Semat ARM on täysin uudenlainen konseptoitu toimitusketjun luotsi

- Tehtävänämme on toimia asiakkaan tilaus-toimitusketjun luotsina. Todennamme prosessien nykytilan, selvitämme mahdolliset riskit poikkeamatilojen hallinnan arvioinnilla, ohjaamme ja tuemme muutoksissa. Tarjoamme konkreettisia ratkaisuja toimitusketjujen pullonkaulojen poistamiseksi, kertoo projektista vastaava projektijohtaja Pasi Niemi.
- Sematin arvoja ovat käytännönläheisyys ja ratkaisukeskeisyys. Eroamme muista alan toimijoista siinä, että tarjoamme konkreettisia toimenpiteitä, jotka pystytään myös toteuttamaan. Voimme luvata tämän, koska olemme olleet itse tekemässä näitä asioita monta kertaa käytännössä, lisää projektipäällikkö Janne Jarva.
Uusi palvelu tarjoaa asiakkaalle mahdollisuuden kokonaissäästöihin. Toiminnan ulkoistaminen tai hankinta ulkomailta ei aina ole kannattavin vaihtoehto kokonaisuuden kannalta. Semat ARM -prosessin tulemana saattaa olla päätös siirtää tuotanto Suomeen ja samalla kasvattaa kotimaista osaamista ja työpaikkojen määrää, sekä tilaus-toimitusketjun luotettavuutta kokonaisuudessaan.
Poikkeusoloissa organisaatioilta vaaditaan kykyä sopeutua alati muuttuviin tilanteisiin
Asioiden ja tilanteiden nopea muuttuminen on tyypillistä esimerkiksi koronapandemian tai taantumien tapaisten kriisien keskellä. Semat tarjoaa tukea ja selkeitä ratkaisuja mahdollisiin ongelmiin, myös kasvun haasteiden hallinnassa.
- Olemme tunnettuja vankasta osaamisestamme teknologiateollisuuden parissa. Omaamme vuosien kokemuksen muun muassa tuotantoteknologian siirtoprosesseista. Erityisosaamisemme kattaa projektien johtamisen lisäksi kyvyn pureutua projektien muihin tukitoimintoihin käytännön tasolla, Jarva sanoo.
Koronakriisin aiheuttamilta haasteilta on harva toimiala säästynyt. Resurssit ovat ahtaalla, viestintä takkuaa ja toimitukset saattavat viivästyä.
- Tällaisena poikkeuksellisena aikana näemme, että asiakkaalle on ensiarvoisen tärkeää saada varmuutta omaan tekemiseen ja tukea ongelmatilanteiden ratkaisuun. Haasteena saattaa olla, että pullonkaulat toimitusketjussa kyllä tiedostetaan, mutta organisaatiolla ei ole resursseja toteuttaa vaadittavia muutoksia. Tässä me Sematilta voimme kustannustehokkaasti auttaa, kertoo Niemi.
- Me tartumme ongelmiin kiinni ja uskallamme niin sanotusti nostaa kissan pöydälle. Kun tilanteeseen tarvitaan ratkaisuja, me tarjoamme ne. Emme anna turhia tai katteettomia lupauksia, Niemi summaa.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Pasi Niemi, projektijohtaja
Semat Oy
Mobile: +358 40 869 6745
pasi.niemi@sematgroup.com
Jani Rathgeber, toimitusjohtaja
Semat Oy
Mobile: +358 40 506 8116
jani.rathgeber@sematgroup.com
Kuvat

Linkit
Tietoja julkaisijasta
The Satama Oy on suomalainen, henkilökuntansa omistama yritys, joka yhdistää konsultoinnin, markkinoinnin ja yritystapahtumat asiakkaan tavoitetilaan ohjaavaksi palvelukokonaisuudeksi. Yritys työllistää noin 18 henkilöä. Vuonna 2024 liikevaihto oli noin 3,2 miljoonaa euroa, ja vuodelle 2025 tavoitteena on noin 4 miljoonaa euroa.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta The Satama Oy
62-vuotias kestävyyslegenda haastaa "hirveän" maailmanennätyksen Helsingissä – Jari Lampi tavoittelee 411 toiston rajaa sotilasmaastavedossa LOL Expossa10.4.2025 08:15:00 EEST | Tiedote
Helsingin Wanhassa Satamassa 12.4. järjestettävässä liikunta- ja hyvinvointitapahtumassa lanseerataan myös kaksi hyvinvointialan innovaatiota.
Liiketoimintakaupalla syntynyt uudentyyppinen kokonaisuus sai nimekseen The Satama6.2.2025 10:25:42 EET | Tiedote
Wanha Satama Interactive Oy:n ja Zeroten Oy:n liiketoimintakaupan myötä syntyi The Satama Oy, joka auttaa asiakkaitaan menestymään Suomen laajimpiin kuuluvalla uudella palveluportfoliolla.
Tutkimus: Tapahtumia järjestetään nyt enemmän asiakkaiden kuin oman henkilökunnan vuoksi20.11.2024 11:10:59 EET | Tiedote
Yhdistynyt tapahtumatila Wanha Satama ja mainostoimisto Zeroten (WS Zeroten Oy) selvitti tapahtumien ostajien näkemyksiä hankintojen tavoitteista ja kumppanin valinnasta oman brändityönsä yhteydessä lokakuun lopussa 2024. Tapahtumilla tavoitellaan nyt erityisesti asiakaskunnan sitouttamista, ja tapahtumatilan toivotaan mukautuvan tarpeeseen.
Wanha Satama Interactive ja Zeroten menivät yhteen19.8.2024 12:15:00 EEST | Tiedote
Wanha Satama Interactive Oy sekä Zeroten Oy ovat tehneet liiketoimintakaupan, jonka myötä Wanhan Sataman tapahtumatoiminta on siirtynyt Zerotenille. Yhdistyminen synnyttää monipuolisen tapahtuma- ja markkinointipalveluja tarjoavan WS ZeroTenin, jonka tavoitteena on paitsi kasvattaa osapuolten nykyisiä liiketoimintoja, myös lanseerata uusia.
Indoor Camping – Wanha Satama tarjoaa majoitusta myös Pori Jazzeilla3.6.2024 13:40:51 EEST | Tiedote
Indoor Camping Wanha Satama vastaa Pori Jazzien aikaiseen majoituspulaan tarjoamalla edullisen, silti laadukkaan majoitusvaihtoehdon festivaalien ajaksi.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme