Euroopan julkisen alan ammattiliitot: Ay- ja demokraattisia oikeuksia ei saa ohittaa talouskriisin hoidossa

Euroopan maiden julkisen alan ammattiliitot järjestävät 30.11.2011 eri maissa erilaisia mielenilmauksia vaikuttaakseen talouskriisin hoitotapaan.

Mielenilmausten välittömänä tavoitteena on vaikuttaa EU:n valtionvarainministereihin sekä työ- ja sosiaaliministereihin heidän kokoontuessaan marras-joulukuun vaihteessa sekä 9. joulukuuta pidettävän Eurooppa-neuvoston osanottajiin.

Suomalaiset julkisen alan ammattiliitot ilmaisevat huolensa työmarkkinaosapuolten asemasta talouskriisin hoidossa oheisella kirjelmällä.
Kirjelmä on toimitettu tänään 29.11.2011 pääministeri Jyrki Kataiselle, valtiovarainministeri Jutta Urpilaiselle ja työministeri Lauri Ihalaiselle.

Lisätietoja:
Merja Launis-Ahtiainen , koordinaattori