Messukeskus

Messukeskuksen digiloikka huipentuu eMessukeskus-palvelun avaamiseen

Jaa
Messukeskus on avannut asiakkailleen useita uusia digipalveluja. Kohtaamismediaa rikastamaan rakennettiin oma mobiiliapplikaatio ja täysin uudistunut verkkopalvelu. Viimeisimpänä avautuu uusi mobiiliajan asiointipalvelu Messukeskuksen yritysasiakkaille.

Messukeskus julkaisi huhtikuussa täysin uudistuneen yrityssivun osoitteessa www.messukeskus.com. Parhaillaan samalle alustalle ollaan rakentamassa tapahtumien kotisivuja. Uusi verkkopalvelu on entistä nopeampi, visuaalisempi ja avautuu sulavasti myös mobiililaitteissa. Käyttäjät viihtyvät sivustolla entistä pidempään, sillä käyttäjäystävällisyyttä ja selattavuutta on parannettu tehokkaiden hakuominaisuuksien avulla.

Viime syksynä lanseerattu mobiilisovellus puolestaan tuo tapahtumien avaintiedot puhelimeen. Sovelluksen on ottanut omakseen jo 14 000 käyttäjää. Messukeskus-appi näyttää messuille osallistuvat yritykset, ohjelman, kartat ja palvelut auttaen messuvierasta löytämään tarjonnasta kiinnostavimmat kohteet. Sovellus on ladattavissa iOS- ja Android-laitteisiin. Yritysasiakkaille sovellus mahdollistaa viestit ja tarjoukset suoraan messuosastoa lähestyvän messuvieraan puhelimeen. Beacon- ja Bluetooth-tekniikkaa hyödyntävän sovelluksen avulla voi myös kerätä yhteystietoja.

eMessukeskus – uusi asiointipalvelu yrityksille avattu

Messukeskuksen digiloikka huipentuu nyt uuden asiointipalvelun, eMessukeskuksen, lanseeraukseen.

Messukeskuksen 10 000 vuosittaiselle yritysasiakkaalleen rakentama eMessukeskus on responsiivinen palvelu, jonka kautta yritysasiakkaat voivat hoitaa kaiken messuosallistumiseensa liittyvän asioinnin helposti ja nopeasti verkossa tai mobiilisti, mihin vuorokauden aikaan tahansa. eMessukeskus sisältää tietoa messuista ja messuille osallistumisesta, sen kautta voi tilata palveluja, hallinnoida tilauksia sekä julkaista ohjelmatietoja ja tiedotteita. Sivuilta löytyy myös kaikki tieto osaston suunnitteluun ja rakentamiseen sekä messuaikaisiin palveluihin.

Uusi palvelu avautuu osoitteessa www.emessukeskus.com.

Yhä useampi ostaa messulippunsa verkosta

Messukeskuksen digikattaukseen kuuluu myös runsas vuosi sitten avattu verkkokauppa. Verkkokauppa löysi asiakkaansa heti ja myynti verkon kautta on kasvanut nopeasti. Kevään 2016 messulipuista myytiin verkossa jo 30 prosenttia, kun vastaava luku vuoden 2015 lipuista oli 23 prosenttia.

Uusia palveluja avatessaan Messukeskus on myös kohentanut merkittävästi tietoliikenneyhteyksiä tiloissaan ja ulottanut langattoman verkon kattamaan kaikki Messukeskuksen tilat.

– Uudet digipalvelut yhdistävät aidot ja digitaaliset kohtaamiset ja tuovat asiakkaidemme ulottuville yhtä aikaa nämä molemmat voimakkaasti kasvavat mediat, sanoo Messukeskuksen markkinointi- ja viestintäjohtaja Maria Mroue.

– Teimme viime vuonna kaikkien aikojen kävijäennätyksen: Messukeskuksessa vieraili 1,3 miljoonaa kävijää messuilla, kokouksissa, kongresseissa ja juhlissa. Haluamme tarjota heille parasta palvelua sekä digitaalisesti että paikan päällä Messukeskuksessa. Visiomme huippupalvelun rakentamisesta tarkoittaa palveluasenteen ohella työtä tilojen, ohjelman ja digitaalisten palveluiden kehittämiseksi. Pisimmät harppaukset on tänä vuonna otettu juuri digipalveluissa. Digihankkeiden ohella Messukeskus hakee tapahtumaliiketoimintaan jatkuvasti uutta kasvua, ja jatkaa myös messumedian kehittämistä toteuttamalla 20 asiakkaiden toivomaa uudistusta, sanoo toimitusjohtaja Anni Vepsäläinen.

Messukeskuksen mobiilisovelluksen teki mobiilipalveluyritys Qvik, nettisivut rakensi Evermade ja eMessukeskus tuotettiin yhteistyössä Exoven kanssa.

Messukeskus edistää suomalaista hyvinvointia mahdollistamalla tuloksellisia kasvokkain kohtaamisia messuilla, kokouksissa, kongresseissa ja muissa tapahtumissa. Messut ovat kuudenneksi suurin media Suomessa ja vaikuttavuudeltaan medioista tuloksellisin, sosiaalisin ja elämyksellisin. Vuonna 2015 Messukeskuksessa järjestettiin 116 messutapahtumaa ja yli 1500 kokousta ja kongressia. Tapahtumiin osallistui 9300 yritystä ja 1,3 miljoonaa kävijää.

 

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Messukeskus, toimitusjohtaja Anni Vepsäläinen, anni.vepsalainen@messukeskus.com. Markkinointi- ja viestintäjohtaja Maria Mroue, 050 393 4974, maria.mroue@messukeskus.com. www.messukeskus.com

Kuvat

Linkit

Tietoja julkaisijasta

Messukeskus
Messukeskus
Messuaukio 1
00520 HELSINKI

+358 40 450 3250http://www.messukeskus.com

Helsingin Messukeskus on Suomen elämyksellisin tapahtumakortteli ja vaikuttavin kohtaamismedia. Suomen suurin tapahtumajärjestäjä tuottaa laadukkaita tapahtumia sekä vuokraa tilojaan ja palvelujaan erilaisten tapahtumien areenaksi. Messukeskuksen itse tuottamia tapahtumia ovat mm. Habitare, Helsingin Kirjamessut, Educa, FinnBuild, Matkamessut ja Vene Båt. Vierastapahtumina Messukeskuksen tiloissa järjestetään mm. Slush, Nordic Business Forum, Assembly, Kennelliiton Koiramessut sekä lukuisia kansainvälisiä kongresseja ja yritystapahtumia vuosittain.

Tilat käsittävät 7 hallia, 40 muuntuvaa kokoustilaa, 21 ravintolaa ja oman tapahtumahotellin. Messukeskus toi vuonna 2023 pääkaupunkiseudulle 187 miljoonan euron tulovirran ja toiminnan työllisyysvaikutus oli 2535 henkilötyövuotta. Omistajayritys Suomen Messut perustettiin vuonna 1919. | Messukeskus. The realsocial media. www.messukeskus.com @messukeskus

Helsinki Expo and Convention Centre (brand name Messukeskus) hosts Finland’s most inspiring events and exciting encounters. As Finland’s premier experience provider, we organise high-quality events and rent out our facilities for a wide variety of occasions. Events produced by Messukeskus include, among others, Habitare, the Helsinki Book Fair, Educa, Finnbuild, Matka Travel Fair, and Helsinki International Boat Show. Messukeskus also hosts guest events such as Slush, Nordic Business Forum, Assembly, International Dog Fair, as well as many international congresses and business events every year.

Our premises include 7 halls, 40 convertible meeting rooms, 21 restaurants, and our own hotel. The events held at the Helsinki Exhibition and Convention Centre last year brought in a revenue stream of 187 million euros to the Helsinki metropolitan area and created the equivalent of 2,535 full-time jobs. The Finnish Fair Corporation was founded in 1919. | Messukeskus. The real social media | www.messukeskus.com @messukeskus

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Messukeskus

Ensimmäiset ajoneuvonosturikuljettajien EM-kisat järjestetään Maxpo 2025 -messuilla25.4.2025 16:40:58 EEST | Tiedote

Golden Crane Competition 2025 Ajoneuvonosturikuljettajien Euroopan mestaruuskisat järjestetään Maxpo-messujen yhteydessä 29.–30.8.2025. Kisa ajetaan kahdella eri radalla ja ajoneuvonosturilla - yhteistulos ratkaisee voittajan. Pääpalkintona on viikon matka Conexpo-messuille Las Vegasiin. Maxpo 2025 -messut järjestetään torstaista lauantaihin 28. – 30.8.2025 Hyvinkään lentokentällä.

A year of growth at Helsinki Expo and Convention Centre: record visitor numbers, investments and strong financial results23.4.2025 15:00:00 EEST | Press release

The year 2024 was a strong one in terms of performance for the Finnish Fair Corporation. Revenue rose close to the level of the record-breaking pre-COVID year, many events broke their previous visitor records, and new investment initiatives were launched. The Finnish Fair Corporation Ltd’s annual report for 2024, published today, provides a detailed overview of the year.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye