Oululainen luova talo kasvaa keskellä koronakriisiä: NTRNZ media Oy on ostanut Luova toimisto Rangan liiketoiminnan ja avaa Helsingin toimipisteen
Liiketoimintakaupan yhteydessä Rangan toimitusjohtaja Juhani Parhiala aloittaa NTRNZ media Oy:ssä strategisena johtajana. Maaliskuussa NTRNZ media Oy:n tiimi vahvistui mm. Bob the Robotilta ja TBWA:lta kokemusta keränneellä Pia Grekulalla, joka aloitti yrityksessä luovana johtajana.
- Nyt on aika räjäyttää atomeiksi perinteinen ajattelu niin sisällöntuotannossa kuin markkinoinnissakin. Me rakennamme aivan uudenlaista luovaa toimistoa, joka ei tottele mitään totuttua kaavaa tai liiketoimintamallia. Näin pystymme palvelemaan asiakkaitamme parhaalla mahdollisella tavalla sekä luomaan entistä suurempia ja laadukkaampia sisältökokonaisuuksia, kertoo NTRNZ media Oy:n perustaja Teemu Hostikka.
Liiketoimintakauppa yhdistää kahden Pohjois-Pohjanmaalla toimivan yrityksen ydinosaamisen: vahvan visuaalisuuden, merkityksellisen sisällöntuotannon ja strategisen suunnittelun. Vahvistuneen tiimin mielestä perinteisiin markkinoinnin keinoihin tottuneiden asiakkaiden tulisikin viimeistään nyt herätä ja panostaa uusiin, innovatiivisiin ideoihin.
- Näinä vaikeina aikoina kun ihmiset, yritykset ja koko yhteiskunta hakee suuntaansa, tarvitaan meitä jotka näyttävät esimerkkiä. En ole koskaan ollut sujut mainosalan liiketoimintalogiikan kanssa. Päätimme yhdessä NTRNZ:n kanssa ottaa ison askeleen lyömällä kasaan kokonaisuuden, jolla on edellytykset muuttaa koko toimialan logiikkaa. Meillä on käsissämme tiimi, joka pystyy tuottamaan kansainvälisen laatutason ylittäviä, uudenlaisia tuotantoja, jotka ovat älyllisesti ja tuloksellisesti kestäviä. Ja näin me tulemme myös tekemään, toteaa Juhani Parhiala.
NTRNZ Helsinki – eteläisen Suomen ensimmäinen linnake
NTRNZ media avaa toimipisteen Helsinkiin toukokuun alussa. Uutta yksikköä johtaa luova johtaja Pia Grekula. Kymmeniä mainosalan arvostettuja palkintoja voittaneen Pian viimeisimpiä projekteja olivat mm. Renny Harlinin ohjaama ”Long Shot” -kampanja Hartwallille, sekä VR:n ja Stockmannin viimevuosien näkyvimmät tempaukset.
- Näen NTRNZ median sisältö- ja formaattiosaamisen aidosti erilaistavana tekijänä. Perinteiset tuotantoyhtiöt eivät tarjoa mainostoimistopalveluita, eikä toisaalta perinteisiltä mainostoimistoilta löydy formaattiosaamista. NTRNZ median pitkä kokemus molemmista osa-alueista ja kansainväliset näytöt antavat mahdollisuuden luoda täysin uudenlaisia sisältöformaatteja myös mainostoimistoasiakkaille, kertoo Pia Grekula.
NTRNZ media on kolmella Kultaisella Venlalla palkittu luova talo, jonka sarjamuotoiset sisällöt ovat levittäytyneet ympäri maailman. Yrityksellä on käynnissä useita kansainvälisiä tuotantoja sekä taskussaan lukuisia yhteistyösopimuksia merkittävien kansainvälisten televisio- ja elokuva-alan jakelijoiden kanssa.
- Olen ylpeä saadessani johtaa yritystä, joka saman talon sisällä yhdistää verkkokaupat, visuaalisuuden sekä monimedialliset konseptit saumattomiksi kokonaisuuksiksi ja ottaa rohkeasti uuden askeleen tässä haastavassa tilanteessa, kertoo NTRNZ median toimitusjohtaja Hanna Mustonen.
Lisätietoja:
Teemu Hostikka
+358 45 639 8664
Juhani Parhiala
+358 50 343 4967
Pia Grekula
+358 50 361 9660
Hanna Mustonen
+358 45 634 3073
NTRNZ media on palkittu, sisällöntuotantoon ja markkinointiin keskittynyt luova talo. Yritys tunnetaan parhaiten Eränkävijät-tv-sarjasta. Sen markkinointipuolen asiakkaisiin lukeutuvat esimerkiksi Visit Kalajoki, Oulun Kärpät, Pohjois-Suomen suurin festivaali Qstock, Europcar, Biltema, Bittium ja Oulun Yliopisto.
Luova toimisto Ranka on vuonna 2014 perustettu markkinoin strategioihin ja mainostoimistopalveluihin keskittyvä luova toimisto. Rangan asiakkaita ovat muun muassa Pohjois-Suomen opiskelija-asuntosäätiö, Pudasjärven kehitys ja Visit Oulu.
NTRNZ media Oy
Tuotantoja: Eränkävijät, Eränkävijät: Alpeilta Arktiselle, Magic in Lapland, Untold Arctic Wars, Isfront
Palkinnot: Kolme Kultaista Venlaa (Paras ohjelma 2017, Paras esiintyjä 2018, Paras lifestyleohjelma 2019)
Työllistää: Oulussa ja Helsingissä yhteensä 24 henkilöä
Liikevaihto: 1,5 M€
Asiakkaita ja yhteistyökumppaneita: YLE, NRK, NordicWorld, Oulun Kärpät, Qstock-festivaali, Visit Kalajoki
Sertifikaatit: Kauppalehden Kasvuyritys 2019, AA-luottoluokitus 2019, Menestyjä 2018
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Hanna MustonenCEO
Puh:+358 45 6343073hanna@ntrnz.comPia GrekulaCreative Director
Puh:+358 50 3619660pia@ntrnz.comTeemu HostikkaFounder, Showrunner, Creative Director
Puh:+358 45 6398664teemu@ntrnz.comKuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
NTRNZ media on sisällöntuotantoon keskittynyt luova talo, jonka arvot nojaavat pohjoisen puhtaaseen luontoon. NTRNZ media tunnetaan parhaiten neljällä Kultaisella Venlalla palkitusta Eränkävijät-tv-sarjasta, sekä sen kansainvälisestä versiosta Love of the Wild. Vuonna 2021 yhtiö sai kuntamarkkinoinnin SM-kisoissa hopeaa. Tänä vuonna NTRNZ media on Vuoden toimisto -finalisti, sekä 11. kertaa myös Kultainen Venla -finaalissa.
NTRNZ media is an award-winning creative house specialised in content production and marketing, with pure, northern nature as its eternal source of inspiration. NTRNZ media is best known for the four-time Golden Venla winner Eränkävijät tv series, and its international version Love of the Wild. In 2021 the company won silver in the Finnish Championships in Municipal Marketing. This year, NTRNZ media is an Agency of the Year finalist, as well as a Golden Venla finalist for the 11th time.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta NTRNZ media
The Walt Disney Company osti suomalaisen dokumenttisarjan Vaietut arktiset sodat 14.2.2022 06:00:00 EET | Tiedote
Pohjoissuomalaisen tuotantoyhtiö NTRNZ median tuottama Vaietut arktiset sodat on ensimmäinen suomalainen dokumenttisarja ja ensimmäinen YLE alkuperäissarja, jonka the Walt Disney Company ostaa. Sarja nähdään Disneyn omistamalla National Geographic -kanavalla.
Suomalaisyhtiön kaksi tv-sarjaa myyty maailman suurimmille sisältömarkkinoille – Wasu, ROKU ja DIRECTV näyttävät sarjoja miljoonayleisöille kolmella mantereella11.1.2022 06:30:00 EET | Tiedote
Oululaislähtöinen, neljä Kultaista Venlaa voittanut luova talo NTRNZ media on tehnyt läpimurron kansainvälisille sisältömarkkinoille. Love of the Wild tavoittaa jatkossa 30 miljoonan yleisön Kiinassa ja Magic in Lapland julkaistaan sekä Pohjois- että Etelä-Amerikassa vuonna 2022.
Jääkiekkojoukkue Kirkkoniemen Puckers ja Barents Hockey liiga ehdolle Nobelin rauhanpalkinnon saajaksi29.1.2021 15:27:24 EET | Tiedote
Norjassa menestykseksi nousseen Puckers–TV-sarjan myötä julkisuutta saaneet Kirkkoniemen harrastejääkiekkojoukkue sekä Barents Hockey liiga ovat ehdolla Nobelin rauhanpalkinnon saajaksi rajat ylittävästä yhteistyöstään. Oululainen NTRNZ media Oy vastasi TV-sarjan Suomen tuotannosta, ja oli osaltaan mukana rakentamassa ilmiötä.
Northern Finnish Creative House grows in the midst of coronavirus crisis: NTRNZ media has acquired the business of Luova toimisto Ranka and opens Helsinki office27.4.2020 05:55:00 EEST | Press release
Award-winning creative house NTRNZ media Ltd has strengthened its strategic competence by acquiring the business of Luova toimisto Ranka Ltd. Both companies are based in Oulu, Northern Finland. The company is also about to spread its operations to the capital area as its new office opens in Helsinki in May.