Papula-Nevinpat ja ICT-talo Elmo yhteistyöhön: Strateginen ICT-kumppanuus kasvun tueksi
Papula-Nevinpatin tavoitteena on tarjota asiantuntijapalveluitaan kansainvälisestikin kustannustehokkaalla mallilla. Yhtiön palveluksessa on reilut 150 teollisoikeuksiin erikoistunutta asiantuntijaa. Lisäksi yhtiöllä on oma softatiimi, jossa työskentelee 12 henkeä.
Marraskuussa allekirjoitetun yhteistyösopimuksen myötä Elmo otti palkkalistoilleen Papula-Nevinpatin taktisen IT-osaston, ja siten Elmon Papula-Nevipatille nimetty tiimi vastaa nyt yhtiön ICT-ympäristön strategisesta johtamisesta ja IT-palveluiden tuottamisesta. Alkuvaiheessaan yhteistyö kattaa käyttö- ja lähituki- sekä asiantuntijapalvelut, mutta suunnitelmana on laajentaa yhteistyö kokonaisvaltaiseksi ICT-ulkoistukseksi. Allekirjoitettu sopimus on allianssin periaatteita noudattava.
– Sopimuksen mukaisesti Papula-Nevinpatin IT-palvelut tuotetaan kiinteällä mallilla, jossa tukipalveluiden laajuus on ennalta arvioitu ja laskutus on kiinteä. Vanhassa maailmassa IT-tuki laskutetaan tikettien määrän mukaan, jolloin toimittaja hyötyy, jos korjattavaa on paljon. Meidän mallimme luo win-win-tilanteen, Elmon toimitusjohtaja Janne Aaltonen kuvailee.
IT-palvelut allianssina vaatii luottamusta
Papula-Nevinpatin kasvutavoite ei olisi mahdollinen ilman Elmon laajaa tukea, toteaa toimitusjohtaja Markku Simmelvuo. Hän painottaa, että ICT:n tulee kansainvälisessä yrityksessä olla keskeisellä strategisella paikalla eikä tukitoimen roolissa. Siihen yhteistyö Elmon kanssa antaa entistä paremman selkärangan. Lisäksi patenttiala on tiukasti säännelty ja tietoturvavaatimuksilta vaativa, mihin myös Elmon mittava ISO27001-tietoturvastandardi vastaa.
– Olemme kasvaneet yhtiönä ja huomanneet IT:n roolin kasvussa. IT:tä on kehitettävä entistä enemmän tukemaan yhtiömme strategiaa. Elmolle siirtyy nyt vastuu siitä, että teemme jatkossakin kauaskantoisia strategisia investointeja ICT-infraamme, ja Elmon tiimi seuraa ICT-infran kehitystä ja tarpeita proaktiivisesti, Simmelvuo jatkaa.
Allianssimallinen yhteistyö edellyttää avoimuutta ja vankkaa luottamusta. Siinä yrityskulttuurien yhteneväisyys on ratkaiseva. Sekä Elmolla että Papula-Nevinpatilla on vahvasti ihmiskeskeinen kulttuuri, jossa niin työntekijä- kuin asiakaskokemukseen panostetaan. Simmelvuo sanoo Elmon yrityskulttuurin olleen myös syy ottaa alkujaan taloon yhteyttä. Elmo on Aaltosen ohjaksissa onnistunut muuntautumaan perinteisestä IT-talosta ketteräksi ICT-organisaatioksi, jossa on matala hierarkia ja poikkeuksellisen korkea henkilöstö- ja asiakastyytyväisyys. Tapa tehdä uudella tavalla on tuonut kasvua ja kiinnostanut kentällä.
– Olen seurannut Elmon muutosta ja vaikutuin etenkin A-Insinöörien kanssa solmitusta IT-allianssista. Tällainen yrityskulttuuri näkyy asiakkaalle asti: kun tekijöistä aistii, että he ovat sitoutuneet yhtiöönsä, he ovat sitoutuneet myös asiakkaisiin, Simmelvuo sanoo.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Janne AaltonenToimitusjohtajaICT Elmo Oy
Puh:+358 50 359 8285janne.aaltonen@elmo.fiMarkku SimmelvuoToimitusjohtajaPapula-Nevinpat
Puh:+358 40 545 4484markku.simmelvuo@papula-nevinpat.comKuvat
Tietoja julkaisijasta
Elmo on valtakunnallinen ICT-talo, joka tarjoaa täydelliset ICT-palvelut yrityksille: palvelukattaus käsittää tietoliikenne- ja viestintäpalvelut, konesali- ja pilvipalvelut, laitteet, ohjelmistot, tietohallinnon johtamispalvelut ja innovaatiot. Elmolla jokaisen tavoitteena on saada asiakas rakastamaan ICT:tä osoittamalla, kuinka mutkattomasti kaikki voi sujua. Elmon palveluksessa on yli 80 kovan luokan ammattilaista, ja liikevaihto vuonna 2020 oli 12,2 miljoonaa euroa. Elmon päätoimialue on Pirkanmaa ja keskeisiä kasvualueita ovat pääkaupunkiseutu ja Turun seutu.
Lisätietoa yhteistyökumppanista Papula-Nevinpat
Papula-Nevinpat suojaa ja puolustaa asiakkaidensa oikeuksia maailmanlaajuisesti mm. patenteilla, hyödyllisyysmalleilla, tavaramerkeillä ja mallioikeuksilla. Vuodesta 1975 lähtien toiminut Papula-Nevinpat palvelee satoja asiakkaita aina startupeista globaaleihin Fortune 500 -yrityksiin sekä Suomessa että ulkomailla mukaan lukien Yhdysvallat ja Kiina. Papula-Nevinpat on yksi Suomen suurimmista IPR-toimistoista, jonka pääkonttori on Helsingissä, ja yrityksen muut toimistot sijaitsevat Lappeenrannassa, Tampereella ja Porissa. Papula-Nevinpatin palveluksessa on yli 150 IPR-asiantuntijaa ja liikevaihto vuonna 2020 oli 24,5 miljoonaa euroa.
www.papula-nevinpat.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta ICT Elmo Oy
ICT-talo Elmo takoo hurjia kasvulukuja12.3.2024 08:00:00 EET | Tiedote
Tamperelaislähtöinen Elmo kasvaa poikkeuksellista tahtia ICT-markkinassa: vaikka vuosi 2023 kuritti kovalla kädellä Suomen taloutta ja monia ICT-toimijoita, Elmo jatkaa hurjaa kasvutahtiaan seitsemättä vuotta putkeen.
Maailman johtava tietoturvastandardi ISO/IEC 27001 päivittyi: Elmo saavutti vaatimukset ensimmäisenä Suomessa29.6.2023 10:18:38 EEST | Tiedote
Maailman johtava tietoturvastandardi ISO/IEC 27001 päivittyi syksyllä 2022 ensimmäistä kertaa 10 vuoteen. Uusi versio toi mukanaan mm. 11 täysin uutta tietoturvan hallintakeinoa, joilla pyritään tukemaan yritysten tietoturvaa muuttuneessa tietoturvaympäristössä. Reilun 100 hengen ICT-talo Elmo on ensimmäinen suomalainen organisaatio, joka on saanut päivitetyn sertifikaatin.
Tibio liittyy Elmoon12.4.2022 12:00:00 EEST | Tiedote
Uudellamaalla toimivasta Tibio Oy:stä tulee 1.5.2022 toteutettavan liiketoimintakaupan myötä osa ICT-talo Elmoa.
ICT-kulut voivat jäädä yrityksessä pimentoon15.11.2021 07:45:00 EET | Uutinen
Yritysten kiinteissä kuluissa ICT haukkaa yhä suuremman osan. Vaikka digitalisaatio pyrkii tehostamaan toimintoja, on monessa yrityksessä piilokuluja tehottomista tai jopa täysin tarpeettomista ICT-laitteista, -tuotteista ja -palveluista. Kopar otti avukseen konsulttiyrityksen ja karsi kulunsa.
UTU vaihtoi ICT-taloa: “Enää ei ole tunne, että jäisi yksin”20.10.2021 07:45:00 EEST | Uutinen
Suomalaisilla ICT-ostajilla toistuu usein samat haasteet: kuinka vertailla palveluntarjoajia ja varmistaa palvelutuotannon laadukkuus? Sähkö- ja automaatioalan konserni UTU vaihtoi alkuvuodesta 2021 ICT-taloa, kun edellisen kanssa haasteet kävivät ilmeisiksi. Nyt UTU kannustaa muitakin yrityksiä kahteen asiaan: valmiuteen vaatia ja vaihtaa sekä keskusteluun kilpailutusvaiheessa.