Karhu-olut kehitti nuoltavan festarirannekkeen, joka näyttää kantajansa promilletason
Rukalla juhannuksena järjestetyllä Solstice-festivaalilla kokeiltiin nuoltavaa festivaaliranneketta, joka näyttää käyttäjänsä promilletason. Kokeilun takana on festivaalin pääsponsori Karhu-olut, joka haluaa kannustaa ihmisiä juhlimaan vastuullisemmin, pohtimaan omaa alkoholinkäyttöään ja ottamaan välillä vaikka 0,0-prosenttisen oluen.
“Karhu tunnetaan rohkeista, näkyvistä ja yllättävistä tempauksista, joissa asiat tehdään omannäköisesti. Karhu on ottanut viime vuosina paljon kantaa yhteiskunnallisiin teemoihin, ja nyt mietimme, miten saisimme ihmiset kiinnostumaan omasta alkoholinkäytöstään. Testarirannekkeen testiympäristöksi haluttiin nimenomaan festivaali, koska niissä juhlitaan ja kulutetaan usein paljon alkoholia”, Karhu-oluen Senior Brand Manager Elli Karppinen sanoo.
Karhun emoyhtiö Sinebrychoff on tehnyt viime vuosina merkittäviä panostuksia alkoholittomien ja matala-alkoholisten juomien valmistukseen ja markkinointiin. Myös Karhu-olutta saa alkoholittomana 0,0-versiona.
Testarirannekkeen teknologian on kehittänyt yhdessä VTT:n kanssa oululainen bioteknologiayritys Promilless. Solsticessa kokeillussa festivaalirannekkeessa oli kertakäyttöinen älypaperipinta, jota nuolaisemalla ranneke kertoi, milloin sen käyttäjä oli ylittänyt 0,5 promillen rajan. Rannekkeen mittaama promillemäärä on säädettävissä.
“Älykellojen ja -sormusten aikakautena yhä useampi haluaa tietää, miten elintavat, ravinto ja uni vaikuttavat omaan hyvinvointiin. Testariranneke sopii tähän trendiin ja on sen lisäksi paitsi hauska niin myös hyödyllinen. Karhun ja Solsticen kanssa tehdyn yhteistyön kautta pääsimme kirjaimellisesti todella kiinnostavan kuluttajaryhmän huulille ja kielille”, Tommi Vaskivuo Promillessista sanoo.
Testarirannekkeen käytöstä saatiin hyviä kokemuksia. “Rannekkeen vastaanotto oli todella positiivista ja osa testaajista yllättyi promilletasostaan. Moni koki, että oman juhlakunnon ja promilletason seuraaminen olisi hyödyllistä festareilla ja tapahtumissa. Voi olla, että Karhun kokeilusta tulee festivaaleilla uusi normaali”, Karppinen sanoo.
Seuraa: @karhuolutta / #seuraaitseäsi
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Karhu Senior Brand Manager
Elli Karppinen
+358 40 55 12 791
elli.karppinen@sff.fi
Kuvat
Tietoja julkaisijasta
1819 perustettu Sinebrychoff on osa Carlsberg-konsernia ja valmistaa oluita, siidereitä, long drink -juomia, virvoitusjuomia, vesiä sekä energiajuomia. Sen tuotesalkkuun kuuluvat mm. Karhu, KOFF, Carlsberg, Battery Energy Drink, Monster Energy, Crowmoor sekä Somersby ja Coca-Colan yhtiön juomat, kuten Coca-Cola, Fanta, Bonaqua sekä Sprite. Henkilöstön monimuotoisuus, vuorovaikutus asiakkaiden ja ympäröivän yhteiskunnan kanssa sekä vahvat tuotebrändit ovat kestävän kehityksen edistämisen lisäksi yhtiölle tärkeitä. Sinebrychoff valmistaa juomat 100 % uusiutuvalla energialla ja juomanvalmistus on hiilineutraalia. Alkoholin kohtuukäyttöä yhtiö edistää laajalla alkoholittomien oluiden valikoimalla. Käymme parempaan huomiseen.
sinebrychoff.fi — Twitter: Sinebrychoff - Facebook, YouTube & Instagram: Sinebrychoff1819 - kohtuullisesti.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.