Fitzroy Investments taustoittaa päätöstään sijoittaa suomalaiseen ohjelmistoyhtiöön Tecnotreehen

Lontoolainen pääomasijoittaja Fitzroy Investments Limited ja ohjelmistoyhtiö Tecnotree Oyj ovat 18.9.2018 solmineet sitovan sopimuksen Tecnotreehen tehtävästä, enintään 5 miljoonan euron pääomasijoituksesta. Sijoituksen toteutuminen edellytti, että Tecnotreen maanantaina 24.9.2018 kokoontunut ylimääräinen yhtiökokous valitsi uuteen seitsenjäseniseen hallitukseen Fitzroyn nimeämän enemmistön.

Julkisuudessa on esiintynyt Fitzroyn sijoituksesta arvioita, joita haluamme selventää:

Näkemyksemme mukaan Fitzroyn sijoitus on Tecnotreen osakkeenomistajien edun mukainen ja vaihtoehdoista paras. Fitzroyn sijoitus mahdollistaa yhtiötä jatkamaan liiketoimintaansa, investoimaan kasvuun, palauttamaan yhtiö kannattavan kasvun tielle, sekä kasvattamaan osakeomistusten arvoa.

Uskomme tehtävän 5 miljoonan sijoituksen olevan lyhyellä ja keskipitkällä aikavälillä riittävä palauttamaan Tecnotree kannattavaksi. Arvioimme yhtiön tuottopotentiaalin olevan valtava pitkällä aikavälillä, emmekä pyri tarpeettomasti alentamaan nykyisten osakkeenomistajien omistusosuuksia.

Olemme pitkäaikainen sijoittaja. Uskomme yhtiön todellisen liiketoiminta-arvon realisoituvan vasta pidemmän ajanjakson kuluessa, ja että osakkeenomistajien kannattaa tavoitella suurempia tuottoja pidemmällä aikavälillä.

Telekommunikaatioala on murroksessa, jota myös Tecnotree on vauhdittamassa. Uskomme vahvasti Tecnotreen tuotepalettiin, vahvoihin asiakkuuksiin ja yhtiön mahdollisuuksiin tarjota pitkäaikaisia, liiketoimintakriittisiä ratkaisuja asiakkailleen. Tecnotreellä on myös vahva jalansija kehittyvillä markkinoilla kuten Aasiassa, Lähi-Idässä, Afrikassa ja Latinalaisessa Amerikassa. Tätä osaamista yhtiö pystyy hyödyntämään myös kehittyneillä markkinoilla.

Sijoitusta käytetään myynnin ja markkinoinnin sekä tutkimus- ja tuotekehityksen vahvistamiseen. Näillä toimilla on suora vaikutus myynnin ja liiketoiminnan kasvuun. Osalla sijoituksesta voidaan tarvittaessa kattaa olemassa olevia velkoja. Uskomme kuitenkin, että sijoituksen avulla yhtiön mahdollisuudet kattaa tulevaisuuden sitoumuksensa omalla operatiivisella kassavirralla paranevat merkittävästi.

Samalla aiomme tehdä kaikkemme varmistaaksemme Tecnotreen pääomien ja kassavarojen riittävyyden ja kattaaksemme nykyisten velkojien vaatimukset. Tarvittaessa tulevien vuosien aikana Fitzroy on myös valmis kasvattamaan sijoitustaan pitkäaikaisten kasvumahdollisuuksien saavuttamiseksi.

Tecnotree toimii kaikkialla maailmassa, jolloin myös yhtiön hallituksen kannattaa olla kansainvälinen. Fitzroy haluaa olla mukana Tecnotreen hallituksessa kasvattamassa entistä vahvempaa yhtiötä. Tuomme yhtiöön ja hallitukseen kokenutta ja kansainvälistä telekommunikaatioalan strategista osaamista, joka on hyödynnettävissä niin markkina- kuin tuotetasollakin.

Uskomme Fitzroyn sijoituksen yhdessä Tecnotreen hallituksen, kyvykkään tiimin, johdon ja olemassa olevien vahvojen asiakkuuksien avulla tuottavan positiivista kassavirtaa ja tulosta mahdollistaen myös saneerausohjelman etenemisen suunnitellusti. Uskomme yhtiöstä tulevan vahvempi, kasvattaen merkittävästi liiketoiminnan potentiaalia ja Tecnotreen omistaja-arvoa.

Neil Macleod, Fitzroy Investments Ltd

Lisätietoja tarjovat Fitzroyn omistajan Neil Macleodin valtuuttamat edustajat:
Anuj Dabral, Puh: +91 98867 02684, email: anuj@fitzroyinvestments.com
Priyesh Ranjan, email: priyesh@fitzroyinvestments.com

Armoton Red Bull 400 Lahden suurmäessä viimeistä kertaa 7.9.30.8.2024 11:11:46 EEST | Tiedote

Red Bull 400 on ylämäkijuoksukilpailu, jossa miehet ja naiset haastavat itsensä elämänsä rankimmalle 400 metrille juosten hyppyrimäen montusta vauhtimäen huipulle asti. Suomessa ylämäkijuoksun armottomin tapahtuma on järjestetty vuodesta 2014 alkaen. Lauantaina 7. syyskuuta Lahden suurmäessä kisataan Suomen toistaiseksi viimeinen Red Bull 400. Iltavalaistussa hyppyrimäessä järjestettävä 10-vuotisjuhlakilpailu on Suomen lisäksi herättänyt suuren mielenkiinnon maailmalla. 1500 kisaan ilmoittautuneen joukossa on lähes 200 edustajaa 30:stä eri maasta.

Taksiyhtiö Menevä ostaa osakkuuden T Taxi Finlandista13.8.2024 09:47:04 EEST | Tiedote

Suomen suurin taksialan yhtiö Menevä ostaa viidenneksen osuuden alihankkijastaan, yli 40:n Tesla-taksin laivueestaan tunnetusta T Taxi Finlandista. Sähköautoihin erikoistuneen T Taxin ja Menevän yhteinen tavoite on rakentaa Suomen luotettavin taksipalvelu, joka perustuu palkkasuhteessa olevaan kuljettajakuntaan ja palveluntarjoajan vastuuseen taksitoiminnassa. Yrityskauppa kuuluu Menevän strategiaan uudistaa taksialaa niin asiakkaiden kuin kuljettajien tyytyväisyyttä lisäämällä.

Red Bull Rautaratsu oli yleisömenestys10.8.2024 20:30:46 EEST | Tiedote

Turun keskustassa Aurajoella järjestetty Red Bull Rautaratsu saavutti epävakaisesta säästä huolimatta monituhatpäisen yleisön. Koko perheen viihdetapahtumassa koeteltiin fysiikan lakeja ja mielikuvituksen rajoja, kun tandempyörätiimit pyrkivät suorittamaan joen päälle rakennetun 80-metrisen esteradan jokeen tippumatta. Eniten pisteitä (174) kisassa keräsi turkulainen Team Red Feenix, joka sai lisävoimaa ja vakautta kotiyleisön massiivisista suosionosoituksista. Tyyliä, taitoa ja nopeutta vaativassa kilpailussa toiseksi tuli helsinkiläinen Team be Unicorn pyörällään Sarviponi Cruiser ja kolmanneksi selviytyi helsinkiläinen Team Lenkkisauna Kiuascruiserillaan. Kaikkiaan 57 tiimistä maaliin selvisi vain kymmenkunta, kun suuri osa tippui Aurajokeen jo radan alkupäässä.