. toukokuuta. Kilpailussa palkitaan parhaat työt kolmessa sarjassa yhteensä 100 000 euron arvoisilla markkinointikampanjoilla. 
 
Eniten kilpailutöitä lähetettiin kilpailukykysarjaan, josta on valittu kuusi työtä shortlistalle. Matkailusarjan shortlistalle on valittu kolme ja rekrytointisarjan listalle kaksi työtä. Tuomaristot valitsevat näistä kahdeksan palkittavaa.
 
Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailun tavoitteena on kehittää markkinointiosaamista kunta-alalla nostamalla esille kunta- ja seutumarkkinoinnin hyviä käytäntöjä eli esimerkillistä ja tuloksellista markkinointia.
 
- Kilpailussa on tänä vuonna mukana vähemmän töitä kuin aiemmin, mutta markkinoinnin laatu näkyy entistä paremmin. Tällä kertaa kilpailuun osallistumista ovat varmasti hillinneet kuntaliitostilanteet, hankerahoituskauden päättyminen sekä markkinointityön pitkäjänteisyyden korostuminen, pohtii SM-kilpailun ylituomarina toimiva Kuntaliiton viestintäjohtaja Jari Seppälä.
 
- Kilpailutöissä näkyy erinomaisia innovatiivisia ja luovia keinoja sekä toteutusmalleja. Kilpailutyöt ovat enimmäkseen osa pitkäjänteistä ja suunnitelmallista markkinointia, mitä toivoimmekin. Monessa työssä tavoitteet jäävät tosin melko yleiselle tasolle, mikä voi vaikeuttaa tulosten mittaamista ja jatkokehitystä. Kuntien seudullista sekä elinkeinoelämän yhteistyötä tehdään ilahduttavan paljon, jatkaa Seppälä.
 
Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailun järjestävät kunta- ja seutumarkkinoinnin kehittämistyötä tekevät järjestöt: Suomen Kuntaliitto, Seudulliset kehittämisyhteisöt SEKES ry sekä Suomen matkailuorganisaatiot SUOMA ry. Se on osa Piiri-hanketta, joka on avoin ja maksuton yhteistyö- ja kehittämisverkosto kuntien, seutujen ja alueiden markkinointiosaamisen vahvistamiseksi.
 
Piiri-hankkeen yhteistyöyrityksiä ovat Helsingin Sanomat, Yhtyneet Kuvalehdet/Suomen Kuvalehti, KL-Kustannus Oy/ Kuntalehti, Finlands kommuntidning, MicroMedia Oy, Luovia Oy ja Place Marketing Oy.
 
 
Voittajille palkintoja 100 000 euron arvosta
 
Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailujen kunkin sarjan voittaja saa palkinnoksi Suomen mestarin arvon, kunniakirjan ja julkisuutta. Tuomaristot voivat lisäksi nimetä sarjojen hopea- ja pronssityöt tai jakaa kunniamainintoja. Kilpailun pääpalkinnon, 50 000 euron arvoisen kampanjan, voi tänä vuonna voittaa mistä tahansa kolmesta sarjasta tuomaristojen yhteispäätöksellä. Kahden muun sarjan voittajat palkitaan 25 000 euron arvoisilla kampanjoilla. Kampanjat toteutetaan kilpailun yhteistyöyritysten kanssa.   

Kilpailukykysarjassa palkitaan markkinointia, jonka tavoitteena on seudun tai kunnan kilpailukyvyn ja elinvoimaisuuden kehittäminen ja muutosprosessien tukeminen.

Matkailusarjassa palkitaan markkinointia, jonka tavoitteena on kotimaisten tai ulkomaisten matkailijoiden tai kävijöiden houkutteleminen kuntaan tai seudulle.
 
Rekrytointisarjassa palkitaan markkinointia, jonka tavoitteena on kuntien oman työnantajamaineen tukeminen sekä osaajien houkutteleminen seudulle.
 
 
Lisätietoja:
Jari Seppälä, viestintäjohtaja, Suomen Kuntaliitto, p.09 771 2010,
Merja Olari, markkinointipäällikkö, Suomen Kuntaliitto, p. 09 7712676
Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailut: www.piiri.info
 
 
 
Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailut 2008 shortlistat
 
Kilpailukykysarjan top 6 aakkosjärjestyksessä
 
Hämeenlinnan kaupunki yhdessä Hämeenlinnan osuuspankin ja Etelä-Hämeen OP-kiinteistökeskuksen kanssa
Sairionranta – elämäsi paikka
 
Tampereen kaupunki
Luova Tampere
 
Oulun kaupunki
Oulu inspiroi – brändin lanseeraus kuntalaisille
 
Salon Seudun Kehittämiskeskus, Turun Seudun Kehittämiskeskus ja Länsi-Uudenmaan kehittämiskeskus (Tiehallinto, Tieyhtiö Ykköstie)
E18-messuosasto Alihankintamessuilla
 
Uudenkaupungin kaupunki
Valitse Uusikaupunki
 
Vantaan markkinointi Oy
Vantaan Akseli
 
 
Matkailusarjan top 3 aakkosjärjestyksessä
 
Hämeenlinnan kaupunki, NCC rakennus Oy, Mainostoimisto 42 Oy
Aulangonranta – All in one
 
Ruka-Kuusamo matkailuyhdistys ry
Ruka-Kuusamon kesä 2007
 
Satakunnan käsi- ja taideteollisuus ry, Vammalan kaupunki
Herra Hakkaraisen talo – ainutlaatuinen elämyskohde lapsille
 
 
Rekrytointisarjan top 2 aakkosjärjestyksessä
 
Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö Cursor Oy
Metalli on hevii -markkinointikampanja
 
Vantaan kaupunki, sosiaali- ja terveydenhuollon toimiala
Pahus-kampanja lääkärimedioissa

Tietoja julkaisijasta

Suomen Kuntaliitto / Finlands Kommunförbund
Suomen Kuntaliitto / Finlands Kommunförbund
Kuntatalo / Toinen linja 14
00530 HELSINKI

09 7711http://www.kuntaliitto.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Suomen Kuntaliitto / Finlands Kommunförbund

Kuntavaalit ovat suosituin tapa vaikuttaa, mutta kuntalaiset haluavat vaikuttaa myös vaalien välillä19.12.2024 08:00:00 EET | Tiedote

Vaikka valtaosa kuntalaisista pitää kuntavaaleissa äänestämistä tärkeimpänä keinona vaikuttaa oman kuntansa asioihin, he samanaikaisesti osallistuvat ja haluavat osallistua myös vaalien välillä. Kunnissa kannattaisi kiinnittää suurempaa huomiota jo käytössä oleviin sekä myös vielä hyödyntämättömiin osallistumis- ja vaikuttamistapoihin, selviää Kuntaliiton Kuntalaistutkimuksesta.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye