Naantalin terveyskeskuksessa seurataan jatkuvasti asiakastyytyväisyyttä – tulokset nähtävissä verkossa reaaliaikaisena

Naantalin terveyskeskuksessa seurataan jatkuvasti asiakastyytyväisyyttä, ja syksystä 2019 lähtien seurannan tuloksia on voinut tarkastella reaaliaikaisesti kaupungin verkkosivuilta. Asiakastyytyväisyyttä mitataan terveyskeskuksessa painalluslaiteella, jonka kautta asiakkaat voivat antaa saamalleen palvelulle helposti ja nopeasti arvosanan. Halutessaan voi vastata myös tarkentaviin kysymyksiin, mihin oli käynnissä tyytyväinen tai tyytymätön.
Viimeisen kolmenkymmenen päivän ajalta palaute on huipussaan: terveyspalveluiden kouluarvosana on 9,5 ja Net Promoter Score eli NPS-luku on 89. NPS-luku perustuu kysymykseen ”Minkä arvosanan annat palvelulle?” saatuihin vastauksiin, jotka on annettu asteikolla 0–10. NPS-luku lasketaan vähentämällä tyytymättömien prosenttiosuus tyytyväisten prosenttiosuudesta, lopullinen arvo ilmoitetaan kokonaislukuna.
Terveyskeskuksen ylilääkäri Kristian Kallio sanoo, että hyvät tulokset ovat Naantalin terveyskeskuksen hyvän, asiantuntevan sekä pysyvän henkilöstön ansiota.
– Positiivista palautetta on annettu järjestelmän kautta erityisesti asiantuntevasta henkilökunnastamme, hän sanoo.
Terveyskeskuksessa on tällä hetkellä käytössä yksi painalluslaite, jonka sijaintia vaihdellaan laboratorion ja röntgenin, neuvolan, lääkärien ja hoitajien vastaanoton sekä suun terveydenhuollon aulatilojen välillä. Tuloksissa ei ole sijainnista riippuen suuria eroja. Kallio kertoo, että painalluslaitteeseen päädyttiin noin kaksi vuotta sitten, kun terveyskeskuksessa etsittiin toimivaa ja jatkuvaa tapaa kerätä palautetta.
Ylilääkäri korostaa, että kaikki palaute otetaan tosissaan vastaan ja sen pohjalta toimintaa pyritään kehittämään. Joka kuukausi yksiköt saavat raportin tuloksista.
– Pyrimme terveyskeskuksessa aina pitämään esillä palveluasenteen tärkeyden ja panostamaan siihen – se on meillä kaikessa toiminnassa lähtökohta ja tärkeä asia.
Kallio muistuttaa, että terveyskeskuskäynnillä ei toimita aina asiakkaan toiveiden mukaan, vaan henkilöstö arvioi aina asiakkaan hoidon tarpeen ja siihen perustuen pyrkii tarjoamaan parasta mahdollista palvelua.
– Muistutan aina henkilöstöämme, että asiakkaan kohtaaminen niin, että hän tulee kuulluksi ja ymmärretyksi, on kaiken A ja O, Kallio sanoo.
Asiakastyytyväisyysmittauksen tuloksia voi seurata kaupungin verkkosivuilla osoitteessa www.naantali.fi/terveyspalveluiden-asiakastyytyvaisyys
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Kristian Kallio
ylilääkäri
p. 044 733 4698
kristian.kallio@naantali.fi
Kuvat

Linkit
Tietoja julkaisijasta
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Naantalin kaupunki
Toukokuussa Naantalin pääkirjastossa esillä lähikuvia luonnosta24.4.2025 09:00:00 EEST | Tiedote
Naantalin pääkirjastossa on esillä 3.–28.5. suomalais-norjalaisen valokuvaajan Sari Susanna Ormstadin valokuvanäyttely Luuppi luonnon kauneuteen.
Naantalilaiset äänestivät asukasbudjetissa ulkokuntoilulaitteiden puolesta23.4.2025 09:11:13 EEST | Tiedote
Naantalin tämän vuoden asukasbudjetissa eniten ääniä saivat painopakallisten laitteiden lisääminen ja nykyisten laitteiden päivitys olemassa oleville ulkokuntosaleille sekä uudet ulkokuntoilulaitteet Kirkkopuistoon.
Vanhemmuuden viikkoa vietetään Naantalissa 22.–27.4.16.4.2025 10:00:00 EEST | Tiedote
Vanhemmuuden teemaviikolla Naantalin kaupungin sivistyspalvelut järjestää sekä vanhemmille suunnattua asiantuntijaohjelmaa että tapahtumia koko perheelle tiistaista lauantaihin.
Jatkuvasta metsänkasvatuksesta kuullaan luennolla Naantalin pääkirjastossa9.4.2025 10:00:00 EEST | Tiedote
Naantalin pääkirjastossa ollaan ympäristöaiheiden äärellä tiistaina 15.4. järjestettävällä maksuttomalla luennolla.
Irja Aro-Heinilä kirjailijavieraana Naantalin pääkirjastossa2.4.2025 15:01:26 EEST | Tiedote
Naantalilainen kirjailija Irja Aro-Heinilä vierailee Naantalin pääkirjastossa tiistaina 8.4. klo 17.30–18.30 kertomassa Afrikkaan sijoittuvan Tansania-trilogiansa toisesta ja kolmannesta osasta ja niiden taustoista.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme