Katepal uudisti tuotetiedon hallintajärjestelmänsä yhteistyössä Mediasignalin kanssa

Projektin kimmokkeena oli Katepalin tarve tehostaa tuotetiedon käsittelyn prosesseja ja koota kaikki tuotedata yhteen järjestelmään. Mediasignal toteutti tuotedatan hallinnan Akeneo PIM-ratkaisun alustalle.
Johtoajatuksena oli, että kaikki mahdollinen tuotetieto on mahdollisimman helposti saatavilla. Projektissa panostettiin käyttäjäkokemuksen suunnitteluun.
- Meidän haasteemme on, että tarvitsemme hyvin monitasoista tietoa eri sidosryhmiämme varten. Verkkopalveluamme käyttävät muiden muassa urakointiliikkeet, rautakauppojen myyjät, rakennusliikkeet ja kuluttaja-asiakkaat, joista osa on tee-se-itse rakentajia. Lisäksi kävijöiden joukossa on myös arkkitehteja ja suunnittelijoita, kertoo Katepalin tuotepäällikkö Lasse Rajala.
- Olimme itse aktiivisesti mukana määrittelytyössä. Kaiken tuotetiedon siirtäminen eri kanavista uuteen keskitettyyn tietokantaan oli todella mittava operaatio, mutta hyödyt ovat näkyvissä heti alusta alkaen, toteaa markkinointipäällikkö Johanna Kyllönen.
Katepalissa tuotteet ovat keskiössä ja nyt tehty uudistus avaa laajasti myös jatkokehitysmahdollisuuksia.
- Tuotetiedon hallinta on aiemmin ollut haaste asiakkaalle. Keskitetty tuotedata mahdollistaa jo olemassa olevien kanavien tehokkaamman käytön ohella esimerkiksi myös verkkokaupan tai erilaisten mobiilisovellusten toteuttamisen, vahvistaa Mediasignal Communicationsin toimitusjohtaja Marko Kujala.
Lisätietoja:
Marko Kujala, toimitusjohtaja, Mediasignal Communications Oy, marko.kujala@mediasignal.fi
Johanna Kyllönen, markkinointipäällikkö, Katepal Oy, johanna.kyllonen@katepal.fi
Lasse Rajala, tuotepäällikkö, Katepal Oy, lasse.rajala@katepal.fi
Avainsanat
Kuvat

Linkit
Tietoja julkaisijasta
Mediasignal Group on Helsingissä, Tampereella ja Joensuussa toimiva yksityinen viestintä- ja teknologiayritys, joka tarjoaa verkon ja digitaalisuuden ratkaisuja suomalaisille ja kansainvälisille asiakkaille. Mediasignalissa työskentelee noin 30 suunnittelun, kehittämisen, koodaamisen sekä viestinnän ammattilaista. Mediasignal Groupin toimitusjohtaja on Toni Pato-oja.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Mediasignal Group
Kansainvälinen käyttäjäkohderyhmä oli keskiössä Hankkija FFI:n verkkosivu-uudistuksessa30.6.2021 11:30:00 EEST | Tiedote
Hankkija tunnetaan pitkästä toimintahistoriastaan suomalaisessa maatalous- ja konekaupassa. Tuotevalikoima ja -viestintä on suunnattu palvelemaan kotimaisia maatalousyrittäjiä. Hankkija Finnish Feed Innovations (Hankkija FFI) jatkaa vuonna 2007 konserniin ostetun Suomen Rehu Oy:n tarinaa. Yksikkö vastaa sekä rehuteollisuuden biotieteellisestä tutkimus- ja kehitystoiminnasta että tuoteryhmän vientiliiketoiminnasta. Asiakkaat yli 30 maassa ohjasivat viennin tueksi tehdyn uuden englanninkielisen sivuston suunnittelua.
Mediasignal varmistaa, että tuotteet löytyvät Oras Groupin verkkopalveluista 18:lla eri kielellä18.3.2021 08:45:00 EET | Tiedote
Mediasignal Group on tehnyt yhteistyötä Oraksen kanssa jo yli vuosikymmenen. Tänä aikana on syntynyt monia erilaisia digitaalisia ratkaisuja. Viime vuonna julkaistiin uusi ja järjestyksessään jo toinen verkkopalvelu TYPO3-alustalle. Mediasignal vastasi sivuston toteutuksesta.
Tärkeä osa kiertotaloutta – tehokas raportointijärjestelmä pakkausmateriaaleille14.1.2021 08:50:00 EET | Tiedote
Suomen Pakkauskierrätys RINKI Oy on Suomen teollisuuden ja kaupan liittojen omistama voittoa tavoittelematon palveluyhtiö. Pakattujen tuotteiden maahantuojat ja Suomessa pakkaavat yritykset raportoivat vuosittain Ringille pakkausmateriaaliensa käytön. Mediasignal toimi Ringin kumppanina, kun yritysten käyttämien pakkausmateriaalien ilmoittamiseen tarvittava selainpohjainen tietojärjestelmä uudistettiin.
OmaFyssari+ mobiilisovellus tuo fysioterapiapalvelut asiakkaan luo7.12.2020 08:30:00 EET | Tiedote
OmaFyssari+ on MediaSignal Groupin yhdessä terveydenhoitoalan ammattilaisten kanssa kehittämä fysioterapian ja ennakoivan kuntoutuksen etähoitopalvelu. Sovelluksen kehitystyö alkoi ennen korona-aikaa, mutta sen mahdollistaman toimintamallin käytettävyys ja hyödyt ovat korostuneet poikkeusoloissa.
Tamperelainen Mediasignal teki NCC:n vastuullisuudesta läpinäkyvää1.9.2020 09:00:00 EEST | Tiedote
Mediasignal Group on toiminut vajaan kahden vuoden ajan NCC-konsernin viestintäkumppanina. Yhteistyön tähän saakka mittavin hanke, NCC-konsernin Smart Choices -konsepti, julkistettiin huhtikuun alussa. Sitä on valmisteltu runsaan vuoden ajan, ja sen tavoitteena on tehdä vastuullisuudesta kiinteä osa liiketoimintaa.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme