Brunnenin yritysmielikuva Suomen paras Viestintätoimistojen imagotutkimuksessa
Taloustutkimuksen perinteinen viestintätoimistojen imagotutkimus toteutettiin edellisen kerran vuonna 2019, jolloin Brunnen Communicationsiin liitetyt mielikuvat olivat tutkimuksen toiseksi parhaat.
Tuoreessa imagotutkimuksessa arvioitiin viestintätoimistojen mielikuvaa 17 eri osa-alueella. Vastaajat arvioivat Brunnenin parhaaksi kymmenessä kategoriassa ja viiden parhaan joukkoon se ylsi yhteensä 15 kategoriassa.
Brunnen Communicationsia arvioineet yritykset pitivät Brunnenia parhaana asiakkaan liiketoiminnan ymmärtämisessä, asiakkaan toimialan ymmärtämisessä, ongelmanratkaisukyvyssä, näkemyksellisyydessä, palvelun laadussa ja kyvyssä tehdä tuloksellista viestintää. Brunnen oli ykkönen myös luotettavuudessa, toiminnan eettisyydessä/vastuullisuudessa, työn kokonaisorganisoinnissa sekä ajan tasalla olevassa osaamisessa.
”Strategisena toimistona keskitymme vaikuttavaan viestintään. Kytkemme työn aina asiakkaan mitattaviin liiketoiminnan tavoitteisiin, joiden avulla viestinnän arvo tulee näkyviin. Vaikuttava viestintä lähtee asiakkaan liiketoiminnan ja toimialan syvällisestä ymmärtämisestä. Sen vuoksi olen iloinen siitä, että meidät arvioitiin mielikuvaltaan parhaaksi myös näillä osa-alueilla”, Brunnenin toimitusjohtaja Taru Nikulainen toteaa.
Nikulaisen mukaan toiminnan eettisyys on asia, joka korostuu tulevaisuudessa yhä voimakkaammin.
”Koen tärkeäksi koko alamme näkökulmasta sen, että vastuullisuus oli yksi tutkimuksen osa-alue. Eettisyys on meillä kaiken työn ytimessä ja siksi tuntui palkitsevalta, että meidät arvioitiin tässä kärkeen.”
Yritysmielikuvan lisäksi tutkimuksessa selvitettiin asiakkaiden näkemyksiä viestintä- ja markkinointiviestintätoimistojen tärkeimmistä osaamisalueista seuraavan kahden vuoden aikana. Viiden kärjessä oli sosiaalisen median ja markkinointiviestinnän, sisältömarkkinoinnin, B2B:n sekä konsultoinnin osaaminen.
Taloustutkimuksen toteuttama viestintäalan imagotutkimus toteutettiin touko‒kesäkuussa 2021. Tutkimuksessa selvitettiin mm. viestintäalan yritysten tunnettuutta, osaamisprofiilia, yrityskuvatekijöitä sekä alan kehitysnäkymiä lähitulevaisuudessa. Vastaajina olivat eri toimialojen viestinnästä vastaavat päättäjät ja asiantuntijat. Tutkimukseen vastasi yhteensä 496 eri yrityksen edustajaa ja arvioitavana oli yhteensä 30 viestintätoimistoa. Vastaajat arvioivat yrityksiä joko oman kokemuksensa tai mielikuvansa mukaan.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Tutkimuspäällikkö Anne Melander, puh. 050 522 236, anne.melander@taloustutkimus.fi
Toimitusjohtaja Taru Nikulainen, puh. 050 325 7347, taru.nikulainen@brunnen.fi
Kuvat
Tietoja julkaisijasta
Brunnen Communications Oy on strateginen viestintätoimisto, joka auttaa asiakkaitaan olemaan vaikuttavampia ja tekemään parempaa tulosta. Vuonna 2010 perustettu yksityisomisteinen Brunnen kuuluu ainoana suomalaisena toimistona arvostettuun, kansainväliseen PR Boutiques International -verkostoon. Olemme erikoistuneet rakennetun ympäristön, uusiutuvan energian ja terveysteknologian B2B-yrityksiin. Lisäksi asiakkainamme on useita julkisalan organisaatioita ja kolmannen sektorin toimijoita.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Brunnen Communications Oy
Suomen eettisimmäksi arvioitu viestintätoimisto Brunnen vahvistaa ESG-osaamistaan13.9.2024 14:58:51 EEST | Tiedote
Kati Lostedt on nimitetty viestintä- ja vastuullisuuskonsultiksi viestintätoimisto Brunneniin. Syyskuun alussa aloittanut Lostedt tuo mukanaan ainutlaatuisen yhdistelmän viestinnän ja kestävyysteemojen (ESG) asiantuntemusta sekä palvelumuotoilun osaamista. Lisäksi hänellä on lähes 20 vuoden kokemus viestinnän ja kestävyysteemojen yhteensovittamisesta muun muassa kansainvälisissä pörssiyhtiöissä.
PRBI Barometri 2024: Kriisiviestintä nousi kolmen kysytyimmän palvelun joukkoon – mediasuhteet ja viestintästrategiat pitivät kärkisijansa11.6.2024 11:13:01 EEST | Tiedote
Vuonna 2024 organisaatiot kysyvät strategisen viestinnän toimistoilta edellisvuoden tapaan eniten mediaviestintää ja viestintästrategioita. Tänä vuonna kolmannelle sijalle kiilasi yllättäen kriisiviestintä, joka kampesi taakseen sisällöntuotannon- ja sosiaalisen median palvelut.
Erityistehtäväyhtiö Työkanava Oy:n toiminta päättyy – osatyökykyiset uhkaavat jäädä heitä tarvitsevien yritysten ulottumattomiin18.4.2024 13:10:55 EEST | Tiedote
Valtion erityistehtäväyhtiön Työkanava Oy:n toiminta nykymuodossaan loppuu. Hallitus päätti asiasta 16.4. päättyneessä kehysriihessään.
Verkonrakennus- ja infrapalveluita tarjoavasta Elverasta Suomen johtavia infrapalveluiden tuottajia – Elveran ja Voimatelin sähköliiketoiminnan kauppa vahvistettiin2.4.2024 07:30:38 EEST | Tiedote
Verkonrakennus- ja infrapalveluyritys Elvera Oy ja sähkö- ja tietoverkkoyritys Voimatel Oy ovat 28.3.2024 vahvistaneet liiketoimintakaupan Voimatelin sähköliiketoiminnasta. Voimatelin sähköliiketoiminta on siirtynyt Elveralle 1.4.2024. Yhtiöt allekirjoittivat kauppaa koskevan sopimuksen 22.11.2023, ja Kilpailu- ja kuluttajavirasto hyväksyi kaupan 23.2.2024.
Brunnenille kolme voittoa Finnish Comms Awardsissa17.11.2023 11:05:00 EET | Tiedote
Brunnenin asiakkailleen toteuttamat viestintätyöt toivat kolme voittoa Finnish Comms Awards -kilpailun pääsarjassa. Habitan kanssa tehty yhteistyö valittiin vuoden Strategiseksi viestintäkonsultoinniksi. HSY:n ja Terrawisen kanssa ykkössija ratkesi Yritys- ja yhteisöviestintä -kategoriassa, ja OX2:n kanssa voitto tuli Viestintävalmennus ja simulaatiot -kategoriassa.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme