Suomalainen Digital Goodie ostaa isobritannialaisen Maginusin ja tähtää sähköisen kaupan maailmanmarkkinoille

Vuonna 2009 perustettu Digital Goodie tarjoaa asiakkailleen täysin räätälöitävää digitaalisen kaupankäynnin alustaa, joka luo saumattoman asiakaspolun kivijalkakaupasta digitaalisiin ostotapahtumiin. Yritys on erikoistunut päivittäistavaroiden verkkokauppa-ratkaisuihin ja sen asiakkaat ovat suuryrityksiä, kuten S-ryhmä Suomessa ja Baltiassa sekä Co-op-kauppaketju Iso-Britanniassa. Digital Goodien alusta on myös listattu Gartnerin Digital Vendor Guide 2018:ssa yhtenä merkittävimmistä e-commerce-ratkaisuista.
Iso-Britannian Manchesterista toimiva Maginus kehittää sähköisen kaupankäynnin ohjelmisto- ja teknologiaratkaisuja keskisuurille kauppaketjuille ja jakelijoille tavoitteenaan luoda yhtenäinen asiakaskokemus fyysisten ja digitaalisten kanavien välille. Yrityksen kattavaa tilaustenhallintajärjestelmää (Order Management System, OMS) käyttää sekä yritys- että kuluttajakaupan toimijat. Maginus on myös sähköisen kaupan sovellusten integraattori ja on lähiaikoina voittanut muun muassa Magenton Shooting Star 2019 ja Episerverin Commerce Partner of the Year -palkinnot.
Digital Goodie ja Maginus täydentävät toisiaan monilla osa-alueilla: uudella kokonaisuudella on jatkossa entistä laajempi markkinapeitto ja -potentiaali, huomattavasti kattavampi tuotevalikoima sekä entistä syvempi osaaminen sähköisen kaupankäynnin lukuisilla eri osa-alueilla. Yhdessä yritykset pystyvät palvelemaan useita kaupan eri sektoreita päivittäistavarakaupasta käyttötavaroihin. Tavoitteena on laajentua ensin Euroopassa ja sen jälkeen maailmanlaajuisesti yrityksen pääomistajan, amerikkalaisen pääomasijoitusyhtiö, Black Dragon Capitalin tukemana.
“Tämä yrityskauppa on tärkeä strateginen kehitysaskel molemmille yrityksille, sillä täydennämme toisiamme sekä tuotteen osalta että asiakkuuksissa”, kommentoi Digital Goodien toimitusjohtaja Jani Jääskeläinen. ”Meillä on jatkossa täydellinen digitaalisen kaupan alustaratkaisu, jolla pystymme palvelemaan hyvin laajan asiakaskunnan tarpeita. Tavoitteenamme on kasvattaa markkinaosuuttamme ja tulla yhdeksi alan merkittävistä toimijoista Euroopassa. Yhteisvoimin olemme ainoa sähköisen kaupan toimija, joka pystyy vastaamaan sekä PK- että suuryritysten tarpeisiin päivittäis- ja käyttötavaramarkkinoilla.”
“Olemme hyvin innoissamme yhdistymisestä Digital Goodien kanssa ja uskomme vakaasti yhteiseen tuoteportfolioomme”, kommentoi Maginusin toimitusjohtaja Simon Weeks. ”Kehittynyt tilaustenhallintajärjestelmämme ja sähköisen kaupan integraatio-osaamisemme sopivat täydellisesti yhteen Digital Goodien, erityisesti päivittäistavaratoimijoille suunnittelemaan, pilvipohjaiseen digitaalisen kaupan alustaan. Uskon, että yhdessä pystymme saavuttamaan merkittäviä voittoja kasvavilla sähköisen kaupan markkinoilla sekä Euroopassa että laajemmin kansainvälisesti.”
Tilaustenhallintajärjestelmien markkinat kasvavat maailmanlaajuisesti jatkuvasti. BDS Analysisin mukaan markkinat kasvavat vuoden 2018 1,5 miljardista dollarista 2,4 miljardiin vuonna 2023 - vuosittainen kasvuprosentti arviointijaksolla on 10,8. Tilausten hallintaan liittyvien järjestelmien ennustetaan siirtyvän kiihtyvällä tahdilla pilvipohjaisiksi ja suuri osa markkinavolyymistä siirtyy pilvestä toimitettaviin järjestelmiin. Tähän ajavia syitä ovat mm. yleinen digitaalinen transformaatio, älypuhelinten merkityksen jatkuva kasvu sekä myyntikanavien määrän lisääntyminen.
Digital Goodie
Digital Goodie (entinen ‘Foodie’) on suomalainen sähköisen kaupan ohjelmistoyritys. Yhtiö tarjoaa kaupan alan toimijoille modernin ja täysin räätälöitävän kauppa-alustan, jonka tavoitteena on yhdistää perinteinen kivijalka- ja sähköinen kauppa saumattomaksi ja helppokäyttöiseksi asiakaskokemukseksi. Digital Goodien Connected Commerce -alusta on listattu Gartnerin Digital Vendor Guide 2018:ssa yhtenä merkittävimmistä e-commerce-ratkaisuista. Digital Goodien alusta hyödyntää nykyaikaista microservices-arkkitehtuuria, joka koostuu muokattavissa olevista verkkokauppa- ja tilaustenhallintatuotteista.
Digital Goodie perustettiin vuonna 2009 ja sen pääkonttori on Helsingissä. Yhtiön rahoittajiin kuuluu muun muassa yhdysvaltalainen Black Dragon Capital.
http://www.digitalgoodie.com
Maginus
Iso-Britannian Manchesterista toimiva Maginus puolestaan kehittää sähköisen kaupankäynnin ohjelmisto- ja teknologiaratkaisuja keskisuurille kauppaketjuille ja jakelijoille tavoitteenaan luoda yhtenäinen asiakaskokemus fyysisten ja digitaalisten kanavien välille. Yrityksen kattavaa tilaustenhallintajärjestelmää käyttää sekä yritys- että kuluttajakaupan toimijat. Maginus on myös sähköisen kaupan sovellusten integraattori ja on lähiaikoina voittanut muun muassa Magenton Shooting Star 2019 ja Episerverin Commerce Partner of the Year -palkinnot.
https://www.maginus.com
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Jani Jääskeläinen, Digital Goodie, toimitusjohtaja, 040 502 8790, jani.jaaskelainen@digitalgoodie.com
Juhani Lassila, Johnny L, 040 541 2365
juhani@johnnyl.fi
Kuvat


Linkit
Tietoja julkaisijasta
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Johnny L
Jolla ja Venho.ai julkaisevat maailman ensimmäisen täysin yksityisen henkilökohtaisen AI-assistentin4.3.2025 10:00:02 EET | Tiedote
Jolla, suomalainen mobiiliteknologian pioneeri, jonka juuret ovat Nokian MeeGo-projektissa, ja tekoälyalusta Venho.ai haastavat Big Tech AI -ratkaisut uudella täysin yksityisellä ja henkilökohtaisella tekoälyassistentti Mindyllä. Mindy lanseerattiin Mobile World Congress 2025 -tapahtumassa Barcelonassa ja se tulee saataville Jolla Mind2 -tekoälylaitteelle huhtikuussa.
Jolla aloittaa tekoälytietokoneiden valmistuksen Salossa19.11.2024 09:00:03 EET | Tiedote
Teknologiayhtiö Jolla julkisti toukokuussa 2024 uuden Jolla Mind2 -tekoälytietokoneen. Käyttäjänsä yksityisyyttä tiukasti varjelevan Mind2-tietokoneen kehitystyö on edennyt siihen pisteeseen, että laitteen loppukokoonpano aloitetaan joulukuussa Jollan uusissa tuotantotiloissa Salo IoT Campuksen tiloissa.
Niko Saarinen on jälleen vuoden radiojuontaja! RadioGaalassa palkittiin viime vuoden parhaat radiotekijät ja -teot12.4.2024 23:31:58 EEST | Tiedote
Suomen parhaat radiojuontajat, -ohjelmat sekä teot ja tekijät palkittiin tänään RadioGaalassa. Kaikkien aikojen suosituimmassa yleisöäänestyksessä NRJ:n aamushow oli voitokas: juontaja Niko Saarinen palkittiin vuoden valtakunnallisena radiojuontajana, ja NRJ Aamu vuoden radio-ohjelmana. Ammattilaispuolen Vuoden radio -pystit ojennettiin tänä vuonna Radio Pookille ja Radio Porille.
Kaiku-audiomainoskilpailu: vuoden paras audiomainos on Nollalinjan Silent night, violent night13.3.2024 22:14:59 EET | Tiedote
Suomen ainoan audiomainonnan kilpailun voittajat julkistettiin tänään KaikuGaalassa. Yhteiskunnallinen-kategorian voittaja Nollalinjan Silent night, violent night sai myös kilpailun Grand Prix -palkinnon. Vuoden mainostajan tittelin pokkasi OP Ryhmä ja uuden Vuoden korvamato -erikoispalkinnon vei Todella HK.
Kaiku-kilpailun shortlista julki: tässä ovat ehdokkaat viime vuoden parhaiksi audiomainoksiksi16.2.2024 08:31:07 EET | Tiedote
Suomen ainoan audiomainonnan kilpailun Kaikun shortlista julkistettiin tänään. Ehdokasmäärä kasvoi edellisvuosista ja nyt kisan yhdeksään kategoriaan ilmoitettiin yhteensä 159 audiomainosta, joista shortille pääsi 29. Voittajat palkitaan KaikuGaalassa 13.3.2024.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme