
Digita uudistaa talouden- ja toiminnanohjauksen eCraftin toimittamalla Microsoft Dynamics -kokonaisratkaisulla
Tavoitteena liiketoiminnan mukana kehittyvä järjestelmä
Digitan käynnistäessä uusia liiketoimintoja, kuten Data Center- ja IoT-palveluja, yhtiö tunnisti, että toiminnanohjausratkaisut vaativat myös uudistamisen, jotta ne parhaiten palvelevat liiketoiminnan tarpeita toimintatapojen muutoksessa. Liian kompleksiksi muodostunut toiminnanohjauskokonaisuus päätettiin korvata uudella dynaamisella ja pilvipohjaisella järjestelmällä, joka nivoisi kaikkien yrityksen eri liiketoimintayksiköiden kerryttämän liiketoimintatiedon yhteen päätöksenteon ja toiminnanohjaamisen tueksi.
Reaaliaikainen häiriöviestintä sekä loppukäyttäjien järjestelmän mobiilikäyttö ja kenttätyönohjaus muodostuivat tärkeiksi valintakriteereiksi uutta järjestelmää valittaessa. Uudelta toiminnanohjausratkaisulta haettiin myös helpompaa ylläpidettävyyttä, mutta myös merkittävämpää tukea yrityksen päivittäiseen toimintaan sekä sen kehittämiseen.
Ratkaisu suoraan pilvestä
Toiminnanohjausratkaisun haluttiin toimivan nimenomaan suoraan pilvestä. Aiemmin pääasiallisesti on-premises -tyyppisesti toteutuksia hankkinut Digita halusi välttää uuden järjestelmän ajautumista samaan hankalasti hallinnoitavaan tilaan, johon nykyisten ratkaisujen kanssa oli päädytty. Teknologiaksi uudelle toiminnanohjauskokonaisuudelle valikoitui Microsoft Dynamics NAV & Microsoft Dynamics 365 ja sen eri toiminnallisuudet Microsoft-pilvialustalta toimitettuna. eCraft valittiin kumppaniksi vahvan liiketoiminta- ja kenttätyöymmärryksen sekä kovan Dynamics 365- osaamisen ansiosta.
"eCraft tarttui aktiivisesti haasteeseemme löytää kokonaisvaltainen SaaS-ratkaisu korvaamaan kompleksiseksi muodostunut järjestelmäkokonaisuutemme. eCraft pystyi hienosti sisäistämään toimintamme tarpeet ja yhdistämään tarpeemme Microsoft SaaS-palveluiden mahdollisuuksiin. Ammattitaito ja sen aktiivinen jakaminen projektin valmisteluvaiheessa tekivät eCraftin valinnan projektin toteutuskumppaniksi helpoksi" - Sami Salmela, tietohallintojohtaja, Digita
Microsoft Dynamics 365 häiriöviestinnän ja kenttätyön optimoinnin ytimessä
Digita vastaa tv- ja radioverkon toiminnasta ja ylläpidosta valtakunnallisesti. Yksi Digitan liiketoiminnan kriittisimmistä tehtävistä liittyykin tv- ja radioverkon häiriötilanteisiin, jotka on saatava hallintaan ja korjattua mahdollisimman nopeasti. Häiriöistä on myös viestittävä loppuasiakkaille reaaliajassa. Ratkaisuna reaaliaikaiseen häiriöviestintään ja tv- ja radioverkkojen huollon ja ylläpidon ohjaukseen tässä hankkeessa otetaan Microsoft Dynamics 365 for Customer Engagement -toiminnallisuudet (Sales, Customer Service, Field Service). Tämän lisäksi Digitassa otetaan käyttöön Dynamics NAV taloudenohjaukseen ja materiaalihallintaan sekä Sharepoint- online pohjainen yrityksen sisäisen viestinnän Intranet-ratkaisu.
"Microsoftin Dynamics 365- ja Dynamics NAV -teknologioilla pystytään toteuttamaan Digitan toiminnanohjauskokonaisuus, johon O365 -palvelut nivoutuvat saumattomasti. Järjestelmäkokonaisuus tuo mukanaan myös tiimityöskentelyä ja tiedonjakamista tukevia työkaluja. Loppukäyttäjillemme palvelut mahdollistavat aidosti paikka-, aika- ja laiteriippumattoman työskentelyn ilman hankalia ja erillistä ylläpitoa vaativia etäkäyttöratkaisuita. Samalla Digitan IT-organisaatio voi keskittyä tulevaisuudessa yrityksen tietoprosessien ja yrityskulttuurin kehittämiseen järjestelmäratkaisuiden ylläpidon sijaan. Näin päästään lähemmäs ketterää kehitystä ", Sami Salmela, tietohallintojohtaja Digitalta kertoo.
Digitan liiketoimintaa tukevat ratkaisut:
- Microsoft Dynamics 365 Customer Engagement (Sales, Customer Service, Field Service): kenttätyönohjaus, resursointi, mobiilikäyttö, myyntitoiminnot, laskutus, palvelusopimuksien hallinta sekä tiketöinti, automatisoitu ja reaaliaikainen asiakasviestintä liittyen erilaisiin verkkohäiriöihin
- Microsoft Dynamics NAV: Taloushallinto sekä materiaalihallinta
- Sharepoint-online: Sisäinen viestintäkanava Iida, jossa muun muassa työtilat, tiedotteet sekä roolikohtaiset näkymät eri käyttäjille
Yhteistyötä suunnitellaan pitkällä tähtäimellä: Tulevaisuus rakentuu IoT-bisneksen ympärille
Nyt käynnissä oleva hanke on laajuudestaan huolimatta vasta ensimmäinen palanen kokonaisuudesta, jonka myötä tavoitellaan kannattavaa yhteistyötä pitkälle tulevaisuuteen. Digitan liiketoiminta uudistuu vahvasti, ja tästä osoituksena yrityksellä on IoT (Internet of Things) sekä DataCenter (konesali) -palveluihin keskittyneet omat liiketoiminnot. Digita näkee nämä uudet palvelut yhä merkittävämpänä osana tulevaisuuden liiketoimintaa, joten toiminnanohjausratkaisua valittaessa oli tärkeää huomioida uuden ratkaisun kyvykkyys toimia alustana näiden liiketoimintamallien eteenpäin viemisessä.
”On erityisen hienoa eCraftille päästä toteuttamaan tätä hanketta sekä rakentamaan kumppanuutta niin ainutlaatuisen yrityksen kanssa kuin Digita. Jo ensikeskusteluista lähtien oli vahva tunne, että kyvykkyytemme toimittaa laajoja ratkaisukokonaisuuksia, joissa yhdistyvät kokemukseen perustuva osaaminen palveluliiketoiminnan ja kenttätyönohjauksen prosesseista sekä Microsoft Dynamics - teknologia, vastaisi erinomaisesti Digitan tarpeeseen. Tähän kun vielä lisätään Digitan vahva sitoutuminen muutosprosessin läpiviemiseen omassa organisaatiossaan sekä jo tiedossa olevia, yhdessä tunnistettuja tulevia kehityskohteita, on perusta pitkälle ja mahdollisuuksia täynnä olevalle yhteistyölle hyvällä mallilla”, Toni Tahvanainen, asiakkuuspäällikkö, eCraft.
eCraft Oy Ab on IT- ja konsultointipalveluihin keskittynyt yritys, joka toimii Espoossa, Tampereella, Vaasassa ja Malmössä. eCraftilla työskentelee noin 200 ammattilaista, jotka ovat erikoistuneet ERP-, CRM- ja BI-liiketoimintaan sekä sovelluskehitykseen ja infrapalveluihin. Yrityksen liikevaihto vuonna 2017 oli noin 19 miljoonaa euroa.
Yhteyshenkilöt
Toni Tahvanainen
asiakkuuspäällikkö
eCraft Oy Ab
Puh. 050 410 9546
toni.tahvanainen@ecraft.com
Linkit
Tietoja julkaisijasta
eCraft Oy Ab on suomalainen vuonna 1999 perustettu asiantuntijayritys. Missiomme on tehdä IT-järjestelmistäsi käytettäviä ja innostavia. Saat meiltä yrityksesi kokoiset ERP-, CRM- ja BI-järjestelmät. Samalla tuemme ja ylläpidämme liiketoimintajärjestelmiäsi ja tarjoamme sovelluskehityspalveluita.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Fellowmind
Ville Hemmilä on Fellowmind-konsernin uusi toimitusjohtaja3.2.2025 12:29:50 EET | Tiedote
Fellowmindin hallitus on nimittänyt suomalaisen Ville Hemmilän Fellowmind-konsernin uudeksi toimitusjohtajaksi 1.2.2025 alkaen. Fellowmind on Euroopan johtava digitaalisen transformaation kumppani, joka toimii yhteensä kuudessa eri maassa. Ville seuraa tehtävässä Ernst-Jan Stigteriä. Fellowmind Finlandin uutena toimitusjohtajana aloittaa aiemmin talousjohtajana toiminut Patrik Pomrén.
Kokemus käyttöön: Fellowmind kouluttaa IT-osaajia13.8.2024 13:47:16 EEST | Tiedote
Fellowmind edistää työmarkkinoiden monimuotoisuutta tarjoamalla kokeneille asiantuntijoille uusia uramahdollisuuksia IT-alalla. Yhdeksättä kertaa järjestettävä NewFellows-koulutusohjelma on suunnattu erityisesti kokeneille ammattilaisille, jotka haluavat päivittää osaamistaan ja siirtyä IT-alan vaativiin tehtäviin.
Fellowmind vahvistaa asemiaan Suomen johtavana Microsoft-osaajana27.6.2024 12:02:00 EEST | Tiedote
Microsoft on valinnut Fellowmindin vuoden kumppaniksi. Tunnustus on osoitus Fellowmindin menestyksekkäästä kyvystä hyödyntää Microsoftin tarjontaa sekä yrityksen vahvasta toimialaosaamisesta.
Fellowmind panostaa IT-järjestelmien laadunvarmistukseen aloittamalla yhteistyön tekoälyä ja visuaalisuutta hyödyntävän Leapworkin kanssa1.8.2023 07:55:00 EEST | Tiedote
Fellowmind aloittaa yhteistyön Leapworkin kanssa parantaakseen asiakkaidensa IT-järjestelmien laadunvarmistusta. Leapwork on Microsoftin suosittelema testiautomaatioratkaisu Dynamics 365:lle ja Power Platformille. Leapworkin visuaalista kieltä hyödyntävä alusta tekee testauksesta aiempaa sujuvampaa ja nopeuttaa asiakkaiden liiketoimintajärjestelmien käyttöönottoa.
Ponsse uudistaa maailmanlaajuisen toiminnanohjausratkaisunsa15.5.2023 08:00:00 EEST | Tiedote
Ponsse jatkaa teknologian hyödyntämistä toimintansa kehittämisessä ja investoi uuteen, maailmanlaajuiseen toiminnanohjausratkaisuun. Asiakkaita palvellaan entistä laadukkaammin ja tehokkaammin, kun ratkaisu yhdenmukaistaa ja automatisoi toimintaa.