Sokos Hotellien uusi matka-assistentti auttaa hotellielämän hevijuuseria
Sokos Hotellien työmatkustajat saavat tammikuusta alkaen käyttöönsä Suomen edistyksellisimmän hotellisovelluksen. Sokos Hotels -sovelluksella hotellin varaaminen käy helposti ja nopeasti, ja omat varaukset löytyvät kätevästi yhdestä näkymästä.
Varaamisen lisäksi sovelluksesta on hyötyä myös hotellivierailun aikana. Sisään- ja uloskirjautuminen sekä maksaminen hoituvat puhelimen kautta, minkä lisäksi sovelluksen avulla voi navigoida hotellin pysäköintialueelle sekä tarkistaa aamiaisen, saunavuorojen sekä ravintoloiden aukioloajat.
Työmatkustuksen osuus S-ryhmän hotellien majoitusmyynnistä on noin 65 % ja se kohdentuu erityisesti arkipäiviin.Uusi sovellus onkin suunniteltu juuri työmatkustajien tarpeisiin. Nyt ensimmäisessä vaiheessa sovellusta pääsevät käyttämään S-Card-kanta-asiakasohjelman jäsenet.
”Työmatkustajat ovat hotellipalveluiden hevijuusereita, ja matkustaminen on heille iso ja tärkeä osa arkea. Aiemmin esimerkiksi sihteeri varasi ja suunnitteli työmatkat, mutta nykyisin tämä on yhä useammin matkustajan itsensä vastuulla. Uudella sovelluksella haluamme helpottaa näiden matkojen suunnittelua ja hallinnointia.” kertoo markkinointijohtaja Outi Vitie SOK Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjauksesta. ”Kehittämisessä on kuultu kanta-asiakkaidemme toiveita, joten uskon, että uusi palvelu otetaan ilolla vastaan.”
Sovelluksen kehityksestä ovat vastanneet liiketoiminnan asiantuntijat ja SOK:n omat ohjelmoijat ja palvelumuotoilukumppanina Solita-Palmu. ”Suunnittelemme käyttäjille jo seuraavia uusia ominaisuuksia ja palveluita. Tulevaisuudessa sovelluksen käyttäjiksi pääsevät myös muut asiakasryhmät.” Vitie valottaa.
Uusi Sokos Hotels -sovellus on ladattavissa Applen laitteille. Android-puhelimille sovellus tulee lähiaikoina.
Sokos Hotels -sovelluksen tärkeimmät ominaisuudet
- Helppo ja nopea hotellivaraus kaikkiin Suomen Sokos Hotelleihin
- Hotelliin sisään- ja uloskirjautuminen
- Vierailun maksaminen
- S-Card-jäsenyyden tiedot: käytössä olevat edut, S-pisteet ja tehdyt ostot
S-Card
S-Card on S-ryhmän hotellien ja ravintoloiden kanta-asiakasohjelma työmatkustajille. S-Card-asiakkaat kerryttävät etuja ostoistaan ja yöpymisistään S-ryhmän hotelleissa ja ravintoloissa. Jäsenyyden vuosimaksu on 25 euroa, ja se maksaa itsensä takaisin jo parin hotelliyön jälkeen. Piste- ja etukertymää voi nyt seurata helposti Sokos Hotels -sovelluksen kautta.
www.sokoshotels.fi/scard
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Outi Vitie, markkinointi- ja viestintäjohtaja, SOK Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjaus
p. 010 7682733, outi.vitie@sok.fi
Linkit
Tietoja julkaisijasta
S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt.
Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa ja ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissä sekä oman pankkimme kautta.
Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,9 miljardia euroa, ja investoimme vuonna 2024 Suomeen lähes miljardi euroa.
#parempipaikkaelää
SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 9–16.
Mediapuhelin: 050 472 2745 (pvm/mpm)
Sähköposti: viestinta@sok.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Nopeus on suurin riski – ruokarobotit muistuttavat koulujen alkaessa valppaudesta liikenteessä7.8.2025 12:10:00 EEST | Tiedote
Suomalaisista lähes jokainen pitää tärkeänä, että koulujen lähellä noudatetaan nopeusrajoitusta. Silti Liikenneturvan toteuttamissa tutkauksissa neljä viidestä kuljettajasta ajaa ylinopeudella koulujen lähistöllä oleville suojateille. Kun koulut elokuussa alkavat, katukuvassa tutuksi tulleet S-kaupat-palvelun ruokarobotit kerääntyvät koulujen ja myymälöiden lähistölle ympäri Suomea muistuttamaan erityisesti aikuisia valppaudesta, kun liikenteessä on paljon pieniä kulkijoita.
Huulet ovat palanneet tärkeäksi osaksi suomalaisten meikkirutiinia – Nämä tuotteet nousseet uusiksi myyntihiteiksi23.7.2025 08:45:00 EEST | Tiedote
29. heinäkuuta vietetään jälleen vuosittaista kansainvälistä huulipunapäivää. Huulipunat ja -kiillot ovatkin parhaillaan yhä useamman suomalaisen huulilla, sillä erilaisia huulituotteita ostetaan nyt selvästi edeltäviä vuosia enemmän. Sokoksen ja Emotionin myyntidatasta käy ilmi, että huulipunien myynti on kasvanut peräti 50 prosenttia koronavuosiin verrattuna.
Ilmanpuhdistimien myynti tuplaantui eikä pöytätuuletin enää kelpaa kaikille – Prisman myyntidata kertoo, mitä koteihin kesällä halutaan15.7.2025 09:14:18 EEST | Tiedote
Suomalaiset panostavat selvästi aiempaa enemmän kotinsa ilmanlaatuun ja viilennykseen kesäisin, kertoo Prisman tuore myyntidata. Datan mukaan ilmanpuhdistimien kysyntä on alkukesällä lähes tuplaantunut ja viilenninkaupoille suomalaiset suuntavat heti ensimmäisinä hellepäivinä. Monille viilennyslaitetta valitessa on nyt erityisen tärkeää, että laitetta voi hallita etänä. Viilentimien lisäksi tapoja torjua hellettä on monia.
S-ryhmän myynti kasvoi tammi–kesäkuussa hieman edellisvuodesta11.7.2025 07:55:00 EEST | Tiedote
S-ryhmään kuuluvien alueosuuskauppojen, SOK:n ja niiden tytäryhtiöiden veroton vähittäismyynti tammi–kesäkuussa 2025 oli 7 005,2 miljoonaa euroa. Myynti kasvoi 0,6 prosenttia edellisvuodesta. Kehityksen veturi oli marketkauppa, jonka myyntivire jatkui vahvana.
Suomalaiset innostuivat leipomaan ja sisustamaan – S-ryhmän data kertoo, miten viileästä alkukesästä on nautittu2.7.2025 08:35:00 EEST | Tiedote
Tänä kesänä ei ole vielä suuremmin hellepäiviä nähty, mikä on saanut suomalaiset nauttimaan kesästä tänä vuonna hieman eri tavoilla ja mauilla. S-ryhmän myyntidata kertoo suomalaisten innostuneen muun muassa leivonnasta sekä sisustamisesta. Kelien viileydestä huolimatta moni on päätynyt tekemään ostoksia pakastealtaalle.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme