
Zalando tuo kivijalkamyymälät verkkokauppaan

Vaikka verkkokauppa kasvaa Euroopassa jatkuvasti, leijonanosa tuotteista on edelleen saatavilla ainoastaan kivijalkamyymälöissä. Yhdistääkseen kivijalka- ja verkkokaupan Zalando tutkii erilaisia mahdollisuuksia ajatella vähittäiskauppaa uudella tavalla. Yhdessä Gaxsys-teknologiayrityksen kanssa Zalando pilotoi uusinta #IntegratedCommerce-ideaansa, joka auttaa paikallisia yrittäjiä laajentamaan asiakaskuntaansa tuomalla heidän valikoimansa osaksi Zalandon verkkokauppa-alustaa.
”Strategiamme perustuu verkkokauppa-alustana toimimiseen. Zalando kokeilee eri tapoja tehdä yhteistyötä sekä suurten brändien ja jälleenmyyjien että pienten paikallisten kivijalkamyymälöiden kanssa. Zalando voi olla ratkaisu pienten kivijalkamyymälöiden digitalisaatiohaasteisiin tarjoamalla uuden myyntikanavan ja rakentamalla sillan online- ja offline-kaupan välille”, sanoo Kenneth Melchior, Zalandon Pohjoismaiden johtaja.
Tulevaisuudessa shoppailu on asiakkaille saumaton kokemus riippumatta siitä, ovatko tuotteet tarjolla verkkokaupassa tai kivijalkamyymälässä. Nyt pienten paikallisten myymälöiden myynti voi kasvaa, kun he toimittavat Zalandon verkkokaupasta ostettuja tuotteita suoraan myymälästään asiakkaille. Pilottihanke on käynnissä Saksassa 10 eri paikallisen kivijalkamyymälän kanssa. Hanke on osa Zalandon visiota yhdistää ihmiset ja muoti ja olla strateginen kumppani brändeille ja jälleenmyyjille. Kenneth Melchiorin mukaan myös suomalaiset pienet erikoisliikkeet voisivat hyötyä Zalandon alustasta.
“Verkkokauppa kasvaa Suomessa nopeasti. Pienet kivijalkamyymälät ovat vaarassa jäädä kehityksestä jälkeen, sillä oman verkkokaupan pystyttäminen voi olla liian suuri investointi. Tämä pilottihanke tuo pienille yrityksille mahdollisuuden saada lisämyyntiä verkkokaupan kautta ilman suuria teknologiainvestointeja”, Melchior kertoo.
Lisätietoja:
Sigrid Dalberg-Krajewski
Corporate Communications Manager Nordics
Sigrid.dalberg-krajewski@zalando.se
+49 152 5677 2051
Viestintätoimisto Cocomms
Maija Joki-Korpela
maija.joki-korpela@cocomms.com
+358 44 57 24 229
Avainsanat
Kuvat
Liitteet
Tietoja julkaisijasta
Tietoa Zalandosta
Zalando (https://corporate.zalando.com) on Euroopan johtava muodin ja lifestyle-tuotteiden verkkokauppa ja verkkokauppa-alusta. Berliinissä vuonna 2008 perustettu Zalando tarjoaa muotia päästä varpaisiin noin 42 miljoonalle aktiiviselle asiakkaalle 20 markkina-alueella. Valikoimiimme kuuluu vaatteita, kenkiä, asusteita ja kosmetiikkaa. Merkkivalikoimaamme lukeutuvat sekä kansainvälisesti tunnetut nimet että paikalliset brändit. Zalandon verkkokauppa on kohtaamispaikka inspiraatiolle, innovaatiolle ja vuorovaikutukselle. Euroopan muodikkaimpana teknologiayhtiönä Zalando pyrkii kehittämään digitaalisia ratkaisuja tarjotakseen kokonaisvaltaisen muotielämyksen
asiakkailleen, yhteistyökumppaneilleen sekä kaikille niille, jotka ovat muovaamassa Zalandon tarinaa.Tavoitteenamme on toimia muodin lähtöpisteenä ja kestävänä alustana, jolla on positiivinen nettovaikutus ihmisille ja maapallolle.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.