Mainostoimisto 358 saa uuden toimitusjohtajan

Kymmenvuotias mainos- ja designtoimisto 358 on perustamisestaan lähtien pyrkinyt toimimaan eri tavoin kuin alan perinteiset toimijat. Yhtiö toi varhaisessa vaiheessa palvelumuotoilun osaksi markkinoinnin suunnittelua ja keskittyi kuluttajan koko asiakaspolkuun aina viestin saamisesta palvelun tai tuotteen hankintaan ja käyttöön saakka. Toimisto myös luopui hiljattain mainosalalle perinteisestä hierarkkisesta asiakkuusjohtajamallista ja nosti suunnittelijat suoraan kontaktiin asiakkaiden kanssa. Nyt nimitetty uusi toimitusjohtaja Jani Leppänen aikoo herättää luovan työn tekijöiden, asiakkaiden ja kuluttajien välille ihmiskeskeistä vuoropuhelua.
”Olen toiminut alalla yhtä kauan kuin 358 on ollut olemassa ja yhtä kauan ihaillut toimiston asiakaslähtöistä asennetta sekä tietynlaista radikaalia ja poikkitieteellistä tapaa toimia. Nousu alaa eri tavalla katsovan joukon ruoriin keskellä markkinointialan muutosta on innostavaa ja samalla haasteellista. Haluan, että olemme jatkossakin niin kollektiivina kuin myös asiakassuhteissamme jotain muuta, kuin vain hyvä mainostoimisto. Tätä luottamukseen perustuvaa yhteisöllisyyttä ja kumppanuutta tulen omalla tavallani syventämään”, kertoo 358:n toimitusjohtajana marraskuussa aloittava Jani Leppänen.
Leppäsen mukaan markkinointiala ei ole sen vähempää murroksessa kuin mikään muukaan ala, sillä kaikki mikä voi digitalisoitua, digitalisoituu.
”Pärjätäkseen jatkossa toimistojen tulee olla strategisesti kyvykkäämpiä ja humaanimpia toimijoita. Koen datan olevan luovuuden polttoainetta siirtyessämme kohti aiempaa ihmiskeskeisempää ja -läheisempää toimintaa. Luottamuksesta on tulossa markkinoinnin keskeinen valuutta ja sen syntyminen ja ylläpitäminen vaatii inhimillistä vuorovaikutusta. Tekoäly toki tehostaa ja parantaa markkinoinnin toimintaedellytyksiä valtavasti, mutta ihminen tulee jatkossakin olemaan yhtälössä se luova tekijä”, sanoo Leppänen.
358 haki toimitusjohtajakseen osaajaa, joka pystyy tuomaan erityisesti ihmiskeskeisyyttä matalan hierarkian luovaan organisaatioon. Yhtiön osakkaat Verneri Leimu, Ale Lauraéus ja Mikael Kivelä ovat toimistossa päivätöissä, osallistuen asiakastyöhön vastuullisina luovina suunnittelijoina.
”Edellinen toimitusjohtajamme Tomi Halonen tuli meille kaksi vuotta sitten turbulentissa tilanteessa ”talonmieheksi” laittamaan arjen johtamisen, joukkuepelimme ja taloudenpitomme modernille ja kestävälle pohjalle. Hän on onnistunut tavoitteissaan erinomaisesti. Henkilöstötyytyväisyytemme on nyt erinomaisella tasolla ja tänä vuonna tavoittelemme yli 250 000 euron liikevoittoa. Tomi auttoi meitä valitsemaan itselleen parhaan mahdollisen seuraajan ja tulee jatkossakin mentoroimaan meitä liiketoiminnallisissa ja muutosjohtamiseen liittyvissä kysymyksissä”, sanoo 358:n perustajaosakas Ale Lauraéus.
Uuden toimitusjohtajan valinta on tulos yli puoli vuotta kestäneestä huolellisesta prosessista, jossa osakkaat hakivat itselleen ja tiimilleen uutta suunnannäyttäjää.
”Luovuus, empatia ja brändi ovat jääneet teknologia- ja datapainotteisen markkinointikeskustelun jalkoihin. Monen asiakkaan avainkysymys on kuitenkin konkreettinen: kuinka rakennetaan vahvoja brändejä, jotka elävät ja kasvavat tässä ja nyt. Jani ymmärtää luovuuden merkityksen ja sen, mitä merkityksellisen brändikokemuksen rakentaminen tarkoittaa käytännössä - eikä vain fläppitaululla”, kertoo 358:n perustajaosakas Verneri Leimu.
Mainos- ja designtoimisto 358 työllistää 25 mainonnan ja suunnittelun ammattilaista. Yrityksen liikevaihto (2018) on noin 3 MEUR ja tulos 0,25 MEUR. 358:n nykyisiä asiakkuuksia ovat muiden muassa HSL, Nelonen Media, Garmin, Sanoma, Suomen Syöpäyhdistys, Ulkoministeriö, Arla, Raisio ja Suomen Messut.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Jani Leppänen, 358, +358 50 572 7517, jani.leppanen@358.fi
Ale Lauraéus, 358, +358 40 358 1040, ale.lauraeus@358.fi
Kuvat


Linkit
Tietoja julkaisijasta
Wolfcom PR Boutique, Helsinki, Finland
Korkeavuorenkatu 1 B 11, 00140 Helsinki
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Wolfcom
Finnjävel tuo röpörieskan Helsingin parhaalle aamiaiselle15.4.2025 12:07:44 EEST | Tiedote
Ainutlaatuisista hotelleistaan tunnettu NH Collection juhlistaa 10-vuotista taivaltaan maailman metropoleissa. Suomeen korkeatasoinen hotelliketju saapui 2024, kun Seurahuoneen ja Uuden ylioppilastalon historiallisiin kiinteistöihin avautui NH Collection Helsinki Grand Hansa. Kymmenen NH Collection -hotellia Euroopassa ja Latinalaisessa Amerikassa tuo juhlavuoden kunniaksi aamiaiselleen paikallisen huippuravintolan luoman annoksen. Helsingissä juhla-annoksesta vastaa maailman ainoa suomalaisesta ruokaperinteestä ammentava Michelin-tähtiravintola Finnjävel.
Kupoli on Suomen paras uusi cocktailbaari – tähtää maailman huipulle1.4.2025 15:06:46 EEST | Tiedote
NH Collection Helsinki Grand Hansa -hotellin kupolitornissa sijaitseva, pohjoisesta luonnosta ja sesongeista ammentava Kupoli on nopeasti noussut ilmiöksi cocktail-piireissä. Tunnustuksena erottuvasta konseptista, uniikista ympäristöstä sekä taidokkaista cocktaileista on Kupoli nimetty Suomen parhaaksi uudeksi cocktailbaariksi pohjoismaisessa Bartenders’ Choice Awards -kilpailussa.
Seitsemän poikkeuksellista yöpymiselämystä Virossa28.3.2025 09:59:42 EET | Tiedote
Virolaisten kekseliäisyys ja kädentaidot näkyvät myös naapurimaan majoitustarjonnassa. Eri puolille Viroa syntyy jatkuvasti uusia, jännittäviä majoituspaikkoja, jotka tarjoavat unohtumattomia kokemuksia lomalaisille. Päänsä voi painaa tyynyyn esimerkiksi luksushotellista tutuin mukavuuksin varustellussa puumajassa, teltassa, lasimökissä, kelluvassa talossa tai päreiglussa. Karut rannat, villit rämeet ja luonnontilaiset metsät kutsuvat helmaansa täydelliseen irtiottoon arjesta. Kokosimme esimerkkejä erikoisista majapaikoista, jotka tarjoavat ikimuistoisia elämyksiä.
Usva by Terhen Spa tuo ikiaikaiset hoitoperinteet osaksi modernia hyvinvointia26.3.2025 14:35:31 EET | Tiedote
NH Collection Helsinki Grand Hansa -hotellin Usva by Terhen Spa yhdistää ikiaikaiset suomalaiset hoitoperinteet – saunaterapian sekä luonnonyrttien ja hierontojen yhdistelmän – moderniin hyvinvointikokemukseen. Ylellisessä spassa suomalainen kulttuuriperintö ja kiireinen nykyaika sulautuvat yhteen kokonaisvaltaisella tavalla.
Metallin ja klassisen musiikin yhdistävä Bright & Black Finlandia-taloon 17.5.14.3.2025 09:37:07 EET | Tiedote
Bright & Black rikkoo metallin ja klassisen musiikin raja-aidat ennen kuulemattomalla tavalla – ylistetty konserttikiertue saapuu toukokuussa Suomeen. Kapellimestari Kristjan Järven johtama Nordic Pulse Orchestra ja soolosellisti Eicca Toppinen tuovat lavalle ainutlaatuisen musiikillisen kokonaisuuden, jossa metallimusiikin raskaat riffit kohtaavat klassisen musiikin orkestraalisen loiston. Konsertti Helsingin Finlandia-talossa lauantaina 17. toukokuuta 2025.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme