If teki jättiloikan asiakastyytyväisyydessä
![Ifin henkilöasiakkaiden vakuutuksista vastaava johtaja Tommi Palmu](/data/images/00232/9d7f48ce-530d-41ae-9532-5214d852248e-w_720.jpg)
Korvausprosessin osalta If sijoittui toimialaa ja muita toimijoita paremmin kaikilla arvioiduilla osa-alueilla, kertoo tuore EPSI Rating -asiakastutkimus. Lisäksi asiakkaiden näkemys Ifin imagosta, tuotteiden ja palveluiden laadusta sekä asiakaskokemuksesta nousi selvästi toimialan keskiarvon yläpuolelle. Tutkimuksessa perinteisesti hyvin pärjänneet pienemmät yhtiöt ovat saaneet kannoilleen digipalveluihin panostavia suurempia toimijoita.
– Pitkäjänteinen asiakaslähtöinen työmme on kantanut hedelmää, sillä korona-aika teki verkkopalveluistamme asiakkaille entistäkin tarpeellisempia, näkyvämpiä ja tutumpia. Asiakkaat odottavat yhä vaivattomampaa oman vahinkotapahtuman raportointia ja seurantaa. Tähän toiveeseen olemme pystyneet vastaamaan palveluillamme erityisen hyvin, sanoo Ifin henkilöasiakkaiden vakuutuksista vastaava johtaja Tommi Palmu.
Koko vakuutustoimialan asiakastyytyväisyyden kehitys on kääntynyt nousuun muutaman laskuvuoden jälkeen. Poikkeusaika korosti informoinnin ja aloitteellisuuden merkitystä asiakaspalvelussa ja tässä koko toimiala onnistui hyvin.
If saavutti asiakastyytyväisyydessä kokonaisarvosanan 74,5. EPSI Ratingin asteikko on 0-100, jossa yli 70 indeksipistettä on erittäin hyvä tulos. Ifin tuloksessa erotus viime vuoteen oli huikea 4,2 indeksipistettä. Yritysasiakkaiden osalta muutos oli vieläkin suurempi, 6,7 indeksipistettä.
– Epävarmana aikana asiakkaan rinnalla olemisen tärkeys ja oikean vakuutusturvan varmistaminen korostuvat entisestään. Voimme olla tyytyväisiä, että tutkimuksen mukaan asiakkaat saavat meiltä mitä tarvitsevat ja asiakkuus on vaivatonta. Yritysasiakkaidemme tuloksissa nähdään nyt poikkeuksellisen suuri nousu palveluidemme laadun arvostamisessa. Suunta on vahvasti oikea, sanoo yritysasiakkaista vastaava maajohtaja Aki Jääskeläinen.
If sijoittui hyvin myös aiemmin tänä syksynä Asiakkuusindeksi 2021 -tutkimuksessa. Suomalaiset äänestivät Ifin asiakaskokemuksen vakuutus- ja pankkialan parhaaksi sekä asiakasuskollisuuden toiselle sijalle.
– Suuri kiitos asiakkaillemme arvokkaasta palautteestanne. On hienoa nähdä, että panostuksemme asiakaskokemukseen tuottaa hyvää tulosta ja voimme olla tyytyväisiä yhteiseen tekemiseen. Siitä kiitokset ammattitaitoiselle henkilöstöllemme, jokaiselle ifläiselle, summaa Palmu.
Lue lisää EPSI Rating -asiakaskyselyn tuloksista
EPSI Data Collection Services haastatteli Vakuutus 2021 -tutkimukseen 969 Suomessa asuvaa yli 18- vuotiasta yksityisasiakasta, sekä 521 yritysasiakasta. Haastattelut tehtiin 22.9.-21.10.2021. Indeksi tuotetaan asteikolla 0–100, jossa 0-60 on tyytymätön, 60-75 on tyytyväinen ja yli 75 erittäin tyytyväinen. Asiakastyytyväisyyden virhemarginaalit ovat yleisesti haarukassa n. +/- 2-3 indeksipistettä asteikolla 0-100. Tilastollinen luottamustaso on 95% ja mallin selitysaste vaihtelee toimijoittain välillä 75-90 %.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Heidi Ristiläviestinnän asiantuntija
Puh:010 514 1662heidi.ristila@if.fiKuvat
![Ifin henkilöasiakkaiden vakuutuksista vastaava johtaja Tommi Palmu](/data/images/00232/9d7f48ce-530d-41ae-9532-5214d852248e-w_240.jpg)
Linkit
Tietoja julkaisijasta
If vakuuttaa kaiken, mikä on elämässä arvokasta: ihmiset, eläimet, kodit, autot ja paljon muuta. Me hoidamme vakuutusasiat mutkattomasti, helposti ja hetkessä. Autamme myös yrityksiä turvaamaan toimintansa silloin, kun vahinko sattuu. 6 700 ammattitaitoista työntekijäämme huolehtivat, että 3,7 miljoonaa asiakastamme Pohjoismaissa ja Baltiassa saavat tarvitsemaansa apua ja oikeanlaista turvaa – jos jotain sattuisi tapahtumaan. If kuuluu Sampo-konserniin.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta If Vakuutus
Automatkailu ulkomaille on taas kasvussa: näin varaudut tyypillisimpiin vahinkoihin2.7.2024 07:50:00 EEST | Tiedote
Suomalaiset ovat pandemiavuosien jälkeen löytäneet uudelleen automatkailun ulkomaille, käy ilmi Ifin vahinkotilastoista. Monia kiinnostaa nyt etenkin sähköautolla toteutettu lomamatka. Tarkista omat vakuutukset ennen matkaan lähtöä.
Näin varaudut kesän ukkosiin28.6.2024 07:40:00 EEST | Tiedote
Varaudu ukkoseen irrottamalla sähkölaitteiden virtajohdot pistorasioista, kun koti tai mökki jää kesällä pidemmäksi aikaa tyhjilleen. Ukkonen aiheuttaa joka kesä satoja vahinkoja, joista tyypillisimpiä ovat kodinkoneiden rikkoutumiset, käy ilmi Ifin vahinkotilastoista. Lue Ifin vinkit varautumiseen.
Torstai on juhannusliikenteen vaarallisin päivä18.6.2024 07:20:00 EEST | Tiedote
Peltikolarit ja parkkipaikkavahingot lisääntyvät juhannuksen menoliikenteen ruuhkissa noin 30 prosenttia, selviää Ifin tilastoista. Jos tielle on lähdettävä vilkkaimpaan aikaan, varaa matkaan aikaa ja malttia. Sähköautolla kannattaa ennakoida ruuhkaan juuttumista varaamalla tavallista enemmän puskuria akkuun.
Tutkimus: Oma taloustilanne haastaa nyt eniten suomalaisten henkistä hyvinvointia28.5.2024 09:43:00 EEST | Tiedote
Suomalaiset jakavat ruotsalaisten kanssa ykkössijan Pohjoismaiden stressaantuneimpina, paljastaa Ifin terveystutkimus. Naapurimaista poiketen suurin stressin syy Suomessa on oma taloustilanne. Pitkittyneestä stressistä kärsivien määrä on lisääntynyt vuodessa 30 prosenttia. Kaksi kolmesta alle 30-vuotiaasta arvioi mielenterveyden ongelmien vaikuttaneen työkykyynsä.
Näitä asioita kuluttajat nyt ihmettelevät liikennevakuutuslain muutoksessa21.5.2024 07:12:00 EEST | Tiedote
Alle kahden viikon kuluttua voimaan tulevan liikennevakuutuslain muutoksen vaikutukset ovat aiheuttanut osassa kuluttajista hämmennystä. If kokosi tyypillisimmät lakimuutosta koskevat kysymykset. Ifin testillä voit nopeasti tarkistaa, vaikuttaako uudistus sinuun. Vakuutuksen saa tarvittaessa helposti Ifin verkkokaupasta.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme