Algol mukaan Työ ei syrji -kampanjaan
Algol on liittynyt mukaan Elinkeinoelämän Keskusliiton Työ ei syrji -kampanjaan, jonka tavoitteena on syrjinnän vähentäminen suomalaisessa yhteiskunnassa. Algolille on tärkeää olla omalta osaltaan edistämässä työelämää, jossa yhdenvertaisuus on itsestäänselvyys.
Algol-konsernin arvoihin ja eettiseen koodiin on sisäänkirjoitettu jokaisen työntekijän oikeus tulla kohdelluksi tasa-arvoisesti. Eettiset ohjeet sitovat paitsi yhtiön työntekijöitä, myös yhteistyökumppaneita. Yhtiössä toimitaan aktiivisesti syrjimättömän työkulttuurin edistämiseksi.
- Eettiset ohjeet viedään käytäntöön koulutuksella, jonka jokainen työntekijä suorittaa säännöllisesti. Meille on tärkeää, että työntekijämme tuntevat tulevansa kohdelluksi reilusti ja oikeudenmukaisesti. Varmistamme muun muassa toistuvilla henkilöstökyselyillä, ettei kukaan työntekijöistämme koe joutuneensa häirinnän tai syrjinnän kohteeksi, kertoo Eija Holmström, Algol-konsernin Director, HR & Communications & Responsibility.
Yhtiössä uskotaan, että taustaltaan ja kokemukseltaan erilaiset työntekijät ovat liiketoiminnalle eduksi. Henkilöstön monimuotoisuus edistää myös yhteistyötä kansainvälisesti toimivassa yhtiössä.
- Algolin liiketoiminta koostuu hyvin erilaisista liiketoiminnoista, mistä syystä meille on erityisen tärkeää, että organisaatiossa on eri ikäisiä, eri sukupuolta olevia ja eri taustoista ja maantieteellisiltä alueilta olevia työntekijöitä. Se rikastuttaa yhteistyötä ja mahdollistaa laaja-alaisen näkemyksen kulloinkin pohdinnan alla oleviin asioihin, Holmström uskoo.
Yhdenvertaisuus osana henkilöstösuunnitelmaa
Yhdenvertainen kohtelu on Algolin henkilöstöpolitiikan keskiössä. Yhdenvertaisuussuunnitelma on sisällytetty vuosittain päivitettävään henkilöstösuunnitelmaan, ja sen toteutumista seurataan ja arvioidaan säännöllisesti. Erityistä huomiota kiinnitetään yhdenvertaisuuden toteutumiseen rekrytoinnissa, kouluttautumisessa, työsuoritusten arvioinnissa, työhyvinvoinnissa sekä palkitsemisessa.
- Yhdenvertaisuuden edistämiseksi on muun muassa otettu käyttöön tehtävien vaativuuden arviointi. Palkka maksetaan tehtävän vaatimusten mukaisesti sukupuolesta tai maantieteellisestä alueesta riippumatta, Holmström kertoo.
Lisätietoja
Eija Holmström, Director, HR & Communications & Responsibility, Algol Oy, puh. +358 40 828 5496.
Lyhyesti kampanjasta
Kaikille yrityksille ja työyhteisöille avoimen Työ ei syrji -kampanjan tavoitteena on muuttaa asenteita ja tehdä syrjimättömyydestä itsestäänselvyys päivittäiseen työelämään. Mukana olevat organisaatiot sitoutuvat edistämään kaikille avointa työkulttuuria, jossa yhdenvertaisuus on itsestäänselvyys. Työ ei syrji -kampanja on Elinkeinoelämän keskusliitto EK:n aloitteesta toteutettu kampanja. https://eisyrji.fi/
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Eija HolmströmDirector, HR & Communications & Responsibility
Puh:040 828 5496eija.holmstrom@algol.fiTietoja julkaisijasta
Algol lyhyesti
Algol on suomalainen kaupan monialakonserni. Toimimme laajassa kansainvälisessä kumppaniverkostossa vastuullisesti ja 125 vuoden kokemuksella. Ratkaisumme parantavat teollisuuden tuotannon laatua ja turvaavat sen sujuvuutta. Terveydenhuollossa vahvistamme paremman elämän edellytyksiä.
Algol-konsernin vuoden 2017 liikevaihto oli 165 MEUR. Työllistämme noin 400 ammattilaista kymmenessä maassa. Lue lisää: www.algol.fi.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Algol Oy
Algol Technics vahvistaa automaatio- ja robotiikkaosaamistaan ostamalla Co-Automationin koko osakekannan11.12.2018 08:10:00 EET | Tiedote
Algol Oy:n tytäryhtiö Algol Technics vahvistaa automaatio- ja robotiikkaosaamistaan ostamalla vaasalaisen Co-Automation Oy:n koko osakekannan.
Algol Technics ja Liikennevirasto ovat sopineet matkustajainformaatiojärjestelmän kenttälaitteiden kunnossapidosta10.12.2018 07:30:00 EET | Tiedote
Algol Technics ja Liikennevirasto ovat solmineet rautatieasemien matkustajainformaatiojärjestelmän kenttälaitteiden huolto- ja kunnossapitosopimuksen jatkosta. Sopimus kattaa kaikki henkilöliikenteen asemat Hangosta Kemijärvelle, ja se on voimassa 4 + 2 vuotta. Kunnossapitosopimus pitää sisällään laitteistolle tehtävät ennakkohuollot sekä ympärivuorokautisen vikapäivystyksen.
Algol-konserni lahjoittaa jouluna kotimaisiin ja globaaleihin kohteisiin3.12.2018 07:32:00 EET | Tiedote
Joulutervehdysten sijasta Algol-konserni tukee tänäkin jouluna seuraavia yleishyödyllisiä kohteita: John Nurmisen säätiö, Itämerihanke, https://www.johnnurmisensaatio.fi/puhdas-itameri/ Suomen Meripelastusseura, https://meripelastus.fi/ Punainen Risti, katastrofirahasto, https://www.punainenristi.fi/lahjoita/katastrofirahasto-0 Folkhälsan, Lucia-keräys, https://www.folkhalsan.fi/fi/projektit-ja-kampanjat/lucia/ Sotiemme veteraanit, https://veteraanit.fi/ Crisis Management Initiative CMI, http://cmi.fi/ ”Uskomme, että pitkäjänteinen tuki samoille järjestöille on arvokasta ja tuloksellista. Suomalaisena, kansainvälisesti toimivana perheyrityksenä olemme kohteiden valinnassa ottaneet huomioon sekä kotimaiset että globaalit näkökohdat”, Alexander Bargum, Algol-konsernin toimitusjohtaja kertoo. Joululahjoitusten lisäksi Algol-konserni on kuluneen vuoden aikana tukenut muun muassa Arcada-ammattikorkeakoulua sekä vapaaehtoisen maanpuolustustoiminnan öljyntorjuntahanketta ja Liikesivistysrahas
Algol Technicsille Postin lajittelukeskusten kunnossapito21.11.2018 07:00:00 EET | Tiedote
Algol Technics Oy on solminut monivuotisen kunnossapitosopimuksen Posti Oy:n kanssa. Sopimus koskee Postin kaikkia Suomen lajittelukeskuksia seitsemällä eri paikkakunnalla, ja se sisältää sisälogistiikkajärjestelmien kunnossapidon. Kunnossapitovastuu siirtyy Algol Technicsille 1.5.2019.
Algolissa kampanjoidaan ennakkoluulojen ravistamiseksi11.9.2018 09:00:00 EEST | Tiedote
Algol-konsernissa haluttiin kiinnittää huomiota viime vuosien ajankohtaiseen maahanmuuttokeskusteluun. Keväällä 2018 Suomen Pakolaisavun aloittama Olenko rasisti -kampanja tuntui oikeanlaiselta tavalta vaikuttaa tärkeään asiaan. Lisäksi yhtiössä haluttiin antaa henkilöstölle mahdollisuus osallistua merkitykselliseksi kokemaansa asiaan.