Johnny L

Tässä on Suomen paras radiomainos: Puuilon Morjensta Pörssiin! voitti Kaiku-radiomainoskilpailun Grand Prix’n

Jaa
Suomen ainoan ja samalla merkittävimmän radiomainoskilpailu Kaikun voittajat julkistettiin eilen illalla. KaikuGaalassa palkittiin viime vuoden parhaat mainokset kahdeksassa eri kategoriassa. Yrityskuva-kategorian voittanut Puuilon Morjensta Pörssiin! palkittiin myös kilpailun Grand Prix -pääpalkinnolla.
Puuilon Morjensta Pörssiin! voitti Kaiku-radiomainoskilpailun Grand Prix’n
Puuilon Morjensta Pörssiin! voitti Kaiku-radiomainoskilpailun Grand Prix’n

Tämän vuoden Kaiku-kilpailuun ilmoitettiin yhteensä 142 radiomainosta, joista markkinoinnin, mainonnan ja viestinnän ammattilaisista koostuva tuomaristo valitsi kahdeksan eri kategorian voittajat. 

KaikuGaalassa palkittiin myös Vuoden radiomainostaja, Vuoden ääninäyttelijä, Vuoden tuotantoyhtiö, Vuoden mainostoimisto sekä Vuoden mediatoimisto. Gaalassa jaettiin myös kaksi Kultainen mikki -palkintoa. Tuhansia äänimainoksia spiikannut Titta Jokinen sai palkinnon elämäntyöstään ääninäyttelijänä ja Jarkko Tamminen palkittiin viime vuoden parhaana ääninäyttelijänä. 

”Tänä vuonna raati oli voittajista hyvin yksimielinen ja ylpeä”, tuomariston puheenjohtaja, Omnipressin toimitusjohtaja Sari Mikkonen-Mannila sanooja jatkaa: ”Joukossa oli vahvoja mainostajia, jotka pistävät kerta kerran jälkeen paremmaksi sekä mainostajia ja aiheita, joita harvemmin radiossa on kuultu. Grand Prix -voittaja nousi selkeästi yli muiden. Puuilolla on selkeä äänistrategia ja ensimmäisenä se uskalsi tehdä radiovetoisen kampanjan pörssiin menemisestä. Listautumismainonnan ei tarvitse olla ryppyotsaista.”   

”Haluan vielä painottaa, miten hienoa on, että meillä on vapaa media, vapaa kaupallinen radio ja markkinatalous. Uskon, että viimeaikaisten tapahtumien myötä radiossa kuullaan tulevana vuonna räjähdysmäinen kasvu yhteiskunnallisessa- ja yritysvastuumainonnassa”, Mikkonen-Mannila jatkaa.  

Tuomariston mukaan Grand Prix -voittaja Puuilon Morjensta pörssiin! -mainoksessa on kaikki kohdillaan: ”Mainostajan brändi ja mainoksen sanoma tulevat radiomainoksessa selkeästi esille. Konsepti, käsikirjoitus ja äänimaailma ovat aivan loistavat. Mainoksen aihe on radiossa uutta, mikä yllättää kohderyhmän ja löytää varmasti myös uusia kohderyhmiä. Mainostaja on käyttänyt mainonnassaan johdonmukaista äänistrategiaa, ja äänen käyttäminen pääasiallisena välineenä on ollut mestarillista niin kuluttajille kuin sijoittajille. Morjensta vaan, voittaja voi totisesti iloita suorituksestaan”, tuomaristo perustelee.  

Kaiku-kilpailun voittajat: 

Tuotteet: 
Puuilo - Puuilo   

Palvelut: 
Miltä Kuusamo kuulostaa? - Ruka-Kuusamo Matkailu ry 

Yhteiskunnallinen: 
Kasvokkain – tarinoita ihmisen ja työn arvosta: Tehy ry  

Musa & jingle: 
Lidl Suomi feat. Spekti - Ay Makarena - Lidl Suomi  

Paikallinen: 
Pelipäivän rutiinit -sarja - Jääkiekon SM-Liiga Oy  

Yrityskuva: 
Morjensta Pörssiin! - Puuilo  

Teho: 
Kyllähän tämä uskomattomalta kuulostaa - Janneniska  

Yritysvastuu: 
Joulutoiveiden taikapallokakku - K-Supermarket  

Grand Prix: 
Morjensta Pörssiin! – Puuilo 

Vuoden radiomainostaja: 
LähiTapola 

Vuoden mainostoimisto: 
Miltton  

Vuoden tuotantoyhtiö/tuottaja: 
Miracle Sound  

Vuoden mediatoimisto: 
GroupM 

Vuoden ääninäyttelijä:  
Jarkko Tamminen  

Kultainen mikki -elämäntyöpalkinto:  
Titta Jokinen 

  

Kaiku-kilpailun tuomaristo: 

Päätuomari: 
Sari Mikkonen-Mannila, CEO, Omnipress   

Yhteiskunnallinen, yrityskuva: 
Eeva Hietalahti, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Sydänliitto 
Elina Bono, Head of Marketing B2B, Sanoma Media Finland 
Riku Pousi, Senior BrandManager, Upfield 
Tomi Härmä, StrategyDirector, SEK   

Tuotteet, palvelut: 
Sami Korjus, Copywriter, Folk Finland 
Sini Teppola, Creative, hasan & partners 
YrjöHaavisto, Executive Producer, Orange Advertising   

Musa/jingle, paikallinen: 
Mari Nevala, äänituotantopäällikkö, Bauer Media 
TeemuJärvinen, Copywriter, Dreamo 
TommiSolehmainen, Creative Director, Founder, Banana Split   

Teho: 
Elina Bono, Head of Marketing B2B, Sanoma Media Finland 
Sari Mikkonen-Mannila, CEO, Omnipress 
Tomi Härmä, StrategyDirector, SEK   

Yritysvastuu: 
Mika Hyötyläinen, Vice President, Marketing Communications, Neste 
Roland Carlsson,markkinointijohtaja, HIFK 
Satu Laakso, Marketing Director, Berner   

Lisätietoja: 
Kaiku-kilpailun tavoitteena on kehittää suomalaisen äänimainonnan tasoa, kohottaa tekijöiden ammattitaitoa sekä lisätä suomalaisen äänimainonnan arvostusta. Kilpailuun sai ilmoittaa töitä, jotka on ensiesitetty vähintään yhdellä kotimaisella radiokanavalla 16.11.2020 – 31.12.2021. Kaikussa arvioidaan kategoriasta riippuen mainoksen luovaa ideaa, käsikirjoitusta, kokonaistuotantoa tai vastuullisuutta ja tehokkuutta.  

Lisää tietoa ja voittajien kuuntelulinkit löytyy osoitteesta: https://kaikukilpailu.fi. 
   

Tietoa RadioMediasta: 
RadioMedia on kaupallisten radioiden kattojärjestö, johon kuuluvat lähes kaikki suomalaiset kaupalliset radioasemat. RadioMedia vastaa radiotoimialan edunvalvonnasta, tutkimus- ja tietopalveluista, koulutuksesta sekä markkinoinnista. RadioMedia järjestää alan tärkeimmät kilpailut ja tapahtumat, kuten RadioGaalan ja Kaiku-radiomainoskilpailun. Kaupallisia radiokanavia kuuntelee viikoittain 3,5 miljoonaa suomalaista. 
https://radiomedia.fi     

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Stefan Möller,
Toimitusjohtaja, RadioMedia ry
stefan.moller@radiomedia.fi, 0400 508 877


Inka Luomanmäki
Projektipäällikkö, RadioMedia ry,
inka.luomanmaki@radiomedia.fi, 040 1657010

Kuvat

Puuilon Morjensta Pörssiin! voitti Kaiku-radiomainoskilpailun Grand Prix’n
Puuilon Morjensta Pörssiin! voitti Kaiku-radiomainoskilpailun Grand Prix’n
Lataa
KaikuGaalassa palkittiin 8 kategoriavoittajan lisäksi myös Vuoden radiomainostaja, Vuoden ääninäyttelijä, Vuoden tuotantoyhtiö, Vuoden mainostoimisto sekä Vuoden mediatoimisto. Gaalassa jaettiin myös kaksi Kultainen mikki -palkintoa.
KaikuGaalassa palkittiin 8 kategoriavoittajan lisäksi myös Vuoden radiomainostaja, Vuoden ääninäyttelijä, Vuoden tuotantoyhtiö, Vuoden mainostoimisto sekä Vuoden mediatoimisto. Gaalassa jaettiin myös kaksi Kultainen mikki -palkintoa.
Lataa
Lataa
”Tänä vuonna raati oli voittajista hyvin yksimielinen ja ylpeä”, tuomariston puheenjohtaja, Omnipressin toimitusjohtaja Sari Mikkonen-Mannila sanooja jatkaa:”Joukossa oli vahvoja mainostajia, jotka pistävät kerta kerran jälkeen paremmaksi sekä mainostajia ja aiheita, joita harvemmin radiossa on kuultu".
”Tänä vuonna raati oli voittajista hyvin yksimielinen ja ylpeä”, tuomariston puheenjohtaja, Omnipressin toimitusjohtaja Sari Mikkonen-Mannila sanooja jatkaa:”Joukossa oli vahvoja mainostajia, jotka pistävät kerta kerran jälkeen paremmaksi sekä mainostajia ja aiheita, joita harvemmin radiossa on kuultu".
Lataa

Linkit

Tietoja julkaisijasta

Johnny L
Johnny L
Sampsantie 33
00610 HELSINKI

+358 40 541 2365https://www.johnnyl.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Johnny L

Niko Saarinen on jälleen vuoden radiojuontaja! RadioGaalassa palkittiin viime vuoden parhaat radiotekijät ja -teot12.4.2024 23:31:58 EEST | Tiedote

Suomen parhaat radiojuontajat, -ohjelmat sekä teot ja tekijät palkittiin tänään RadioGaalassa. Kaikkien aikojen suosituimmassa yleisöäänestyksessä NRJ:n aamushow oli voitokas: juontaja Niko Saarinen palkittiin vuoden valtakunnallisena radiojuontajana, ja NRJ Aamu vuoden radio-ohjelmana. Ammattilaispuolen Vuoden radio -pystit ojennettiin tänä vuonna Radio Pookille ja Radio Porille.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye