MessukeskusMessukeskus

Kuinka visuaalinen markkinointi tuo lisämyyntiä, miten asiakaskokemus vaikuttaa liiketulokseen? – Forma Syksy 7.–9.9. Messukeskuksessa

Jaa
Lifestyle- ja sisustuskaupan ammattitapahtuma Forma Syksy järjestetään 7.–9.9.2016 Messukeskuksessa. Forman mielenkiintoisessa ohjelmassa käsitellään muun muassa, miten tuotteista tehdään tähtituotteita, onko asiakaskokemuksesta hyötyä liiketoiminnassa ja miten visuaalinen markkinointi tuo lisämyyntiä. Keskiviikkona Sisusta kotia ry julkistaa vuoden Vuoden sisustusliikkeen ja Vuoden huonekaluliikkeen.

Piensisustamisen ja lifestyle-tuotteiden ammattitapahtuma Forma tarjoaa kävijöilleen ajankohtaista ohjelmaa. Visuaalisen markkinoinnin merkityksestä puhuu yrittäjä Anna Juusela, Yanca Oy:stä. Hän kertoo, miten esillepanojen tuottavuutta ja toimivuutta mitataan, mikä vaikutus on varastonhallinnalla ja miten tehdään liiketilan tuottavuuslaskelmia. Markkinointistrategi Joonas Villanen taas nostaa esiin asiakaskokemuksen merkityksen. Asiakaskokemuksella luotu kilpailuetu on pysyvää ja mahdotonta kopioida, sillä jokainen yritys on yksilöllinen. Myös jokainen asiakas- ja asiakaskunta on omanlaisensa, jolloin ei ole olemassa vain yhtä oikeaa ratkaisua.

Ruotsalaisen Skandium-ketjun toimitusjohtaja Magnus Englund kertoo, miten kivijalkakauppa pidetään kiinnostavana, kun verkkokauppa valtaa alaa. Asiakkaan viihdyttämisestä on tullut avainasia, jossa osallistavuus ja kaikkien aistien huomioiminen kilpailevat tuotteiden myynnin kanssa. Englund puhuu sisustustapahtuma Habitaren päälavalla torstaina, 8.9. klo 11 otsikolla Let me entertain you – Retail in the 21st century. Esitys pidetään englanniksi.

Asiakkaat mukaan tuotteiden ja palveluiden kehittämiseen

Tuotteista tähtituotteita -kirja haastaa kiinnittämään huomiota siihen, että enää ei ole olemassa yksinkertaisia ratkaisuja ja parhaita käytänteitä, jotka toimisivat myös murrosaikoina

”Tulevaisuudessa lisäarvon luomiseen asiakkaalle ei enää riitä, että ymmärrät asiakkaiden tarpeet, vaan asiakkaat on otettava mukaan tuotteiden ja palveluiden kehittämiseen. Asiakkaat haluavat olla osallisena. Toisaalta, yritys myös hukkaa merkittävän kilpailutekijänsä, jos se ei hyödynnä asiakkailta tulevaa tietoa, joka parhaimmassa tapauksessa on yrityksen valuuttaa kehityksessä”, Tuotteista tähtituotteita -kirjan kirjoittanut Jaana Villanen toteaa.  Hän peräänkuuluttaa yrityksiä miettimään, kuinka yritys voisi enemmän hyödyntää asiakkaiden tuottamaa tietoa tehdessään tuotekehityspäätöksiä ja niiden avulla ylivertaista kilpailuetua.

Kirjan teemoista ovat keskustelemassa yrittäjä, toimitusjohtaja Anne Kukkohovi, Supermood, Oy Aromi-, Evento- ja Shaker-lehtien päätoimittaja Heli Koivuniemi sekä Jaana Villanen, Prorigin Oy (keskiviikko, klo 13, Forma-lava). Messupäivien päätteeksi toimittaja, sisustussuunnittelija Laura Ruohola kertoo kokemuksiaan Pop up -kaupan perustamisen haasteista ja iloista. 

Katso Forman koko ohjelma ja aikataulu www.formasyksy.fi.

Forma Syksy -piensisustamisen ja lifestyle-tuotteiden ammattitapahtuma järjestetään samaan aikaan sisustus- ja design-tapahtuma Habitaren, vanhojen tavaroiden Antiikin, nykytaiteen ArtHelsingin, valaistuksen ValoLightin ja laadukkaan äänentoiston HifiExpon kanssa.

Lisätiedot: tiedottaja Taira Sjöblom-Tallus, Messukeskus, puh. 050 385 5482, taira.sjoblom-tallus@messukeskus.com

Tietoja julkaisijasta

Messukeskus
Messukeskus
Messuaukio 1
00520 HELSINKI

+358 40 450 3250http://www.messukeskus.com

Helsingin Messukeskus on Suomen elämyksellisin tapahtumakortteli ja vaikuttavin kohtaamismedia. Suomen suurin tapahtumajärjestäjä tuottaa laadukkaita tapahtumia sekä vuokraa tilojaan ja palvelujaan erilaisten tapahtumien areenaksi. Messukeskuksen itse tuottamia tapahtumia ovat mm. Habitare, Helsingin Kirjamessut, Educa, FinnBuild, Matkamessut ja Vene Båt. Vierastapahtumina Messukeskuksen tiloissa järjestetään mm. Slush, Nordic Business Forum, Assembly, Kennelliiton Koiramessut sekä lukuisia kansainvälisiä kongresseja ja yritystapahtumia vuosittain.

Tilat käsittävät 7 hallia, 40 muuntuvaa kokoustilaa, 21 ravintolaa ja oman tapahtumahotellin. Messukeskus toi vuonna 2023 pääkaupunkiseudulle 187 miljoonan euron tulovirran ja toiminnan työllisyysvaikutus oli 2535 henkilötyövuotta. Omistajayritys Suomen Messut perustettiin vuonna 1919. | Messukeskus. The realsocial media. www.messukeskus.com @messukeskus

Helsinki Expo and Convention Centre (brand name Messukeskus) hosts Finland’s most inspiring events and exciting encounters. As Finland’s premier experience provider, we organise high-quality events and rent out our facilities for a wide variety of occasions. Events produced by Messukeskus include, among others, Habitare, the Helsinki Book Fair, Educa, Finnbuild, Matka Travel Fair, and Helsinki International Boat Show. Messukeskus also hosts guest events such as Slush, Nordic Business Forum, Assembly, International Dog Fair, as well as many international congresses and business events every year.

Our premises include 7 halls, 40 convertible meeting rooms, 21 restaurants, and our own hotel. The events held at the Helsinki Exhibition and Convention Centre last year brought in a revenue stream of 187 million euros to the Helsinki metropolitan area and created the equivalent of 2,535 full-time jobs. The Finnish Fair Corporation was founded in 1919. | Messukeskus. The real social media | www.messukeskus.com @messukeskus

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Messukeskus

A year of growth at Helsinki Expo and Convention Centre: record visitor numbers, investments and strong financial results23.4.2025 15:00:00 EEST | Press release

The year 2024 was a strong one in terms of performance for the Finnish Fair Corporation. Revenue rose close to the level of the record-breaking pre-COVID year, many events broke their previous visitor records, and new investment initiatives were launched. The Finnish Fair Corporation Ltd’s annual report for 2024, published today, provides a detailed overview of the year.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye