Suomalainen koronavirukselta suojaava tarrapinnoite valloittaa kuluttajamarkkinat

Kuluttajamarkkinoille saapuva CovidSafe- tarrapinnoite lupaa paljon. Kosketuspinnoille kiinnitettävä monimetalliseoksesta valmistettu tarra pystyy eliminoimaan bakteerit ja virukset sekunneissa.
– Eri metallien antibakteeriset vaikutukset on tunnettu jo vuosia. Tuotetta kehitellessämme huomasimme kuitenkin, että yksittäisen metallin suojausteho mikrobeja vastaan ei ole riittävä. Onnistuimme lopulta löytämään sellaisen yhdistelmän, joka on tähän tarkoitukseen sopivin ja tehokkain, kertoo Clean Touch Medicalin toimitusjohtaja Pertti Lainisalo.
CovidSafe- tarrapinnoitteen monimetalliyhdisteessä vaikuttavat metalli, kupari ja myös hopea. Tuote on patentoitu ja sen tehoa on tutkittu Helsingin yliopiston BSL-3 laboratoriossa.
Kosketuspintojen tartuntaketjut on eliminoitava mahdollisimman aikaisessa vaiheessa
CovidSafe-tarrapinnoite voidaan asentaa yleisimmille kosketuspinnoille kuten ovenkahvoihin, kaiteisiin ja valonkatkaisijoihin, niin ulko- kuin sisätiloihin.
– Tutkimustulosten mukaan korona tarttuu pisara- ja aerosolitartuntojen lisäksi yllättävän nopeasti kosketuspinnoilta. Virusten eliminointi kosketuspinnoilta nopeasti on tärkeää, jotta tartuntaketjut saadaan pysäytettyä. Erilaisten kosketuspintojen hygieniasta huolehtiminen on paikoitellen haastavaa, Lainisalo sanoo.
CovivSafe- tarrapinnoite kestää käytössä jopa tuhansia kosketuskertoja. Tarrapinnoite on näin ollen myös kustannustehokas ratkaisu hygienian ylläpitoon eri tiloissa.
– CodivSafe- tarrapinnoitetta on testattu mm julkisessa liikenteessä ajoneuvojen kosketuspinnoilla. Kahdeksan viikon koeajan jälkeen tuotteessa ei todettu merkittävää kulumista. Tuote myös säilyttää tehonsa koko elinkaarensa ajan, kertoo Lainisalo.
CovidSafe kuluttajamarkkinoille huhtikuun aikana
CovidSafe on ollut mm teollisuusyritysten ja tuotevalmistajien saatavilla jo noin puolen vuoden ajan ja sen kysyntä on lisääntynyt tasaisesti. Nyt tuote lanseerataan myös kuluttajamarkkinoille. Tarrapinnoite on saatavilla isoimmista kotimaisista kauppaketjuista ja Clean Touch Medicalin verkkokaupasta.
Suomalainen innovaatio on myös herättänyt runsaasti kiinnostusta ulkomailla. Lainisalo kertoo, että nykyaikaisen laitekannan myötä, heillä on mahdollisuus nostaa nopeallakin aikataululla valmistuskapasiteettia. – Uskomme vahvasti tuotteeseemme. Olemme todella tyytyväisiä, että CovidSafe on nyt myös Suomessa kuluttajien saatavilla. Kaikkia saatavilla olevia keinoja kannattaa ja pitääkin hyödyntää taistelussa koronaa vastaan, Lainisalo summaa.
Yhteyshenkilöt
Pertti Lainisalo, toimitusjohtaja
Clean Touch Medical
Mobile: +358 400 701 080
pertti@cleantouchmedical.com
Tino Lainisalo, maajohtaja
Clean Touch Medical
Mobile: +358 40 548 7887
tino@cleantouchmedical.com
Kuvat

Linkit
Tietoja julkaisijasta
The Satama Oy on suomalainen, henkilökuntansa omistama yritys, joka yhdistää konsultoinnin, markkinoinnin ja yritystapahtumat asiakkaan tavoitetilaan ohjaavaksi palvelukokonaisuudeksi. Yritys työllistää noin 18 henkilöä. Vuonna 2024 liikevaihto oli noin 3,2 miljoonaa euroa, ja vuodelle 2025 tavoitteena on noin 4 miljoonaa euroa.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta The Satama Oy
62-vuotias kestävyyslegenda haastaa "hirveän" maailmanennätyksen Helsingissä – Jari Lampi tavoittelee 411 toiston rajaa sotilasmaastavedossa LOL Expossa10.4.2025 08:15:00 EEST | Tiedote
Helsingin Wanhassa Satamassa 12.4. järjestettävässä liikunta- ja hyvinvointitapahtumassa lanseerataan myös kaksi hyvinvointialan innovaatiota.
Liiketoimintakaupalla syntynyt uudentyyppinen kokonaisuus sai nimekseen The Satama6.2.2025 10:25:42 EET | Tiedote
Wanha Satama Interactive Oy:n ja Zeroten Oy:n liiketoimintakaupan myötä syntyi The Satama Oy, joka auttaa asiakkaitaan menestymään Suomen laajimpiin kuuluvalla uudella palveluportfoliolla.
Tutkimus: Tapahtumia järjestetään nyt enemmän asiakkaiden kuin oman henkilökunnan vuoksi20.11.2024 11:10:59 EET | Tiedote
Yhdistynyt tapahtumatila Wanha Satama ja mainostoimisto Zeroten (WS Zeroten Oy) selvitti tapahtumien ostajien näkemyksiä hankintojen tavoitteista ja kumppanin valinnasta oman brändityönsä yhteydessä lokakuun lopussa 2024. Tapahtumilla tavoitellaan nyt erityisesti asiakaskunnan sitouttamista, ja tapahtumatilan toivotaan mukautuvan tarpeeseen.
Wanha Satama Interactive ja Zeroten menivät yhteen19.8.2024 12:15:00 EEST | Tiedote
Wanha Satama Interactive Oy sekä Zeroten Oy ovat tehneet liiketoimintakaupan, jonka myötä Wanhan Sataman tapahtumatoiminta on siirtynyt Zerotenille. Yhdistyminen synnyttää monipuolisen tapahtuma- ja markkinointipalveluja tarjoavan WS ZeroTenin, jonka tavoitteena on paitsi kasvattaa osapuolten nykyisiä liiketoimintoja, myös lanseerata uusia.
Indoor Camping – Wanha Satama tarjoaa majoitusta myös Pori Jazzeilla3.6.2024 13:40:51 EEST | Tiedote
Indoor Camping Wanha Satama vastaa Pori Jazzien aikaiseen majoituspulaan tarjoamalla edullisen, silti laadukkaan majoitusvaihtoehdon festivaalien ajaksi.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme