Tässä on Suomen paras radiomainos: Puuilon Morjensta Pörssiin! voitti Kaiku-radiomainoskilpailun Grand Prix’n
Tämän vuoden Kaiku-kilpailuun ilmoitettiin yhteensä 142 radiomainosta, joista markkinoinnin, mainonnan ja viestinnän ammattilaisista koostuva tuomaristo valitsi kahdeksan eri kategorian voittajat.
KaikuGaalassa palkittiin myös Vuoden radiomainostaja, Vuoden ääninäyttelijä, Vuoden tuotantoyhtiö, Vuoden mainostoimisto sekä Vuoden mediatoimisto. Gaalassa jaettiin myös kaksi Kultainen mikki -palkintoa. Tuhansia äänimainoksia spiikannut Titta Jokinen sai palkinnon elämäntyöstään ääninäyttelijänä ja Jarkko Tamminen palkittiin viime vuoden parhaana ääninäyttelijänä.
”Tänä vuonna raati oli voittajista hyvin yksimielinen ja ylpeä”, tuomariston puheenjohtaja, Omnipressin toimitusjohtaja Sari Mikkonen-Mannila sanooja jatkaa: ”Joukossa oli vahvoja mainostajia, jotka pistävät kerta kerran jälkeen paremmaksi sekä mainostajia ja aiheita, joita harvemmin radiossa on kuultu. Grand Prix -voittaja nousi selkeästi yli muiden. Puuilolla on selkeä äänistrategia ja ensimmäisenä se uskalsi tehdä radiovetoisen kampanjan pörssiin menemisestä. Listautumismainonnan ei tarvitse olla ryppyotsaista.”
”Haluan vielä painottaa, miten hienoa on, että meillä on vapaa media, vapaa kaupallinen radio ja markkinatalous. Uskon, että viimeaikaisten tapahtumien myötä radiossa kuullaan tulevana vuonna räjähdysmäinen kasvu yhteiskunnallisessa- ja yritysvastuumainonnassa”, Mikkonen-Mannila jatkaa.
Tuomariston mukaan Grand Prix -voittaja Puuilon Morjensta pörssiin! -mainoksessa on kaikki kohdillaan: ”Mainostajan brändi ja mainoksen sanoma tulevat radiomainoksessa selkeästi esille. Konsepti, käsikirjoitus ja äänimaailma ovat aivan loistavat. Mainoksen aihe on radiossa uutta, mikä yllättää kohderyhmän ja löytää varmasti myös uusia kohderyhmiä. Mainostaja on käyttänyt mainonnassaan johdonmukaista äänistrategiaa, ja äänen käyttäminen pääasiallisena välineenä on ollut mestarillista niin kuluttajille kuin sijoittajille. Morjensta vaan, voittaja voi totisesti iloita suorituksestaan”, tuomaristo perustelee.
Kaiku-kilpailun voittajat:
Tuotteet:
Puuilo - Puuilo
Palvelut:
Miltä Kuusamo kuulostaa? - Ruka-Kuusamo Matkailu ry
Yhteiskunnallinen:
Kasvokkain – tarinoita ihmisen ja työn arvosta: Tehy ry
Musa & jingle:
Lidl Suomi feat. Spekti - Ay Makarena - Lidl Suomi
Paikallinen:
Pelipäivän rutiinit -sarja - Jääkiekon SM-Liiga Oy
Yrityskuva:
Morjensta Pörssiin! - Puuilo
Teho:
Kyllähän tämä uskomattomalta kuulostaa - Janneniska
Yritysvastuu:
Joulutoiveiden taikapallokakku - K-Supermarket
Grand Prix:
Morjensta Pörssiin! – Puuilo
Vuoden radiomainostaja:
LähiTapola
Vuoden mainostoimisto:
Miltton
Vuoden tuotantoyhtiö/tuottaja:
Miracle Sound
Vuoden mediatoimisto:
GroupM
Vuoden ääninäyttelijä:
Jarkko Tamminen
Kultainen mikki -elämäntyöpalkinto:
Titta Jokinen
Kaiku-kilpailun tuomaristo:
Päätuomari:
Sari Mikkonen-Mannila, CEO, Omnipress
Yhteiskunnallinen, yrityskuva:
Eeva Hietalahti, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Sydänliitto
Elina Bono, Head of Marketing B2B, Sanoma Media Finland
Riku Pousi, Senior BrandManager, Upfield
Tomi Härmä, StrategyDirector, SEK
Tuotteet, palvelut:
Sami Korjus, Copywriter, Folk Finland
Sini Teppola, Creative, hasan & partners
YrjöHaavisto, Executive Producer, Orange Advertising
Musa/jingle, paikallinen:
Mari Nevala, äänituotantopäällikkö, Bauer Media
TeemuJärvinen, Copywriter, Dreamo
TommiSolehmainen, Creative Director, Founder, Banana Split
Teho:
Elina Bono, Head of Marketing B2B, Sanoma Media Finland
Sari Mikkonen-Mannila, CEO, Omnipress
Tomi Härmä, StrategyDirector, SEK
Yritysvastuu:
Mika Hyötyläinen, Vice President, Marketing Communications, Neste
Roland Carlsson,markkinointijohtaja, HIFK
Satu Laakso, Marketing Director, Berner
Lisätietoja:
Kaiku-kilpailun tavoitteena on kehittää suomalaisen äänimainonnan tasoa, kohottaa tekijöiden ammattitaitoa sekä lisätä suomalaisen äänimainonnan arvostusta. Kilpailuun sai ilmoittaa töitä, jotka on ensiesitetty vähintään yhdellä kotimaisella radiokanavalla 16.11.2020 – 31.12.2021. Kaikussa arvioidaan kategoriasta riippuen mainoksen luovaa ideaa, käsikirjoitusta, kokonaistuotantoa tai vastuullisuutta ja tehokkuutta.
Lisää tietoa ja voittajien kuuntelulinkit löytyy osoitteesta: https://kaikukilpailu.fi.
Tietoa RadioMediasta:
RadioMedia on kaupallisten radioiden kattojärjestö, johon kuuluvat lähes kaikki suomalaiset kaupalliset radioasemat. RadioMedia vastaa radiotoimialan edunvalvonnasta, tutkimus- ja tietopalveluista, koulutuksesta sekä markkinoinnista. RadioMedia järjestää alan tärkeimmät kilpailut ja tapahtumat, kuten RadioGaalan ja Kaiku-radiomainoskilpailun. Kaupallisia radiokanavia kuuntelee viikoittain 3,5 miljoonaa suomalaista.
https://radiomedia.fi
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Stefan Möller,
Toimitusjohtaja, RadioMedia ry
stefan.moller@radiomedia.fi, 0400 508 877
Inka Luomanmäki
Projektipäällikkö, RadioMedia ry,
inka.luomanmaki@radiomedia.fi, 040 1657010
Kuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Johnny L
Jolla aloittaa tekoälytietokoneiden valmistuksen Salossa19.11.2024 09:00:03 EET | Tiedote
Teknologiayhtiö Jolla julkisti toukokuussa 2024 uuden Jolla Mind2 -tekoälytietokoneen. Käyttäjänsä yksityisyyttä tiukasti varjelevan Mind2-tietokoneen kehitystyö on edennyt siihen pisteeseen, että laitteen loppukokoonpano aloitetaan joulukuussa Jollan uusissa tuotantotiloissa Salo IoT Campuksen tiloissa.
Niko Saarinen on jälleen vuoden radiojuontaja! RadioGaalassa palkittiin viime vuoden parhaat radiotekijät ja -teot12.4.2024 23:31:58 EEST | Tiedote
Suomen parhaat radiojuontajat, -ohjelmat sekä teot ja tekijät palkittiin tänään RadioGaalassa. Kaikkien aikojen suosituimmassa yleisöäänestyksessä NRJ:n aamushow oli voitokas: juontaja Niko Saarinen palkittiin vuoden valtakunnallisena radiojuontajana, ja NRJ Aamu vuoden radio-ohjelmana. Ammattilaispuolen Vuoden radio -pystit ojennettiin tänä vuonna Radio Pookille ja Radio Porille.
Kaiku-audiomainoskilpailu: vuoden paras audiomainos on Nollalinjan Silent night, violent night13.3.2024 22:14:59 EET | Tiedote
Suomen ainoan audiomainonnan kilpailun voittajat julkistettiin tänään KaikuGaalassa. Yhteiskunnallinen-kategorian voittaja Nollalinjan Silent night, violent night sai myös kilpailun Grand Prix -palkinnon. Vuoden mainostajan tittelin pokkasi OP Ryhmä ja uuden Vuoden korvamato -erikoispalkinnon vei Todella HK.
Kaiku-kilpailun shortlista julki: tässä ovat ehdokkaat viime vuoden parhaiksi audiomainoksiksi16.2.2024 08:31:07 EET | Tiedote
Suomen ainoan audiomainonnan kilpailun Kaikun shortlista julkistettiin tänään. Ehdokasmäärä kasvoi edellisvuosista ja nyt kisan yhdeksään kategoriaan ilmoitettiin yhteensä 159 audiomainosta, joista shortille pääsi 29. Voittajat palkitaan KaikuGaalassa 13.3.2024.
Mikä on Suomen paras audiomainos? Uudistunut Kaiku-audiomainonnan kilpailu alkaa tänään4.12.2023 09:19:36 EET | Tiedote
Suomen ainoa audiomainonnan kilpailu Kaiku alkoi tänään. Radiomainoskilpailusta audiomainoskilpailuksi muuttuneeseen Kaikuun voi tänä vuonna osallistua äänimainoksilla, jotka on kuultu kotimaisten radiokanavien lisäksi radioyhtiöiden omistamilla alustoilla viimeisen vuoden aikana.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme