I love me ja Gloria Fashion Show yhdistävät voimansa, vastuullisuus tärkeässä roolissa

Syksyllä 14. kertaa järjestettävä Gloria Fashion Show eli GFS on tänä vuonna ainoa kuluttajille suunnattu muotitapahtuma, jossa on mahdollisuus yhdessä näytöksessä tutustua laajaan kattaukseen tulevan kauden muotia. Gloria Fashion Show kasvaa kohisten, sillä Messukeskuksen tilat tarjoavat sille mahdollisuuden laajentua. Yleisönäytöksiä on peräti kuusi, ja kuhunkin näytökseen mahtuu 1 500 muodin ystävää. Isommat tilat mahdollistavat myös paljon toivotun hengailun.
- Yhdessä kumppaneidemme kanssa tuotamme GFS:n lounge-alueelle mielenkiintoista ohjelmaa. Alueelle voi tulla GFS-lipulla ennen ja jälkeen näytöksen fiilistelemään kaikkia kumppanipisteitä sekä nauttimaan lasillisen kuohuvaa, Glorian päätoimittaja Saila-Mari Kohtala kertoo.
- Muotiala on Suomessa hajautunut, ja tämä kumppanuus on askel kohti toimialan tarvitsemaa kasvualustaa; kahden suuren yhteistyöllä saadaan tarvittavaa volyymia ja näkyvyyttä. Tapahtumat tarjoavat elämykselliset puitteet trendien esittelylle, ja Messukeskuksen muunneltavat tilat sopivat tähän tarkoitukseen erinomaisesti. Avarat hallitilat ja huipputason esitystekniikka antavat vapauden kehittää näytöksen visuaalista toteutusta lähes rajattomasti, Messukeskuksen myyntiryhmäpäällikkö Lumia Ankkuri sanoo.
Tapahtuman teemana on Itämeri, ja vastuullisuus näkyy kaikessa tekemisessä. Messukeskus sai ensimmäisenä suomalaisena tapahtumajärjestäjänä ISO-ympäristösertifikaatin jo 11 vuotta sitten, ja yrityksen ympäristölupaus on olla 110 % hiilineutraali vuonna 2029.
- Kun kaksi toimialan merkittävää tapahtumaa, Gloria Fashion Show ja I love me, tuodaan yhteen, saavutetaan erityisen suuri vaikuttavuus esimerkiksi vastuullisuusteeman esiintuomisessa. Alan suurimpana toimijana meillä on vastuu näyttää esimerkkiä muille siitä, miten tapahtumia järjestetään ympäristöstä huolehtien. Upeita tapahtumia voidaan tehdä unohtamatta vastuullisuutta ja Gloria Fashion Show on tästä erinomainen esimerkki, Ankkuri huomauttaa.
- Muotinäytöksemme on edelleenkin näyttävä, mutta myös vastuullisuutta korostava. Yhtenä kumppaninamme tällä matkalla on John Nurmisen Säätiö, jonka missiona on pelastaa Itämeri ja sen perintö tuleville sukupolville. Lahjoitamme sekä kumppanuustuotoista että lipputuloista rahaa Itämeren suojeluun. Myös yhteistyökumppanimme haluavat omalta osaltaan lisätä läpinäkyvyyttä ja korostaa laatua kertakäyttökulttuurin sijaan. Haluamme korostaa eettisyyttä esteettisyyttä unohtamatta, Saila-Mari Kohtala sanoo.
- Taistelemme tuloksekkaasti Itämeren suurinta ympäristöongelmaa, rehevöitymisestä vastaan. Samalla suojelemme meren tarinaa ja varmistamme sen historian siirtymisen jälkipolville. On hienoa, että muodin avulla on mahdollista inspiroida ihmisiä sekä kutsua heitä mukaan Itämeren ja sen perinnön suojeluun. Mitä laajemmalle saamme leviämään sanaa, sitä enemmän Itämeri hyötyy. Nostetaan yhdessä Itämeri parrasvaloihin, kehottaa John Nurmisen Säätiön asiamies Annamari Arrakoski-Engardt.
Myös Messukeskuksen järjestämän Vuoden nuori suunnittelija -kilpailun pääteema on meri, ja voittajatyö nähdään Gloria Fashion Show -muotinäytöksessä. Vuoden nuori suunnittelija on Suomen pitkäikäisin ja arvostetuin suunnittelukilpailu, joka on järjestetty vuosittain vuodesta 1995 alkaen.
I love me ja Gloria Fashion Show järjestetään 16.–18.10.2020 Messukeskuksessa. Muotinäytökseen on erillinen pääsylippu, jolla voi tutustua myös I love me -messujen tarjontaan. Liput tulevat myyntiin kevään aikana.
Lisätietoja:
Messukeskus, tiedottaja Riikka Luomanpää, 050 540 4231, riikka.luomanpaa@messukeskus.com
Instagram @iloveme_official
Avainsanat
Kuvat

Linkit
Tietoja julkaisijasta
Helsingin Messukeskus on Suomen elämyksellisin tapahtumakortteli ja vaikuttavin kohtaamismedia. Suomen suurin tapahtumajärjestäjä tuottaa laadukkaita tapahtumia sekä vuokraa tilojaan ja palvelujaan erilaisten tapahtumien areenaksi. Messukeskuksen itse tuottamia tapahtumia ovat mm. Habitare, Helsingin Kirjamessut, Educa, FinnBuild, Matkamessut ja Vene Båt. Vierastapahtumina Messukeskuksen tiloissa järjestetään mm. Slush, Nordic Business Forum, Assembly, Kennelliiton Koiramessut sekä lukuisia kansainvälisiä kongresseja ja yritystapahtumia vuosittain.
Tilat käsittävät 7 hallia, 40 muuntuvaa kokoustilaa, 21 ravintolaa ja oman tapahtumahotellin. Messukeskus toi vuonna 2023 pääkaupunkiseudulle 187 miljoonan euron tulovirran ja toiminnan työllisyysvaikutus oli 2535 henkilötyövuotta. Omistajayritys Suomen Messut perustettiin vuonna 1919. | Messukeskus. The realsocial media. www.messukeskus.com @messukeskus
Helsinki Expo and Convention Centre (brand name Messukeskus) hosts Finland’s most inspiring events and exciting encounters. As Finland’s premier experience provider, we organise high-quality events and rent out our facilities for a wide variety of occasions. Events produced by Messukeskus include, among others, Habitare, the Helsinki Book Fair, Educa, Finnbuild, Matka Travel Fair, and Helsinki International Boat Show. Messukeskus also hosts guest events such as Slush, Nordic Business Forum, Assembly, International Dog Fair, as well as many international congresses and business events every year.
Our premises include 7 halls, 40 convertible meeting rooms, 21 restaurants, and our own hotel. The events held at the Helsinki Exhibition and Convention Centre last year brought in a revenue stream of 187 million euros to the Helsinki metropolitan area and created the equivalent of 2,535 full-time jobs. The Finnish Fair Corporation was founded in 1919. | Messukeskus. The real social media | www.messukeskus.com @messukeskus
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Messukeskus
Sähkö-Electricity 26 -ammattitapahtuman avaukseen tasan vuosi – tapahtuman myynti on edennyt vauhdilla15.4.2025 14:59:46 EEST | Tiedote
Kolmipäiväinen sähköalan ammattitapahtuma täyttää Helsingin Messukeskuksen päähallit 15.−17. huhtikuuta 2026. Osallistumisensa ensimmäistä kertaa järjestettävään tapahtumaan ovat vahvistaneet jo kaikki alan tärkeimmät toimijat valmistajista ja maahantuojista valtakunnallisiin tukkuliikkeisiin.
One Year to Go: Sähkö-Electricity 26 – Exhibition Sales Progressing Rapidly15.4.2025 14:59:46 EEST | Press release
The three-day professional event for the electrical industry will take over the main halls of the Helsinki Expo and Convention Centre from 15 to 17 April 2026. All key players in the sector – from manufacturers and importers to national wholesalers – have already confirmed their participation in this inaugural event.
Helsingin Messukeskus muuntui makujen aarreaitaksi – Ruokamessut kävijöiden suosiossa13.4.2025 17:45:19 EEST | Tiedote
Helsingin Messukeskuksessa tutustuttiin tänä viikonloppuna uusiin makuihin ja tuttuihin suosikkeihin sekä riemuittiin ruoasta ja juomasta yhdessä muiden kanssa. Ruokamessuilla ja samaan aikaan järjestetyillä Lapsimessuilla ja Lemmikkimessuilla vieraili viikonlopun aikana yli 62 000 kävijää.
Kahveista Parhain -kilpailun voittajat palkittiin Ruokamessuilla12.4.2025 16:51:48 EEST | Tiedote
Helsingin Messukeskuksessa järjestettävillä Ruokamessuilla käytiin tänään Kahveista Parhain -kilpailun finaali. Kilpailussa kahveja arvioitiin niiden maun, aromin ja laadun perusteella.
Kaija Rahkola palkittu Vuoden Lastenhoitajana – 45 vuotta sydämellä ja lämmöllä tehtyä työtä11.4.2025 14:09:16 EEST | Tiedote
Oululaiselle Kaija Rahkolalle on myönnetty hänen pitkäaikaisesta, merkittävästä ja sydämellisestä työstään lasten ja lapsiperheiden parissa Vuoden Lastenhoitajan tunnustuspalkinto.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme