Pakurlan silta uusitaan Paimiossa maantiellä 2340
Siltapaikka sijaitsee Paimiossa, missä maantie 2340 ylittää Paimionjoen. Uusi Pakurlan silta korvaa nykyisen 1970 valmistuneen huonokuntoisen ja tulopenkereiden pohjanvahvistuksen osalta puutteellisen sillan. Uusi silta on jännitetty betoninen jatkuva palkkisilta. Uuden sillan höytyleveys kasvaa 13 metriin, vanhassa sillassa leveys on 10,5 metriä. Uuden sillan kokonaispituus tulee olemaan 220 metriä. Silta perustetaan porattavilla sekä löytävillä teräsputkipaaluilla kallion varaan. Sillan tulopenkereet vahvistetaan teräsbetonipaalutettavilla pengerlaatoilla, joiden jatkona maantielle tehdään pilaristabiloinnit ja kevennyspenkereet.
Sillan rakennustöiden yhteydessä rakennetaan kiertoliittymä Paimiontien ja Kravinkujan liittymään. Kiertoliittymän rakentamisella parannetaan liittymän liikenneturvallisuutta ja liikenteen sujuvuutta. Kiertoliittymän rakennustyöt alkavat alustavan aikataulun mukaisesti loppuvuodesta 2022. Kiertoliittymän rakennustyöt rahoittaa Paimion kaupunki.
Hankkeen työt aloitetaan viikolla 2 työmaan perustamisella, liikennejärjestelyiden tekemisellä ja työmaateiden rakentamisella. Arviolta alkukesästä 2022 ajoneuvoliikenne katkaistaan nykyisellä sillalla ja sen penkereet puretaan, jotta tarvittavat uuden sillan päätyjen pohjarakennustyöt voidaan tehdä. Katkon ajaksi ajoneuvoliikenne ohjataan kiertotielle valtatien 1 kautta ja hidas moottoriliikenne maantien 110 kautta. Katkon on arvioitu kestävän n. 4 kuukautta. Liikenteen katkaisusta tiedotetaan erikseen, kun ajankohta on tarkentunut. Jalankulkuliikenteelle rakennetaan työnaikainen esteetön kulkuyhteys työmaan läpi myös katkon ajaksi.
Rakennustöiden aikana on ajoneuvoliikenteen käytössä työvaiheiden mukaan yksi 4,0 metriä leveä tai kaksi yhteensä 7,0 metriä leveää kaistaa. Nopeusrajoitusta lasketaan työmaan kohdalla työvaiheista riippuen 50 km/h tai 30 km/h. Kevyelle liikenteelle on järjestetty päällystetty 2,0 metriä leveä esteetön kulkureitti työmaa-alueen läpi koko urakan ajan, pois lukien ajoneuvoliikenteen katkoaika, jolloin leveyttä kavennetaan 1,5 metriin ja kulkureitti on kivituhkapintainen.
Liikennemäärä siltapaikalla on 5 700 ajoneuvoa vuorokaudessa.
Urakoitsijana hankkeessa toimii Destia Oy.
Pakurlan sillan sijainti kartalla (Google Maps)
LISÄTIETOJA
- Varsinais-Suomen ELY-keskus: siltainsinööri Ari Salo, p. 0400 510 391
- Paimion kaupunki: tekninen johtaja Juha Saarinen, p. 050 590 0521
- Destia Oy: Vastaava työnjohtaja Jere Kärkkäinen, p. 040 183 9085
Avainsanat
Kuvat
Tietoja julkaisijasta

Itsenäisyydenaukio 2
20800 Turku
0295 022 500 (vaihde)http://www.ely-keskus.fi/varsinais-suomi
Varsinais-Suomen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus on valtion viranomainen, joka edistää alueellista kehittämistä hoitamalla elinkeinoihin, työvoimaan, osaamiseen sekä liikenteeseen ja infrastruktuuriin että ympäristöön ja luonnonvaroihin liittyviä tehtäviä. Teemme työtämme Varsinais-Suomen lisäksi Satakunnan alueella liikenne- ja ympäristöasioissa.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Varsinais-Suomen ELY-keskus
FlagshipSEVEN Oy:n e-metanolin tuotantolaitoksen ympäristövaikutusten arviointiohjelma nähtäville (Naantali, Varsinais-Suomi)29.4.2025 09:27:05 EEST | Tiedote
FlagshipSEVEN Oy suunnittelee e-metanolin tuotantolaitoksen rakentamista Naantalin kaupungin alueelle.
Varsinais-Suomen lähitulevaisuuden näkymät ovat haastavat mutta varovaisen toiveikkaat29.4.2025 09:15:00 EEST | Tiedote
Varsinais-Suomen lähitulevaisuuden näkymät ovat monella tapaa haastavat, mutta ilmassa on myös varovaista toiveikkuutta. Työttömyyden kasvutahti maakunnassa on hurjaa samalla, kun työvoiman kysyntä on vaatimatonta. Toimialoista tällä hetkellä pärjäävät meriteollisuus, lääketeollisuus sekä ICT-ala. SOTE- ja kaupanalan tilanteet näyttäytyvät melko haastavina, mutta rakennusteollisuudessa on odotettavissa jo lievää piristymistä tämän vuoden aikana. Varsinais-Suomen alueelliset kehitysnäkymät ovat Varsinais-Suomen ELY-keskuksen yhdessä muiden aluekehittäjien kanssa muodostama näkemys alueen nykytilasta sekä lähiajan näkymistä.
De unga jordbrukarna på Poukari gård tror på den inhemska matproduktionens framtid28.4.2025 12:35:28 EEST | Pressmeddelande
Tre ungdomar köpte en bondgård i Salo och lever nu sitt drömliv längs Halikko å med 120 nötkreatur, kalvar, tre hundar och ett par katter. Det här är precis vad vi vill göra!
Poukarin tilan nuoret viljelijät uskovat kotimaisen ruuantuotannon tulevaisuuteen28.4.2025 12:35:28 EEST | Tiedote
Kolme nuorta osti maatilan Salosta ja elää nyt unelmiensa elämää Halikonjoen varrella 120 lehmän, vasikoiden, kolmen koiran ja parin kissan kanssa. Tämä on juuri sitä, mitä me haluamme tehdä!
I mars följde arbetslösheten i Egentliga Finland trenden och minskade en aning24.4.2025 08:00:00 EEST | Pressmeddelande
I mars minskade arbetslösheten något i Egentliga Finland, men antalet arbetslösa arbetssökande var fortfarande högt. Arbetslöshetsgraden ökade jämfört med året innan, även om antalet permitterade minskade. Arbetsmarknadssituationen var utmanande, och antalet nya lediga jobb minskade avsevärt. Arbetslöshetsgraden var dock lägre än rikets genomsnitt.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme