Jo 1,5 miljoonaa suomalaista hypännyt S-mobiilin kyytiin – 50 000 innostunut mikrosäästämisestä
S-mobiili on viikosta toiseen sekä App Store- että Google Play -sovelluskauppojen Suomen ladatuimpien sovellusten kärkisijoilla omassa kategoriassaan. Erityisesti viimeisen vuoden aikana sovelluksen latausten ja käyttöönottojen vauhti on kiihtynyt.
– S-mobiilin käyttöönottajien määrä on kasvanut vuodessa yli 400 000 käyttäjällä ja aktiivisten viikkokäyttäjien määrä yli 200 000:lla. Luvut kertovat, että yhä useampi asiakasomistaja on löytänyt digitaalisten palveluidemme pariin ja saa sitä kautta enemmän irti osuuskaupan jäsenyydestään, S-ryhmän asiakkuusjohtaja Pekka Litmanen iloitsee.
Sovelluksen menestyksen kulmakivenä on saumaton yhdistelmä asiakasomistajille tärkeitä ja arkea lähellä olevia palveluita ja etuja. Päivittäisten raha-asioiden lisäksi S-mobiilissa voi seurata esimerkiksi omia tai oman kotitalouden ostoja kuluneen vuoden ajalta.
– Suomalaisia kiinnostaa oman kulutuksen seuranta. Yli puoli miljoonaa suomalaista on tarkistanut S-mobiilin Omat ostot -palvelusta mitä kaikkea omaan ruokakoriin tarttuu mukaan kauppareissulla. Palvelu auttaa asiakkaitamme tekemään ostoksia omien mieltymysten mukaan, sillä se kertoo esimerkiksi ruokaostosten hiilijalanjäljen, ravintoarvot ja kotimaisuusasteen, Litmanen tarkentaa.
S-mobiilin käyttöä on kasvattanut myös Edut ja vinkit -osion suosio. Viimeisen puolen vuoden aikana etujen käyttö on kasvanut kolmanneksen, ja niille kertyy jopa 20 miljoonaa näyttökertaa kuukaudessa.
Suomalaiset innostuneet mikrosäästämisestä
S-mobiilista löytyy myös Suomen ensimmäinen mikrosäästämisen palvelu Säästäjä. Sen avulla voi säästää helposti osana päivittäistä rahankäyttöä esimerkiksi siirtämällä rahastoon S-ryhmän ostoksista kertyvän Bonuksen tai pienen summan jokaisesta korttiostoksesta. Säästäjällä on jo yli 50 000 käyttäjää.
– Olemme huomanneet, että mikrosäästäminen kiinnostaa erityisesti uusia rahastosäästäjiä. Yli puolet Säästäjä-rahastosäästämisen vuonna 2020 aloittaneista sijoittaa ensimmäistä kertaa elämässään, kertoo digitaalisesta kehityksestä vastaava johtaja Carl-Edvard Holmberg S-Pankista.
S-mobiilia kehitetään jatkuvasti asiakkaiden toiveita kuunnellen. Esimerkiksi S-mobiilin tunnistamiseen on tullut asiakkaiden toivomia muutoksia. S-mobiililla voi tunnistautua pankkitunnuksia vaativiin palveluihin sormenjäljellä tai itse valitulla tunnusluvulla.
– Jatkossa asiakkaan ei tarvitse enää aluksi kirjautua S-mobiiliin sisään tunnistautuakseen S-mobiililla. Kesän aikana tunnistautumisesta tulee vieläkin helpompaa, kun S-mobiililla tunnistautuminen onnistuu yhdellä napin painalluksella niin S-Pankin kuin muissakin palveluissa, Holmberg jatkaa.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Lisätietoja:
Pekka Litmanen, asiakkuusjohtaja, SOK, p. 010 76 80724, pekka.litmanen@sok.fi
Carl-Edvard Holmberg, johtaja, Digitaaliset kanavat ja kehitys, S-Pankki, p. 040 750 4451, carl-edvard.holmberg@s-pankki.fi
Kuvat
Tietoja julkaisijasta
S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt.
Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa & ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissäja oman pankkimme kautta.
Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,9 miljardia euroa, ja investoimme Suomeen vuosittain noin 500 miljoonaa euroa.
#parempipaikkaelää
SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 9–16.
Mediapuhelin: 050 472 2745 (pvm/mpm)
Sähköposti: viestinta@sok.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
S-ryhmä ja VTT selvittivät: miten kauppa voi tukea kestävistä valinnoista kiinnostuneita?17.1.2025 08:06:00 EET | Tiedote
VTT ja S-ryhmä selvittivät ruokakaupan mahdollisuuksia tukea kuluttajia muuttamaan ostokäyttäytymistään kestäväksi. Yhteistyössä toteutettu tuuppauskokeilu suunniteltiin lisäämään kasvipohjaisia ostoksia ja vähentämään niiden valintaan liittyviä esteitä. Tulokset osoittivat, että muun muassa tuotteiden sijoittelulla ja myymäläviesteillä voidaan vaikuttaa kuluttajien kestävämpien valintojen tekemiseen. Kokeilun aikana kasviproteiinien kokonaiskysynnässä havaittiin huomattavaa myynnin kasvua.
Ennätykselliset 120 000 suomalaista panosti osuuskauppaan, valtaosa nuoria aikuisia10.1.2025 08:06:05 EET | Tiedote
Ennätysmäärä suomalaisia valitsi saada S-ryhmän edut täysimääräisenä ja liittyi osuuskauppojen asiakasomistajaksi viime vuonna. Erityisesti nuoret ovat oivaltaneet asiakasomistajuuden hyödyt.
Prismassa varaudutaan nyt isoihin myyntipiikkeihin pakkasten vuoksi – taustalla lauhan talven aiheuttama ilmiö suomalaisten ostamisessa9.1.2025 08:12:00 EET | Tiedote
Suomalaisten varautuminen tulevan talven pakkasiin on ollut poikkeuksellisen vähäistä, kertoo Prisman tuore myyntidata. Tilastoista selviää, että useissa perinteisissä talvitarvikkeiden kategorioissa myynti on ollut selvästi tavallista takkuisempaa ja suomalaiset vaikuttavat jättäneen pakkaskeleihin varautumisen harvinaisella tavalla väliin. Prismoissa odotetaan tämän vuoksi nyt isoja myyntipiikkejä, kun pakkaset kiristyvät. Samalla lauha talvi on nostanut yhden tuoteryhmän myyntiä jopa 50 prosenttia ja tuonut pukeutumisessa esiin uuden suosikkimateriaalin.
S-ryhmään palkataan jälleen 18 000 kesätyöntekijää2.1.2025 07:45:00 EET | Tiedote
S-ryhmän osuuskaupat ja yritykset työllistävät kesällä 2025 ympäri Suomen noin 18 000 nuorta. Tavoitteena on tarjota erinomaisia ensimmäisiä työkokemuksia, jotka kannustavat ja sitouttavat työelämään. Osuuskaupoissa kehitetäänkin jatkuvasti toimintatapoja ja -malleja, jotta kaikenlaisten – erilaisten – nuorten kohtaaminen onnistuu parhaalla mahdollisella tavalla ja kokemus on hyvä niin työntekijälle kuin työnantajalle.
S-ryhmän ja Vegaanihaasteen yhteistyö laajenee – mukana nyt kaikki S-ruokakaupat2.1.2025 07:35:00 EET | Tiedote
Tammikuussa järjestettävä kaikille avoin ja maksuton Vegaanihaaste kannustaa kokeilemaan kasviperäistä ruokaa kuukauden ajan. S-ryhmä tekee tänä vuonna entistä laajemmin yhteistyötä Vegaanihaasteen kanssa, kun yhteistyö laajenee kaikkiin S-ryhmän ruokakauppoihin (Prisma, S-market, Sale ja Alepa).
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme