Finlandia-talo

Finlandia-talo vahvistaa johtoryhmäänsä ja varautuu perusparannukseen

Jaa
Resursseja lisätään uusien palvelukonseptien kehittämiseen ja digiloikkaan. Finlandia-talon johtoryhmä kasvaa huhtikuun alussa. Finlandia-talon myynti- ja markkinointijohtaja Minna Sauramaa aloittaa uudessa tehtävässä markkinointi- ja asiakaskokemusjohtajana. Hän vastaa perusparannushankkeessa toteutettavista uusista palvelukokonaisuuksista, joilla vahvistetaan Finlandia-talon elämyksellisyyttä ja vetovoimaisuutta. Sauramaan tilalle myyntijohtajaksi on nimitetty talon sisältä myyntipäällikkö Johanna Vappula, jolla on monipuolinen kokemus kansainvälisestä myynnistä. Nimityksillä vahvistetaan Finlandia-talon myyntiä ja panostetaan talon tulevaisuuden kannalta strategisiin kehityshankkeisiin. Uudistuksen mahdollistaa myynnin loistava kehitys: kuuden vuoden aikana liikevaihto on tuplaantunut ja liiketulosta on syntynyt 3,2 miljoonaa euroa. Vuonna 2019 liikevaihdon ennustetaan kasvavan yli 20 miljoonan euron huippulukemiin.

Myynti- ja markkinointijohtajana vuodesta 2011 lähtien toiminut Minna Sauramaa siirtyy 1.4. alkaen uuteen tehtävään markkinointi- ja asiakaskokemusjohtajaksi. Hänen päävastuualueenaan ovat Finlandia-talon perusparannukseen liittyvät, strategisesti merkittävät liiketoiminnan kehityshankkeet. Hän johtaa lisäksi Finlandia-talon uusien digitaalisten järjestelmäkehityshankkeiden läpivientiä. Sauramaa jatkaa markkinointijohtajana ja vastaa Suomen EU-puheenjohtajuuskauden asiakkuudesta vuonna 2019.

– Tehtävänkuvani muutos on loistava mahdollisuus päästä kehittämään uutta asiakaskokemusta Finlandia-talossa. Tulevaisuudessa Finlandia-talo panostaa yhä voimakkaammin markkinointiin, asiakasviihtyvyyteen ja palvelukokonaisuuksiin. Lisäämme vetovoimaisia sisältöjä, eli syitä tulla ja viipyä kaupunkilaisille, matkailijoille ja tapahtumakävijöille. Uuden Way of Finlandia -palvelukokonaisuuden liikevaihtotavoite on 2 miljoonaa lisää liikevaihtoa ja 100 000 uutta kävijää, kertoo Minna Sauramaa.

Tapahtumataloissa on käynnissä samansuuntainen muutos kuin kauppakeskuksissa. Niihin ei tulla enää yhden asian perässä, vaan ihmiset hakevat entistä kokonaisvaltaisempia elämyksiä. Siksi Finlandia-taloa kehitetään perusparannuksen yhteydessä entistä avoimemmaksi tilaksi, johon on matala kynnys poiketa.

Finlandia-taloon on suunniteltu moniaistillinen Way of Finlandia -palvelukonsepti. Sen keskeinen osa on Experience Finlandia -näyttelykokonaisuus, jonka sisällöt liittyvät Alvar Aaltoon, suomalaisuuden ytimeen ja Finlandia-talon värikkääseen historiaan. Näyttelyn yhteyteen toteutetaan design-myymälä Shop Finlandia sekä ravintolakokonaisuus Eat Finlandia, joka kesällä laajenee Töölönlahden puistoon. Myös ulkotilat otetaan aktiivisemmin käyttöön niin Töölönlahdella kuin Finlandia-talon katolla.

Minna Sauramaa on työskennellyt aiemmin toimitusjohtajana Confedent International Oy -kongressitoimistossa sekä myyntijohtajana Palace Kämp Group Oy:ssä.

Tavoitteena tukea kansainvälisen myynnin jatkuvaa kasvua

Uudeksi myyntijohtajaksi on 1.4. alkaen nimitetty Johanna Vappula. Hän siirtyy tehtävään Finlandia-talon myyntipäällikön paikalta. Vappula vastaa myynnin johtamisesta ja kehittämisestä sekä neljän hengen myyntitiimin esimiestyöstä. Myyntitiimiä vahvistetaan uudella määräaikaisella myyntineuvottelijan tehtävällä, joka laitetaan hakuun tällä viikolla.

Vuodesta 2016 lähtien Finlandia-talossa työskennelleellä Vappulalla on pitkä kokemus kansainvälisestä projektinhallinnasta ja myynnistä. Aiemmin hän on toiminut projektipäällikkönä Helsinki Marketingin palveluksessa ja kongressipäällikkönä Confedent International Oy -kongressitoimistossa. Vappula on työskennellyt Iso-Britanniassa ja Tanskassa sekä asunut lisäksi Brasiliassa ja Unkarissa.

– Finlandia-talolla on paljon kotimaisia ja kansainvälisiä vakiasiakkaita, jotka järjestävät talossa seminaareja, koulutuksia, kongresseja ja konsertteja. Juhlatalona olemmekin jo Suomen ykkönen. Tulevaisuudessa myynnin tavoitteena on kehittää kansainvälistä puolta entisestään ja lisätä pienten kokousten määrää. Moni mieltää Finlandia-talon vain isojen tilaisuuksien tapahtumataloksi, vaikka tiloissamme voi järjestää tapahtuman jopa alle kymmenelle hengelle, Johanna Vappula toteaa.

Kansainvälinen mediahuomio on lisännyt kysyntää. Loppuvuodesta Finlandia-talolle myönnettiin maailman parhaan tapahtumatalon palkinto Bea World Festivaleilla. Kiinnostusta lisää se, että kaikki Suomen EU-puheenjohtajuuskauden kokoukset järjestetään Finlandia-talolla. Tänä vuonna järjestettäviin kongresseihin ja EU-kokouksiin on osallistumassa yhteensä noin 35 000 kansainvälistä vierasta. Yhteensä talossa tulee vierailemaan noin 250 000 asiakasta.

Kansainvälisiä tapahtumajärjestäjiä kiehtoo Finlandia-talon keskeinen mutta samalla luonnonläheinen sijainti. Helsingin keskustan palvelut ovat kävelymatkan päässä ja liikenneyhteydet ovat erinomaiset. Ympärillä levittäytyy Töölönlahden puisto, jossa luonnon läheisyyden voi kokea.

– Finlandia-talossa arvostetaan lisäksi Alvar Aallon uniikkia arkkitehtuuria sekä asiakkaan saamaa kokonaispalvelua. Helsingin ja Suomen arvo kongressinjärjestäjien silmissä nousee jatkuvasti, sillä turvallisuutta ja luotettavuutta pidetään nyt suuressa arvossa. Juuri niistä mekin olemme saaneet paljon positiivista palautetta. Tältä pohjalta kansainvälisen myynnin kasvua on hyvä lähteä jatkamaan, Vappula päättää.

Lisätietoja:

Finlandia-talo Oy
Markkinointi- ja asiakaskokemusjohtaja Minna Sauramaa
Puh. 040 533 9993, minna.sauramaa@finlandiatalo.fi


Myyntijohtaja Johanna Vappula
Puh. 050 364 2304, johanna.vappula@finlandiatalo.fi

Avainsanat

Linkit

Tietoja julkaisijasta

Finlandia-talo
Finlandia-talo
Mannerheimintie 13 e
00100 HELSINKI

09 402 41https://www.finlandiatalo.fi/fi/

Finlandia-talo tarjoaa ainutlaatuiset kokoustilat ja juhlatilat niin pienimuotoisille yritystapahtumille, upeille juhlille, maailmanluokan näyttelyille, megatähtien konserteille kuin kansainvälisille suurkongresseille. Oli kyseessä kokous, konsertti, tapahtuma tai juhla, Finlandia-talossa siitä kasvaa elämys. Maailmankuulun arkkitehdin Alvar Aallon suurtyö Finlandia-talo on myös suosittu matkailunähtävyys muotoilun ja arkkitehtuurin vuoksi.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Finlandia-talo

Finlandia-talon jättimenestykseksi muodostunutta avoimien ovien päivää vietetään jälleen lauantaina 22.2.202519.2.2025 10:00:00 EET | Tiedote

Finlandia-talossa vietetään helmikuussa jo toistamiseen suosittua avoimien ovien päivää lauantaina 22.2.2025 klo 11–17. Finlandia-talo toivottaa kaikki tervetulleiksi tutustumaan lähemmin uudistettuun taloon sekä viettämään hauskaa päivää yhdessä erilaisten ohjelmanumeroiden parissa. Finlandia-talon avoimien ovien päivä järjestettiin viimeksi tammikuussa, jolloin talosta kiinnostuneita kävijöitä oli yli 10 000.

Uudistettu Finlandia-talo aukeaa yleisölle 4.1. – "Aloittaa uuden aikakauden"2.1.2025 10:00:00 EET | Tiedote

Odotus palkitaan vihdoin, kun Finlandia-talo avaa ovensa lauantaina 4. tammikuuta kolmen perusparannusvuoden jälkeen. Uusi Finlandia aloittaa ikonisen tapahtumatalon historiassa kokonaan uuden aikakauden: ovet ovat ensimmäistä kertaa auki päivittäin kaikille kaupunkilaisille ja matkailijoille, ja uudistetusta Finlandia-talosta löytyy jatkossa aiempaa runsaammin erilaisia palveluita aina ravintolasta ja viinikahvilasta, majoitukseen, näyttelyyn ja design-kauppaan.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye