Lean-myynnin kojelauta ja Pipedrive nostavat asiakkuudenhallinnan hyödyt uudelle tasolle
Internet of Competition – jatkuva oppiminen sulkee kehän
Myyntiprosessien jatkuva kehittäminen edellyttää myynnin tehokkuuden perusteellista arviointia. Kun nämä opit viedään käytäntöön järjestelmällisesti, parannetaan tarjousten voittoprosenttia. Antti Leijala on kehittänyt B2B-myynnin johtamiseen uudenlaisen mallin – Internet of Competition – jonka keskiössä ovat tekoälyn ja tiedolla johtamisen tarjoamat mahdollisuudet.
Malli ammentaa oppeja mm. kuuden sigman laatujohtamisen työkalusta, perinteisen markkinointimixin ja arvoperusteisen myynnin kehittämisestä sekä asiakaskokemuksen parantamisesta myyntiprosessin eri vaiheissa.
”Kaikki suuryritykset maailmassa käyttävät Lean-menetelmiä tuotanto- ja palveluprosessien tehostamiseen. Miksi kukaan ei käytä niitä myyntiprosessin tehostamiseen? Myyntiprosessit ovat kuitenkin usein ”tehokkuuden irvikuva”, ja marginaalinen 1 % parannus voittoprosenttiin tuo huikean kasvun myyntiin”, pohtii UltraLeanBusiness Oy:n toimitusjohtaja Antti Leijala.
Ultra Lean Sales kojelauta ja Pipedrive – laadukkaat työkalut pienyrittäjän kasvun tueksi
Leijalan kehittämä Lean-myynnin kojelauta auttaa yritykset alkuun uusien toimintatapojen omaksumisessa, tarjoamalla reaaliaikaista kilpailukykytietoa. Kojelaudasta yritys havaitsee mm. vahvuuksiaan ja heikkouksiaan, jotka vaikuttavat tarjousten voittoon tai häviöön eri kohderyhmien kohdalla.
Myyntiprosessia kehitettäessä myös asiakkuudenhallintajärjestelmä (CRM) on tärkeä työkalu, joka kuitenkin usein mielletään isojen yritysten etuoikeudeksi. Leijala haastaa näitä ennakkoluuloja ja onkin saavuttanut asiakkaidensa keskuudessa hyviä tuloksia mm. Pipedrive CRM-järjestelmän avulla, joka on edullinen ja helppo ottaa käyttöön myös pienyritykselle. Tavallisesti CRM-järjestelmää hyödynnetään yrityksissä asiakastiedon ja -viestinnän hallintaan sekä myyntitiimien tulosten raportointiin, mutta Lean-myynnin kojelauta nostaa CRM:n hyödyt seuraavalle tasolle. Sen avulla myyjät saavat konkreettista apua tarjousten voittoprosentin kasvattamiseen ja ostokäyttäytymisen analysointiin.
”Juuri nyt otamme ensimmäisiä askeleita massatiedon hyödyntämiseen tarjousten voittoprosentin parantamisessa. Ymmärtämällä tarjousten voittamisen ja häviämisen juurisyyt, myynti oppii painottamaan voittamisen kannalta oikeita asioita tulevissa tarjouksissa. Ostokäyttäytyminen on rajussa muutoksessa ja tulevaisuuden voittajia ovat ne, jotka oppivat nopeasti ja ovat myös valmiita hyödyntämään oppejaan nopeasti”, korostaa Leijala.
Lisätietoja:
Antti Leijala, toimitusjohtaja, antti.leijala@ultraleanbusiness.com, p. +358 (0)40 039 8985
Katsoaksesi videon lähteestä www.youtube-nocookie.com, anna hyväksyntä sivun yläosasta.Lean-myynnin kojelauta: Kehitä myyntiprosessia - Antti LeijalaSiirry videokanavalle
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Antti Leijala, toimitusjohtaja, antti.leijala@ultraleanbusiness.com, p. +358 (0)40 039 8985
Kuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
Enemmän kuin neuvoja. Ratkaisuja.
BusinessRakentamo on Suomen ketterin ja laadukkain mikroyritysten kehitysyhteisö. Olemme yrittäjän asiantunteva ja palveleva kumppani toiminnan kehittämiseen. Laajan asiantuntijaverkostomme erityisosaamista ovat yrityskehitys, rahoitusneuvonta sekä brändin, viestinnän ja myynnin kehittäminen.
Liity mukaan asiantuntijaksi tai yrittäjäjäseneksi BusinessRakentamon sivuilla.
Katso tulevat verkkokoulutukset ja tapahtumat yrittäjille.
***
Toiminnan tehostaminen ei riipu toimialasta, sijainnista eikä koosta. UltraLeanBusiness Oy Ltd:n asiakkaita yhdistää halu kasvattaa myyntiä.
***
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta BusinessRakentamo
#Someleontti pienyrittäjän digiapurina - vahva missio ohjaa yrittäjä Sanya Saarisen toimintaa1.3.2023 00:00:34 EET | Tiedote
Havainto siitä, että ilmaiset digityökalut tulivat kaikkien yrittäjien ulottuville, mutta silti harva uskalsi lähteä niitä hyödyntämään, käynnisti Sanya Saarisen toisen yrittäjätaipaleen. Ensimmäinen yrittäjäpolku käynnistyi suoraan ammattikorkeakoulun jälkeen vuonna 2004, kun Saarinen hyppäsi rohkeasti koulun penkiltä suoraan yrittäjäksi ja teki keikkoja yrittäjäkollegan kanssa ohjelmapalvelualalla show-palveluita tuottaen ja esiintyvänä taiteilijana toimien. Aiemmin laulu- ja showjuontokeikkojen myyntityö oli kylmäsoittelua, joten modernien työkalujen saapuminen Suomeen mullisti koko myyntiprosessin. Tämä käynnisti uuden uran markkinoinnin ja viestinnän tehtävissä ja nykyisin Saarinen on somekouluttaja, somestrategi ja digisisällöntuottaja, joka toimii käytännönläheisesti pienyrittäjien apuna modernien viestintä- ja markkinointityökalujen käytössä ja monikanavaisen viestinnän rakentamisessa.
BusinessRakentamon palvelut yrittäjille helposti ja sijainnista riippumatta28.2.2023 21:33:50 EET | Tiedote
Pienyrittäjävetoinen BusinessRakentamo ry on palvellut mikroyrityksiä yritysneuvonnan ja kehittämispalveluiden osalta vuodesta 2018 lähtien. Yhdistys tarjoaa asiantuntijoille ja mikroyrityksille tukea ja ratkaisuja yritystoiminnan kehittämiseen. Digitaalinen toimintamalli tuo palvelut jokaisen pienyrittäjän saataville ja mikroyritysten kehitysyhteisö toimii aktiivisesti uusia yhteistyökuvioita rakentaen. Jäsenyritykset voivat hyödyntää asiantuntijaverkoston monipuolista osaamista helposti ja sijainnista riippumatta.
UltraLean-CRM tarjoaa yksinyrityksille konkreettista apua asiakkaan ostokäyttäytymisen analysointiin.27.2.2023 08:05:00 EET | Tiedote
Myyntiprosessien jatkuva kehittäminen edellyttää myynnin tehokkuuden perusteellista arviointia. Kun nämä opit viedään käytäntöön järjestelmällisesti, parannat jatkuvasti tarjousten voittoprosenttia.
UltraLeanSales® 2.0 - Niin hullulta kuin se kuulostaakin, mutta harvoissa yrityksissä tunnetaan asiakkaan ostokäyttäytyminen riittävän hyvin.20.2.2023 08:05:00 EET | Tiedote
Mitä tapahtuisi, jos tuntisit paremmin asiakkaasi ostokäyttäytymisen? Osaisitko hyödyntää sitä? Parantaisiko tieto myyntiä? Lean-johtamisen malli on tuttu juttu tuotannon tehostamisessa, mutta miksi Lean-oppeja ei ole juurikaan sovellettu tarjousten voittoprosentin parantamiseen? UltraLeanBusiness Oy on tuotteistanut tiedolla johtamisen mallin itseoppivaksi prosessiksi, joka perustuu asiakkaan ostoprosessien tuntemiseen. Aiheesta on nyt julkaistu kirja, uusittu ja laajennettu painos nimeltään UltraLeanSales 2.0.
Vihtiläinen kasvava perheyritys Hiisi Homes & Hotels hankki ympäristösertifikaatin kuudessa kuukaudessa19.1.2023 08:06:00 EET | Tiedote
Kalustettuja asuntoja ja digihotellimajoitusta tarjoava teknologian mahdollistama Hiisi Homes & Hotels jalkautti vastuullisuuden järjestelmällisesti osaksi arkeaan noin puolessa vuodessa. Projektin aikana yritys suoritti Sustainable Travel Finland -ohjelman sekä hankki Ekokompassi-sertifikaatin.