
Propaganda kasvattaa palvelutarjontaansa – markkinointiviestintätoimistosta edelläkävijä verkko-oppimisessa

Yritykset hyötyvät henkilöstön osaamisen kehittämisestä ja jatkuvasta oppimisesta kasvavana kilpailukykynä. Myös hiljaisen tiedon keräämisellä ja sen sujuvalla välittämisellä on entistä enemmän kysyntää. Tilanne konkretisoituu suurten ikäluokkien eläköitymisen myötä. Propagandassa nähdään valtava potentiaali verkko-oppimisen hyödyntämisessä niin organisaatioiden sisäisessä kuin ulkoisessakin viestinnässä.
– Laajensimme tarjontaamme pystyäksemme vastaamaan asiakkaidemme kaikkiin tarpeisiin. Haluamme tulevaisuudessa toimia entistä lähempänä asiakkaitamme, osana yrityskulttuuria, johon yritysten omat oppimisympäristöt vahvasti liittyvät, kertoo toimitusjohtaja Samuli Korhonen.
Uuden liiketoiminta-alueen asiantuntijaksi Propagandaan tullut Petri Virtanen näkee kasvamisen oppimisen puolelle luonnollisena.
– Oppiminen on viestintää siinä missä markkinointikin. Kuten mikä tahansa viesti, myös opittava asia täytyy myydä oppijalle, ja hänen täytyy se ostaa omaksuakseen uuden asian.
Verkko-oppiminen on innostavaa ja kustannustehokasta
Propaganda tarjoaa oppimispalveluaan kaikille asiakkailleen. Verkkokoulutusratkaisut suunnitellaan ja toteutetaan asiakkaan kanssa yhdessä heidän tarpeitaan parhaiten vastaavalla tavalla.
– Erityisesti pk-yrityksiltä on puuttunut helposti käyttöönotettavat ja laadukkaat tavat kouluttaa henkilöstöään. Yritykset, joilla on verkko-oppimisympäristöjä, taas käyttävät niitä usein vain tiedostojen jakamiseen ja säilyttämiseen. Tänä päivänä meillä on jo käytössä huomattavasti tehokkaampia, nykysukupolven suosimia tapoja oppia jatkuvasti ja liikkeessä. Mietimme asiakaskohtaisesti, millä välineillä ja menetelmillä oppiminen on tehokkainta – se voi olla video, monista medioista koostuva itseopiskeluaineisto, peli tai mikä tahansa muu digitaalinen muoto dialogia ja vuorovaikutusta unohtamatta, kertoo 27 vuotta oppimisen parissa työskennellyt Virtanen.
Verkko-oppiminen on kustannustehokas tapa kouluttaa henkilöstöä. Kun kalliit koulutuspäivät voidaan hoitaa verkon ylitse, työntekijä oppii hänelle sopivaan aikaan ja yritys säästää palkka-, matka- ja majoituskuluissa. Verkko-oppiminen tehostaa myös lähiopetuspäiviä: kun materiaali on saatavilla verkossa etukäteen, lähipäivänä voidaan keskittyä yhdessä tekemiseen.
Kustannustehokkuuden lisäksi verkko-oppimisessa on yksi kiistaton etu perinteiseen luentomalliseen koulutukseen verrattuna: se mahdollistaa tehokkaammin osaamisen varmentamisen.
– Verkko-oppimisympäristössä oppimista voidaan testata heti koulutussisällön katsomisen jälkeen sopivilla kysymyksillä. Osaamista voidaan varmistaa ajallisesti sykleissä. Erityyppisillä, joskus jopa yllättävillä testeillä tarkistetaan, onko oppi omaksuttu ja käytössä myös pidemmän ajan jälkeen koulutuksesta. Suoritetuista koulutuksista ja testituloksista jää jälki, jonka avulla työnantaja saa ajantasaista tietoa henkilöstön osaamisen tasosta, Virtanen muistuttaa.
Osaaminen on jo olemassa
Propagandan oppimispalvelujen ytimeen kuuluvat kouluttaminen ja konsultaatio, tarvittaessa verkko-oppimisympäristöjen toteutus tai asiakkaan olemassa olevan verkko-oppimisympäristön hyödyntämisen tehostaminen sekä sisällöntuotanto. Palvelua tuottaessaan Propaganda yhdistää olemassa olevaa osaamistaan Virtasen taloon tuomaan verkko-oppimisen asiantuntijuuteen.
– Yrityksessämme työskentelee entuudestaan useita kokeneita copywritereita, sisällöntuottajia, koodaajia sekä videoeditoijia. Osaaminen on jo olemassa, nyt sitä hyödynnetään uuteen osa-alueeseen, Korhonen sanoo.
Lisätiedot:
Samuli Korhonen, toimitusjohtaja, Propaganda
puh. +358 40 861 1081, samuli@pgda.fi
Petri Virtanen, oppimisen asiantuntija, Propaganda
puh. +358 40 752 8839, petri@pgda.fi
Jakelu:
STT Info
Keskeiset tiedotusvälineet
www.propagandafinland.com
Avainsanat
Kuvat


Linkit
Tietoja julkaisijasta
Propaganda on Pirkanmaan suurin markkinoinnin ja viestinnän asiantuntija, joka työllistää noin 30 osaajaa Tampereella ja Seinäjoella. Propagandaa ovat Markkinointi- ja viestintätoimisto Propaganda sekä luova suunnittelutoimisto Trust Creative Society. Toteutamme muistettavia markkinointitekoja, mieleenpainuvaa mainontaa, vaikuttavaa viestintää, kestävää brändäystä, tehokasta digimarkkinointia ja oivaltavaa oppimista. Paikallisesti, valtakunnallisesti, jopa kansainvälisesti. Haluamme olla mielettömän mahtava työpaikka sekä älyttömän haluttu kumppani. Lisää positiivista propagandaa osoitteissa: pgda.fi & trust.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Propaganda
Propaganda-konsernin toimitusjohtajaksi nimitetty Krista Ahokas4.2.2020 11:00:00 EET | Tiedote
Propaganda-konsernin toimitusjohtajaksi on nimitetty pitkän linjan markkinointiammattilainen Krista Ahokas, joka on vuodesta 2017 alkaen johtanut Propaganda-konserniin kuuluvan luovan suunnittelutoimisto Trust Creative Societyn liiketoimintaa. Jo parikymmentä vuotta markkinointi- ja media-alalla työskennellyt Ahokas tunnetaan taitavana kumppanuuksien rakentajana.
Propaganda syventää viestintä- ja digiosaamistaan kahdella uudella osaajalla6.9.2018 10:00:00 EEST | Tiedote
Markkinointi- ja viestintätoimisto Propaganda vahvistaa viestinnän ja digitaalisen markkinoinnin osaamistaan kahdella uudella asiantuntijalla. Uudet propagandalaiset aloittivat työskentelyn elokuussa. Rekrytointien myötä Propaganda vastaa asiakkaiden kasvaneeseen kysyntään niin viestinnän kuin digitaalisen markkinoinnin saralla.
Sanna Wester Propagandan hallituksen puheenjohtajaksi8.8.2018 10:00:00 EEST | Tiedote
Sanna Wester, KTM, on aloittanut Markkinointi- ja viestintätoimisto Propagandan hallituksen puheenjohtajana 1.8.2018. Markkinoinnin ja viestinnän kokenut moniottelija Wester aikoo tuoda ”lisää kierroksia Propagandan koneeseen”.
Propaganda vahvistaa tiimiään Seinäjoella – Tiaisesta asiakkuus- ja kehitysjohtaja3.8.2018 14:30:00 EEST | Tiedote
Markkinointiviestintätoimisto Propagandan asiakkuus- ja kehitysjohtajaksi on nimitetty 1.8.2018 alkaen Elina Tiainen. Tiainen vastaa Seinäjoen toimiston liiketoiminnoista sekä koko Propagandan toiminnan kehittämisestä. Propagandassa vuodesta 2016 kehitys- ja projektipäällikkönä työskennellyt Tiainen (KTM) otti uuden tehtävän vastaan malttamattomana.
Àpropos Tyrvään Portteri – kulttuurihistoriallinen olut syntyy uudelleen29.5.2018 09:29:04 EEST | Tiedote
1900-luvun vaihteen verraton imuneste Tyrvään Portteri syntyy uudelleen Markkinointiviestintätoimisto Propagandan, Tyrvään Prykin, Pyynikin Käsityöläispanimon ja Sastamalan Citymarketin yhteisponnistuksena. Yli sata vuotta sitten markkinoilta poistunut olut palaa 2000-luvulle päivitettynä. Tänään julkistetaan portterin etiketti ja olut on saatavana juhannukseen mennessä.