
Instru Optiikalle uusi toimitusjohtaja – Pasi Anttila tuntee kuluttajabrändit
Fagerholm tuli Instru Optiikalle, kun optinen ala alkoi käydä läpi suurta murrosta. Hän siirtyi yrityksen johtoon kodinkonealalta, jossa vastaavanlainen murros oli jo nähty.
– Toimitusjohtajana tehtäväni on ollut varmistaa yli 100-vuotiaan yrityksen jatkuvuus ja hallittu kasvu nyt ja tulevaisuudessa. Viime vuonna markkinaosuutemme oli Suomessa kaikkien aikojen korkein, 36 %, ja Virossakin reippaasti yli 20 %. Nyt on hyvä aika vaihtaa vahtia, joka tulee aloittamaan hyvin erilaisessa toimintaympäristössä kuin minä, Fagerholm kertoo.
Anttilalla on lähes kahden vuosikymmenen vuoden työkokemus kansainvälisestä päivittäistavarakaupasta. Viimeiset vuodet Anttila on viettänyt ulkomailla työskennellen tunnettujen brändien, kuten Gilletten/Procter&Gamblen, Mondelezin/Kraftin ja Polarican, parissa ja viimeisimpänä Lantmännen Cerealialla. Kokemusta on kertynyt johtotehtävistä eri liiketoiminnan osa-alueilla myynnistä markkinointiin ja logistiikkaan. Optisessa alassa hän näkee paljon mahdollisuuksia.
– Optisella alalla kilpailu on kovaa ja muutos jatkuvaa. Kaiken liiketoiminnan ytimessä on asiakkaan ymmärtäminen ja selkeät tavoitteet, joita kohti koko organisaatio kulkee. Instru Optiikan ketjut ovat esimerkkejä hyvin johdetuista brändeistä, joiden parissa odotan pääseväni työskentelemään, Anttila kertoo.
Kuten muillakin aloilla, myös osa optisen alan kaupasta digitalisoituu ja osa työstä automatisoituu. Sekä Fagerholm että Anttila ennustavat tämän kasvattavan henkilökohtaisen palvelun merkitystä. Kehityksessä on kuitenkin oltava etulinjassa.
– Hyvä esimerkki tästä on Viroon rakentamamme Pohjoismaiden suurin silmälasien tuotantolaitos, jonka ansiosta olemme pystyneet parantamaan toimitusketjuamme. Suurin vahvuutemme on kuitenkin aina ollut sitoutunut henkilökunta, jonka kanssa olemme pystyneet uudistumaan kovassakin markkinatilanteessa, Fagerholm kertoo.
Myös Anttila uskoo hyvin johdetun ja yhdessä toimivan henkilökunnan merkitykseen.
– Olen kevään aikana tutustunut Instru Optiikan myymälöihin ja ollut iloinen nähdessäni, kuinka energisesti ja asiantuntevasti henkilökunta palvelee asiakkaita. On hienoa liittyä tähän joukkoon, Anttila summaa.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Iida MattilaViestinnän kehittäjä
Puh:040 628 0197viestinta@instru.fiKuvat
Tietoja julkaisijasta
Optisen alan vähittäismyyntiyritys Instru Optiikka Oy on alan markkinajohtaja Suomessa ja Virossa ja osa kansainvälistä GrandVision-konsernia. Yritys työllistää noin 1000 optisen alan ammattilaista ja toimii Suomessa Instrumentarium-, Nissen- ja Keops-myymäläbrändeillä ja Virossa Instrumentarium-brändillä. Yrityksen liikevaihto on 118,5 miljoonaa euroa. Alan edelläkävijänä Instru Optiikka Oy panostaa palvelun ja tuotteiden laatuun, tutkimukseen ja tuotekehitykseen sekä alan uudistamiseen. Kattava myymäläverkosto, yli sadan vuoden kokemus sekä kansainvälinen yhteistyö luovat vakaan pohjan yrityksen kehitykselle ja asiakaspalvelulle. www.instruoptiikka.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Instru Optiikka Oy
Kati Litmasesta Instru Optiikan markkinointijohtaja7.11.2019 08:36:48 EET | Tiedote
KTM Kati Litmanen, 43, aloittaa Instru Optiikan Marketing, Digital & Category Management Directorina 7.11. Hän vastaa markkinoinnista, kuluttajapinnan digitaalisista tuotteista ja palveluista sekä valikoimahallinnasta.
Instru Optiikka Oy:n myynti kasvoi markkinoita kovemmin15.3.2018 12:03:38 EET | Tiedote
Optisen alan vähittäiskaupan viime vuoden markkinaosuudet julkistettiin tänään torstaina.