Kånken Me on Fjällrävenin toivottu uutuus – nyt jokainen voi suunnitella unelmiensa repun
Fjällrävenin uuden Kånken Me -suunnittelutyökalun avulla kuka tahansa voi suunnitella unelmiensa Kånken-repun. Repussa on 15 muokattavaa osaa ja kuhunkin osaan on tarjolla 14 erilaista värivaihtoehtoa – työkalu tarjoaa siis miljardeja erilaisia väriyhdistelmiä. Jaettavan linkin ansiosta Kånken Me -repun voi suunnitella yhdessä vaikka ystävien kanssa.
Kun uniikki Kånken on suunniteltu, Fjällräven aloittaa repun valmistuksen. Reppu lähetetään tilaajalle noin 3–4 viikon kuluessa. Kånken Me -reppua on saatavilla rajoitetusti ja niitä valmistetaan vain tuhat viikossa.
Suomessa Kånken-reppu on vuodesta toiseen ollut Fjällrävenin myydyin tuote. Räjähdysmäiseen kasvuun reppujen suosio kääntyi 2000-luvun alussa, ja vuodesta 2007 vuoteen 2021 reppujen myynti on peräti 20-kertaistunut.
Kånkenista on tullut enemmän kuin vain reppu – siitä on tullut kantajansa persoonallisuuden jatke ja tyylikäs asuste. Sitä muokataan ja personoidaan pinssein, kangasmerkein ja koruompelein, ja repusta otettuja kuvia jaetaan Kånken-yhteisössä. Se on saanut ympärilleen uskollisen fanikuntansa, ja esimerkiksi Instagramin kankenofficial-sivulla on lähes 250 000 seuraajaa ympäri maailman.
”Uuden Kånken Me -repun myötä haluamme juhlistaa maailmanlaajuisen Kånken-yhteisön luovuutta. On hienoa nähdä, kuinka he ovat luoneet repuistaan persoonallisia ja uniikkeja”, sanoo Fjällrävenin luova johtaja Henrik Andersson.
43-vuotias Kånken-reppu on klassikko
Kånken syntyi vuonna 1978 ratkaisuna lasten selkäongelmiin. Fjällrävenin perustaja Åke Nordin suunnitteli yksinkertaisen neliön muotoisen repun, jossa oli tilaa kahdelle A4-kokoiselle kansiolle ja penaalille. Vaikka ensimmäisen Kånkenin suunnittelusta on aikaa jo vuosikymmeniä, repun perusmuoto ja yksinkertaisuus eivät ole muuttuneet.
Repusta, joka suunniteltiin vuonna 1978 käytännölliseksi koulurepuksi, on tullut vuosikymmenten varrella maailmanlaajuinen menestystarina. Tänä päivänä klassikkoreppuja voi nähdä lähes jokaisessa maailmankolkassa.
Kånken-reppua saa tänä päivänä eri kokoisina, eri värisinä ja erilaisista materiaaleista valmistettuina. Esimerkiksi vuoden 2021 uutuusrepun Tree-Kånkenin päämateriaali on puukuitu, Re-Kånken -reppu puolestaan on valmistettu kierrätetyistä muovipulloista ja Kånken Re-Wool -reppu on tehty kierrätetystä villasta.
Kånken Me on saatavilla Fjällrävenin verkkosivustolta 18. lokakuuta 2021 alkaen.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Lisätiedot:
Fenix Outdoor
Noora Tuominen
044 515 1579
Noora.Tuominen@fenixoutdoor.fi
Kuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
Åke Nordin perusti Fjällrävenin pienessä pohjoisruotsalaisessa Örnsköldsvikin kaupungissa vuonna 1960. Nykyään yrityksen toimivia, kestäviä ja ajattomia varusteita myydään yli 70 maassa. Koska Fjällrävenin missiona on mahdollistaa luonnosta nauttiminen yhä useammalle, kuuluu sen tuotevalikoimaan kaikki tarvittavat varusteet, joiden avulla voi tuntea olonsa kotoisaksi ulkona. Fjällrävenin tuotteet on tarkoitettu kestämään pitkään käytössä, ja ne valmistetaan sanomalla ei haitallisille kemikaaleille, ei eläinten kaltoinkohtelulle, ei resursseja kuluttaville materiaaleille ja ei ohimeneville trendeille. Fjällräven houkuttelee joka vuosi tuhansia ihmisiä retkeilemään Fjällräven Classic -tapahtumissaan. Se myös inspiroi nauttimaan luonnosta jopa arktisissa olosuhteissa Fjällräven Polarin avulla.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Fjällräven
Fjällrävenin Expedition Down Jacket täyttää 50 vuotta – juhlavuoden erikoismallit myyntiin lokakuussa20.9.2024 09:52:00 EEST | Tiedote
Fjällrävenin vuonna 1974 kehitetty Expedition Down Jacket täyttää tänä syksynä 50 vuotta. Juhlavuoden kunniaksi klassikkotakista ja sen kevyemmästä versiosta tulee myyntiin rajoitetun erän erikoismallit.
Fjällräven Classic täyttää 20 vuotta – vaellustapahtuma laajenee Etelä-Amerikkaan27.2.2024 08:04:00 EET | Tiedote
Fjällräven Classic juhlii tänä vuonna 20-vuotista taivaltaan. Myös suomalaisten suosiossa oleva vaellustapahtuma laajenee juhlavuoden kunniaksi ensimmäistä kertaa Chileen sekä palaa Isoon-Britanniaan uuden reitin myötä.
Fjällräven ja Specialized: Yhteistyömalliston uudet tuotteet kannustavat pyöräilemään ja retkeilemään säällä kuin säällä10.5.2023 11:25:00 EEST | Tiedote
Ruotsalainen retkeilybrändi Fjällräven ja yhdysvaltalainen pyöräilybrändi Specialized jatkavat yhteistyötään. Malliston uudet, tänään julkaistut tuotteet kannustavat ihmisiä paitsi pyöräilemään myös viettämään enemmän aikaa luonnossa.
Fjällräven Polar kutsuu arktiseen seikkailuun – hakuaika alkaa tänään24.10.2022 11:57:00 EEST | Tiedote
Fjällräven Polar tuo yhteen ihmisiä ympäri maailman 300 kilometrin löytöretkelle halki Pohjois-Skandinavian arktisen tundran ensi keväänä. Henkeäsalpaavaan seikkailutapahtumaan voi hakea mukaan kuka tahansa. Hakuaika käynnistyy tänään 24. lokakuuta.
Uutuusmallisto yhdistää retkeilyn ja pyöräilyn – Fjällräven yhteistyöhön Specializedin kanssa15.3.2022 12:51:16 EET | Tiedote
Ruotsalainen Fjällräven ja yhdysvaltalainen polkupyörämerkki Specialized ovat aloittaneet tiiviin ja pitkäaikaisen yhteistyön. Siitä osoituksena syntyi uusi ja innovatiivinen mallisto, joka sisältää pyöräilyyn ja ulkoiluun tarkoitettuja vaatteita ja varusteita.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme