Helsingin seudun kauppakamari

Kutsu: BRÄNDIKÄSIKIRJA – Näin teet yritysbrändistä vetovoimaisen!

Jaa
Kaipaako yritysbrändisi kirkastusta? Miten luot siitä vetovoimaisen ja samalla sitoutat henkilöstön toimimaan sen puolesta ylpeästi ja tehokkaasti?

Tervetuloa Brändikäsikirjan julkistamistilaisuuteen pe 4.9. klo 8.30–10.30 kauppakamarille Koulutustila Metropoliin (Kalevankatu 12, 2. krs). Ilmoittautuminen kustannus@helsinki.chamber.fi Voit ilmoittautua myös mukaan seuraamaan tilaisuutta striiminä.

Brändistä erottuvana menestystekijänä puhutaan yhä enemmän, mutta vielä ei tiedosteta riittävän hyvin, mitä se tarkoittaa ja vielä harvempi ymmärtää, miten siitä voi saada vahvan kilpailukeinon yhä kovenevassa kilpailussa.

Brändikäsikirja tarjoaa lukijoilleen yksinkertaisen Brändin kirkastus -mallin, jonka avulla on helppo kehittää yrityksen brändiä kilpailukeinona siten, että se motivoi omistajia, innostaa henkilöstöä ja auttaa potentiaalista asiakasta erottamaan yritys sen kilpailijoista.

Brändin kirkastus -malli on tehty yrityksille, jotka haluavat nostaa koko toiminnan, kaikilla mittareilla mitattuna, seuraavalle tasolle, jossa brändi on asiakkaiden silmissä tunnettu ja vakuuttava tuotteiden tai palvelujen tarjoaja. Malli on kokonaisvaltainen ja käytännönläheinen tapa kehittää brändistä menestystekijä. 

Tilaisuudessa kerrotaan, kuinka yritys voi kehittää yritysbrändiään Brändin kirkastus -ohjelman avulla. Lisäksi se kertoo laajemmin brändistä, sen tarkoituksesta ja merkityksestä.


Tilaisuus sopii yrittäjille, toimitusjohtajille, markkinoinnista vastaaville sekä markkinoinnin ja viestinnän suunnittelijoille, joiden tehtävänä on jatkuvasti tutkia, mihin oma yrityskuva on kehittymässä ja miten muut kokevat yrityksen brändin. Lisäksi aiheesta hyötyvät niin aloittelijat, kuten opiskelijat, kuin kokeneemmat konkaritkin, tai ketkä tahansa, jotka ovat kiinnostuneita markkinoinnista ja viestinnästä.

Pekka Ruokolainen on markkinoinnin ja mainonnan suunnittelija, jolla on oma yritys nimeltä Happy Branding Company. Hän on työskennellyt koko uransa eri mainostoimistoissa ja vuodesta 2013 yrittäjänä auttaen pk-yrityksiä löytämään oma tapansa viestiä. Uransa aikana hän on saanut tehdä markkinointia eri muodoissaan kymmenien suomalaisten yritysten kanssa sadoille brändeille, lakritsasta paperikoneen tuotannonhallintajärjestelmään ja veneistä matkailunedistämiseen.

Lisätiedot: kirjasta: https://www.kauppakamarikauppa.fi/brandikasikirja.html

ja julkistamistilaisuudesta:
https://www.kauppakamarikauppa.fi/tapahtumat/brandikasikirjan-julkistamistilaisuus-4-9-2020.html

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Taina Parviainen, tuottaja, Helsingin seudun kauppakamari
Puh.: 050 358 0846, taina.parviainen@chamber.fi


Katariina Suominen, myyntipäällikkö, Helsingin seudun kauppakamari
Puh.: 045 773 32978, katariina.suominen@chamber.fi

Kuvat

Linkit

Tietoja julkaisijasta

Helsingin seudun kauppakamari
Helsingin seudun kauppakamari
Kalevankatu 12
00100 Helsinki

http://helsinki.chamber.fi/fi/

Kauppakamari on arvostettu ammattikirjallisuuden kustantaja, joka julkaisee vuosittain kymmeniä ajankohtaisia teoksia mm. juridiikan, johtamisen ja työsuhteen, taloushallinnon ja verotuksen aihealueilta. Muita suosittuja tuotteita ovat mm. www.kauppakamaritieto.fi,  ammattilaisen ajantasainen verkkopalvelu, sekä säännöllisesti päivitettävät kansiot. www.kauppakamarikauppa.fi.

 

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Helsingin seudun kauppakamari

Helsingin seudun kauppakamari kysyi yrityksiltä: Espoo erottuu edukseen yritysmyönteisyydessä, kuntien työvoimapalveluille arvostelua12.4.2025 08:00:00 EEST | Tiedote

Yritykset Helsingin seudulla arvioivat Uudenmaan kuntien yritysmyönteisyyden varsin hyväksi. Suurista kaupungeista edukseen erottuu erityisesti Espoo. Helsinki puolestaan jää selkeästi jälkeen, erityisesti asenteissa yritystoimintaa kohtaan, käy ilmi Helsingin seudun kauppakamarin kyselystä Uudellamaalla sijaitseville yrityksille. Kunnan yritysmyönteisyyttä arvioitiin kolmella kysymyksellä: asenne yritystoimintaa kohtaan, yritys- ja työnantajapalvelujen toimivuus, kunnan houkuttelevuus yritykselle. Yritykset arvioivat vain omaa sijaintikuntaansa.

Puoliväliriihessä huomioitava uusimaalaisten yritysten osaajatarpeet ja vähennettävä kaupan sääntelyä8.4.2025 09:57:47 EEST | Tiedote

Helsingin seudun kauppakamari muistuttaa hallitusta puoliväliriihessä, että osaajapula ei saa jarruttaa talouskasvua, kun kasvu alkaa. Siksi hallituksen tulee ryhtyä toimeen nyt. Hallituksen on tässä vaiheessa keskityttävä toimiin, joilla turvataan kasvu erityisesti talouden veturialueilla, kuten Uudellamaalla. Hallituksen on varmistettava se, että Uudenmaan alueen koulutustarjonta vastaa yritysten osaavan työvoiman tarpeisiin. Nuorten oppisopimuskoulutuksesta on tehtävä nykyistä houkuttelevampi yrityksille. Ammatillisesta koulutuksesta pitää päästä sujuvammin ammattikorkeakouluun. Helsingin seudun kauppakamari esittää myös, että työperäisen maahanmuuton perheenyhdistämisen tulorajojen tulkintaa joustavoitetaan ja digitaalinen tunnistautuminen mahdollistetaan jo lähtömaassa. Kaupan investointeja ja kilpailua tulee edistää keventämällä kaupan sijainnin ohjausta merkittävästi. Kuntien maapolitiikan avoimuutta on lisättävä ja keinoja täsmennettävä.

Suhdannepulssi: Helsingin seudun yritysten näkymät jatkuvat heikkoina – ”Kauppapoliittiset jännitteet syventävät epävarmuutta”18.3.2025 07:00:00 EET | Tiedote

Yritykset Helsingin seudulla arvioivat seuraavan kolmen kuukauden suhdannenäkymät yhä korkeintaan välttäviksi. Arviot käyvät ilmi Helsingin seudun kauppakamarin Suhdannepulssista. Yritysten arvioiden mukaan näkemykset liikevaihdosta ja työllisyydestä ovat hieman valoisampia kuin viime joulukuussa. ”Geopoliittiset jännitteet ja kauppapoliittiset riskit sumentavat horisonttia. Yhdysvaltojen vapaakauppaa rajoittavat toimet lisäävät erityisesti vientivetoisten yritysten liiketoimintariskejä. Poliittinen epävarmuus maailmalla heijastuu nyt suoraan yritysten päätöksentekoon liiketoimintaympäristön heikon ennakoitavuuden takia”, sanoo Helsingin seudun kauppakamarin vaikuttamistyön johtaja Markku Lahtinen. 28 prosenttia alueen yrityksistä arvioi, että Yhdysvaltain EU:lle suunnittelemat ja asettamat tullit ja muut rajoitukset vaikuttavat negatiivisesti niiden liiketoimintaan.

Uudenmaan korkeakoulupaikkavaje jatkuu – ”Uusimaalaiset nuoret selkeästi huonommassa asemassa kuin koko Suomessa keskimäärin”11.3.2025 00:10:00 EET | Tiedote

Suomessa on 0,92 korkeakoulupaikkaa yhtä toisen asteen tutkinnon suorittanutta kohti. Uudellamaalla suhdeluku on 0,75, selkeästi pienempi kuin suurissa tai keskisuurissa korkeakoulumaakunnissa, selvitti Helsingin seudun kauppakamari. Tilanne ei ole korjaantunut Kauppakamarin viimevuotisesta tarkastelusta. Itse asiassa se on jopa hieman huonompi. Tuolloin Uudenmaan suhdeluku oli 0,76. Petteri Orpon hallitusohjelma sitoutuu lisäämään korkeakoulujen aloituspaikkoja ja suuntaamaan niitä erityisesti muun muassa kasvukeskuksiin ja sinne, missä aloituspaikkojen määrä suhteessa nuoriin on alhainen. ”Asiaan pitää tarttua viimeistään kevään puoliväliriihessä”, sanoo Helsingin seudun kauppakamarin projektipäällikkö Olli Oja.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye