Messukeskus

Matkamessujen Nordic Bloggers’ Experience voitti Blog Marketing Awards -palkinnon

Jaa
Matkamessujen järjestämä kansainvälinen bloggaajaohjelma Nordic Bloggers’ Experience on voittanut blogimarkkinoinnin tuloksellisuutta arvioivan The Blog Marketing Awards -palkinnon Suomen merkittävimmässä blogeille ja bloggaajille suunnatussa kilpailussa, Blog Awards Finlandissa.
NBE 2015 keräsi 50 kansainvälistä matkabloggaajaa Helsinkiin. Kuva: 
Victor Estevez Gomez
NBE 2015 keräsi 50 kansainvälistä matkabloggaajaa Helsinkiin. Kuva: Victor Estevez Gomez

Tänä vuonna ensimmäistä kertaa järjestettävään kilpailuun ilmoitettiin yhteensä 29 työtä, joista finaaliin ylsi kuusi kampanjaa. Kilpailun tulokset julkistettiin 2.10. järjestetyssä Blog Awards Finland -gaalassa.

Nordic Bloggers’ Experiencen (NBE) toteuttamisesta vastaa Kohtaamistoimisto Innastus Oy. Ohjelma on toteutettu tiiviissä yhteistyössä Visit Finlandin ja Visit Helsingin kanssa.

NBE-kampanja on palkittu aiemmin Suomen Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailussa (2014) sekä Evento Awards -palkinnolla (2015). Ensi tammikuussa kampanja toteutetaan jo kolmatta kertaa. Siihen saapui ennätykselliset 350 hakemusta eri kanavia hyödyntäviltä some-sisällöntuottajilta.

- Huikeaa voittaa tällainen palkinto heti ensimmäisellä kerralla, kun blogimarkkinointi on uutena kategoriana mukana palkintogaalassa. NBE on ollut menestystarina, lisäksi se on ollut matkailualalla suunnannäyttäjänä tuomalla some-sisällöntuottajat ja alan yritykset yhteen. Sosiaalisten sisällöntuottajien rooli matkailussa on kasvanut muutenkin, mistä osoituksena on sekin, että myös matkabloggaajat ovat ensimmäistä kertaa palkittavana kategoriana, arvioi Inna-Pirjetta Lahti Kohtaamistoimisto Innastuksesta

NBE on matkailun menestystarina somessa

Viisikymmentä kansainvälistä matkabloggaajaa 24 maasta vieraili tammikuussa Matkamessuilla, Helsingissä ja eri puolilla Suomea. Sen jälkeen tarinat mukana olleista yrityksistä ja alueista ovat levinneet blogeissa, instagramissa ja twitterissä ympäri maailmaa 14 eri kielellä. Bloggaajien avulla Matkamessuilla ja NBE-ohjelmassa mukana olleet yritykset saavuttavat maailmanlaajuisen näkyvyyden, jonka vaikutuspiirissä on miljoonia matkustavia ihmisiä.

Matkamessujen bloggaajaohjelman tulokset kertovat Suomen mittakaavassa huikeasta onnistumisesta. Aihetunnisteella #nbefinland tavoitettiin Twitterissä jopa 25 miljoonaa seuraajaa yli 5000 twiitillä. Bloggaajien seuraajat olivat erittäin sitoutuneita ja kiinnostuneita kampanjan aikana julkaistusta materiaalista. Instagramissa jaettiin yli 1600 kuvaa, jotka keräsivät lähes 260 000 tykkäystä ja yli 10 000 kommenttia. Tällä kertaa mukana oli myös useita videobloggaajia, joiden toteuttamissa kymmenissä videotarinoissa Matkamessujen, Helsingin ja Suomen tunnelma välittyy kymmenille tuhansille seuraajille.

Blog Awards Finland jakaa alan merkittävimmät palkinnot

The Blog Marketing Awards -kilpailun lisäksi Blog Awards Finland -gaalassa palkittiin myös vuoden ansioituneimmat bloggaajat kaikkiaan 11 kategoriassa. The Blog Marketing Awards -palkinnon tavoitteena on kannustaa markkinoijia ottamaan blogit tehokkaammin markkinointiviestinnän käyttöön ja tekemään blogimarkkinointia rohkeasti ja ainutlaatuista lukijasuhdetta arvostavasti. Finaaliin valittiin kuusi kampanjaa, joissa hyödynnetään menestyksekkäästi blogeja ainoana kanavana tai merkityksellisessä roolissa osana monimediaratkaisua.

Tänä vuonna kilpailun tuomaristoon kuuluivat Frankly Partnersin toimitusjohtaja Anna-Riikka Hovi, Toinen PHD:n luova johtaja Jani Halme, Asiakkuusmarkkinointiliiton toimitusjohtaja Jari Perko, Valion markkinointijohtaja Hanna Hiekkamies, L’Oréal Nordicin Business Development Director Minna Martikainen, Akvamariini Porter Novelli -viestintätoimiston asiakkuusjohtaja Terhi Halsvaha ja A-lehtien mediamyynnin johtaja Saija Heikinheimo.

Nordic Bloggers' Experience on Matkamessujen järjestämä ohjelma kansainvälisille matkabloggaajille. Ohjelmaan osallistui 2015 noin 60 bloggaajaa, joista 10 oli suomalaisia isäntiä. Ohjelma järjestettiin yhteistyössä Visit Finlandin ja Visit Helsingin kanssa. Vuonna 2015 NBE:n kumppaneina olivat majoituskumppani Radisson Blu, Aasian lentoyhteyksistä vastaava Finnair sekä sisältökumppanit CreateTrips ja Momondo. NBE:n bloggaajamatkoja järjestivät tällä kertaa Enontekiö, Visit Espoo, Visit Hämeenlinna, Inari-Saariselkä, Visit Mikkeli, Visit Porvoo, Rovaniemi, Turku Touring, Visit Åland, Visit Sweden ja Viking Line.

Seuraava Nordic Bloggers’ Experience järjestetään Matkamessujen yhteydessä 16.-24.1.2016.

Nordic Bloggers Experience ohjelman käytännön toteutuksesta vastaa Kohtaamistoimisto Innastus. Ohjelma on kehitetty yhteistyössä palkitun saksalaisen bloggaajan Sebastian Canavesin kanssa (www.off-the-path.com).

 

Lisätietoja:

Messukeskus, tiedottaja Riikka Luomanpää, 050 540 4231, riikka.luomanpaa@messukeskus.com

Innastus Oy, toimitusjohtaja Inna-Pirjetta Lahti, 050 376 0824, inna-pirjetta.lahti@innastus.fi

www.nbe.fi

Kuvat

NBE 2015 keräsi 50 kansainvälistä matkabloggaajaa Helsinkiin. Kuva: 
Victor Estevez Gomez
NBE 2015 keräsi 50 kansainvälistä matkabloggaajaa Helsinkiin. Kuva: Victor Estevez Gomez
Lataa

Tietoja julkaisijasta

Messukeskus
Messukeskus
Messuaukio 1
00520 HELSINKI

+358 40 450 3250http://www.messukeskus.com

Helsingin Messukeskus on Suomen elämyksellisin tapahtumakortteli ja vaikuttavin kohtaamismedia. Suomen suurin tapahtumajärjestäjä tuottaa laadukkaita tapahtumia sekä vuokraa tilojaan ja palvelujaan erilaisten tapahtumien areenaksi. Messukeskuksen itse tuottamia tapahtumia ovat mm. Habitare, Helsingin Kirjamessut, Educa, FinnBuild, Matkamessut ja Vene Båt. Vierastapahtumina Messukeskuksen tiloissa järjestetään mm. Slush, Nordic Business Forum, Assembly, Kennelliiton Koiramessut sekä lukuisia kansainvälisiä kongresseja ja yritystapahtumia vuosittain.

Tilat käsittävät 7 hallia, 40 muuntuvaa kokoustilaa, 21 ravintolaa ja oman tapahtumahotellin. Messukeskus toi vuonna 2023 pääkaupunkiseudulle 187 miljoonan euron tulovirran ja toiminnan työllisyysvaikutus oli 2535 henkilötyövuotta. Omistajayritys Suomen Messut perustettiin vuonna 1919. | Messukeskus. The realsocial media. www.messukeskus.com @messukeskus

Helsinki Expo and Convention Centre (brand name Messukeskus) hosts Finland’s most inspiring events and exciting encounters. As Finland’s premier experience provider, we organise high-quality events and rent out our facilities for a wide variety of occasions. Events produced by Messukeskus include, among others, Habitare, the Helsinki Book Fair, Educa, Finnbuild, Matka Travel Fair, and Helsinki International Boat Show. Messukeskus also hosts guest events such as Slush, Nordic Business Forum, Assembly, International Dog Fair, as well as many international congresses and business events every year.

Our premises include 7 halls, 40 convertible meeting rooms, 21 restaurants, and our own hotel. The events held at the Helsinki Exhibition and Convention Centre last year brought in a revenue stream of 187 million euros to the Helsinki metropolitan area and created the equivalent of 2,535 full-time jobs. The Finnish Fair Corporation was founded in 1919. | Messukeskus. The real social media | www.messukeskus.com @messukeskus

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Messukeskus

Ensimmäiset ajoneuvonosturikuljettajien EM-kisat järjestetään Maxpo 2025 -messuilla25.4.2025 16:40:58 EEST | Tiedote

Golden Crane Competition 2025 Ajoneuvonosturikuljettajien Euroopan mestaruuskisat järjestetään Maxpo-messujen yhteydessä 29.–30.8.2025. Kisa ajetaan kahdella eri radalla ja ajoneuvonosturilla - yhteistulos ratkaisee voittajan. Pääpalkintona on viikon matka Conexpo-messuille Las Vegasiin. Maxpo 2025 -messut järjestetään torstaista lauantaihin 28. – 30.8.2025 Hyvinkään lentokentällä.

A year of growth at Helsinki Expo and Convention Centre: record visitor numbers, investments and strong financial results23.4.2025 15:00:00 EEST | Press release

The year 2024 was a strong one in terms of performance for the Finnish Fair Corporation. Revenue rose close to the level of the record-breaking pre-COVID year, many events broke their previous visitor records, and new investment initiatives were launched. The Finnish Fair Corporation Ltd’s annual report for 2024, published today, provides a detailed overview of the year.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye