FSP ja Zeroten ovat sopineet uusasiakashankinnan ja viestinnän ulkoistuksesta
Asiantuntijamyynnin ulkoistaminen on poikkeuksellista. Uusasiakashankinnan siirtäminen taholle, joka vastaa myös yrityksen markkinointiviestinnästä on uusi tapa toimia. Zeroten on vastannut FSP:n markkinointiviestinnästä jo vuodesta 2015. Tiiviin yhteistyön tuloksena Zeroten on aktiivisesti rakentanut FSP:n brändiä, vahvistaen yrityksen liiketoimintaa sekä lisäten tunnettuutta ja myyntiä. FSP:n uusasiakashankinnan ulkoistaminen on Zerotenin toimitusjohtaja Pasi Miettisen mukaan luonnollinen jatkumo yhteistyölle.
– Olemme vuosien kuluessa kasvaneet yhteen asiakkaamme kanssa. Zeroten pystyy tuottamaan FSP:lle tuloksellista myyntiä, sillä ymmärrämme asiakkaamme liiketoimintaa, prosesseja ja teknologioita. Taustojemme ansioista osaamme valita oikeat myyntiargumentit ja ymmärrämme B2B-myynnin perusedellytykset, Miettinen kertoo.
Zeroten vastaa jatkossa FSP:n uusasiakashankinnasta. Myyntiprosessi tulee sisältämään markkinoinnin ja liidituotannon, asiakkaiden kartoituksen, yhteydenotot ja tapaamiset aina tarjouspyyntöihin asti. Miettisen mukaan kaiken markkinoinnin ja asiantuntijuutta vaativan asiakashankinnan yhdistäminen samalle toimijalle on poikkeuksellista.
– Substanssiosaamisemme asiantuntijamyynnissä on erittäin korkealla tasolla. Onnistumisemme takeena onkin, että osaamme keskustella FSP:n asiakkaiden kanssa omatoimisesti, Miettinen jatkaa.
Zeroten tukemassa FSP:n kansainvälistymistä
FSP tavoittelee kasvua, ja uusasiakashankinnan ulkoistaminen ennestään tutulle yhteistyökumppanille oli järkevä vaihtoehto. Ajatus ulkoistamisesta Zerotenille syntyi FSP:n puolelta.
– Zeroten on osoittanut osaamisensa niin markkinnoinnin, kuin alamme asiantuntijana. Olemme olleet tyytyväisiä heidän toimintatapoihinsa ja kykyyn ymmärtää toimialaamme sekä taloutta, sanoo FSP:n toimitusjohtaja Jarno Huttunen.
– FSP:n tavoitteena on kansainvälinen kasvu. Zeroten on kumppanimme myös uusilla markkina-alueilla. Brändin rakentamisen, markkinointiviestinnän ja uusasiakashankinnan ulkoistaminen Zerotenille lisää resurssejamme oman ydintekemisemme ja operatiivisen toiminnan kasvattamiseen. Zeroten tukee FSP:n kasvua, ja uskomme, että tällä uudenlaisella liiketoiminnan mallilla pystymme myös palvelemaan asiakkaitamme entistä paremmin, Huttunen lisää.
Sopimus liikkeenluovutuksesta solmittiin osapuolten välillä toukokuussa 2021 ja se astuu voimaan 1. päivä kesäkuuta alkaen. Palvelusopimuksen myötä FSP:ltä siirtyy yksi henkilö vakituisesti Zerotenin palvelukseen.
– Olemme todella innoissamme ollessamme näin iso strateginen osa FSP:n tulevaisuutta. Uskomme, että pystymme jatkossa tarjoamaan samanlaisia palveluja myös muille asiakkaillemme ja keskusteluja on jo menossa. Tarkoituksemme on tulevaisuudessa rekrytoida lisää myyntihenkilöstöä sekä FSP:n että muiden asiakkaiden tarpeisiin, Miettinen kertoo.
Markkinointiviestinnän ja asiakashankinnan suhde syvenee
Zeroten integroi saumattomasti FSP:n uusasiakashankinnan ja markkinoinnin palvelut. Brändin rakentamisen ja taktisen markkinoinnin hyödyt saadaan ulosmitattua heti. Asiakkaan näkökulmasta uusasiakashankinnan ulkoistaminen on resurssien hallinnan lisäksi myös taloudellisesti kannattavaa. Toiminta on budjetoitua, ja näin ollen selkeästi hallittavissa.
Zeroten vastaa jatkossakin FSP:n markkinointiviestinnästä ja uuden palvelusopimuksen myötä tämä suhde syvenee entisestään.
– Jatkossa vastaamme myös FSP:n sisäisestä viestinnästä. Sopimuksen myötä hoidamme tonttiamme tulevaisuudessa entistäkin itsenäisemmällä otteella. Näillä muutoksilla mahdollistamme uudenlaisen työnjaon FSP:llä ja yritys pystyy kohdistamaan osaamisensa minne sitä eniten tarvitaan, tiivistää Miettinen.
FSP Finnish Steel Painting Oy on yksi Euroopan johtavista teollisuuden pintakäsittelyalan yrityksistä. Palveluksessamme on yli 300 alan ammattilaista ja liikevaihtomme vuonna 2021 on noin 26 M€.
Zeroten Oy on vuonna 2013 perustettu markkinointiviestinnän yritys. Yrityksen liikevaihto vuonna 2021 on noin 1,1 M€ ja se työllistää 14 henkeä. Zerotenilla on noin 40 asiakasta eri toimialoilta Suomessa ja lähialueilla.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Pasi Miettinen
Toimitusjohtaja
Zeroten Oy
040 519 8451
pasi.miettinen@zeroten.fi
Jarno Huttunen
Toimitusjohtaja
FSP Finnish Steel Painting Oy
050 400 2082
jarno.huttunen@fspcorp.com
Kuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
Zeroten Oy on 2013 perustettu markkinointiviestinnän toimisto. Zerotenillä on noin 40 eri alojen asiakasta. Yrityksen liikevaihto vuonna 2021 on noin 1,1M€ ja se työllistää 14 henkeä.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Zeroten Oy
Tutkimus: Tapahtumia järjestetään nyt enemmän asiakkaiden kuin oman henkilökunnan vuoksi20.11.2024 11:10:59 EET | Tiedote
Yhdistynyt tapahtumatila Wanha Satama ja mainostoimisto Zeroten (WS Zeroten Oy) selvitti tapahtumien ostajien näkemyksiä hankintojen tavoitteista ja kumppanin valinnasta oman brändityönsä yhteydessä lokakuun lopussa 2024. Tapahtumilla tavoitellaan nyt erityisesti asiakaskunnan sitouttamista, ja tapahtumatilan toivotaan mukautuvan tarpeeseen.
Wanha Satama Interactive ja Zeroten menivät yhteen19.8.2024 12:15:00 EEST | Tiedote
Wanha Satama Interactive Oy sekä Zeroten Oy ovat tehneet liiketoimintakaupan, jonka myötä Wanhan Sataman tapahtumatoiminta on siirtynyt Zerotenille. Yhdistyminen synnyttää monipuolisen tapahtuma- ja markkinointipalveluja tarjoavan WS ZeroTenin, jonka tavoitteena on paitsi kasvattaa osapuolten nykyisiä liiketoimintoja, myös lanseerata uusia.
Indoor Camping – Wanha Satama tarjoaa majoitusta myös Pori Jazzeilla3.6.2024 13:40:51 EEST | Tiedote
Indoor Camping Wanha Satama vastaa Pori Jazzien aikaiseen majoituspulaan tarjoamalla edullisen, silti laadukkaan majoitusvaihtoehdon festivaalien ajaksi.
Liikkumattomuudesta miljardien kulut joka vuosi: Veronkorotukset iskevät liikunnan harrastajiin8.4.2024 15:00:07 EEST | Tiedote
Arvonlisäveron korotukset ja siitä aiheutuva hintojen nousu uhkaavat laskea liikuntaa harrastavien määrää. Suomalaisten liikkumattomuus tulee jo nyt yhteiskunnalle kalliiksi, sillä UKK-instituutin tekemän tutkimuksen mukaan liikkumattomuuden hintalappu on 3,2 miljardia euroa vuodessa. Summa koostuu muun muassa tuloverojen menetyksestä, ikääntyneiden laitoshoidon, työkyvyttömyyden, ennenaikaisten kuolemien, terveyspalvelujen käytön, sairauspoissaolojen ja lääkkeiden kustannuksista.
Meriseikkailuja ja maailmanennätyksiä – soutajalegendat Jari Saario ja Joonas Kuivalainen ottavat osaa LOL Expo 2024 -messutapahtumaan25.3.2024 15:02:17 EET | Tiedote
Kaksi soutajalegendaa, Jari Saario ja Joonas Kuivalainen, saapuvat huhtikuun 4. päivänä järjestettävään LOL Expo 2024 –liikunta- ja hyvinvointitapahtumaan Wanhaan Satamaan. Saario esittelee messuilla legendaarisen veneensä ja kertoo soutu-urakoistaan Atlantin yli Kuivalaisen tavoitellessa tapahtumassa minuutin sisäsoudun maailmanennätystä.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme