Suomalainen Hellon näytti kykynsä kansainvälisesti merkittävässä innovaatiokilpailussa
HELSINKI/LONTOO - Suomessa perustettu innovaatiotoimisto Hellon oli voittoisa tämän vuoden Innovation by Design -kilpailussa, jonka taustalta löytyy maailmalla arvostettu Fast Company. Palkinnot jaetaan 22. syyskuuta New Yorkissa. Aikaisempina vuosina kyseisessä kilpailussa on palkittu kansainvälisiä yritysjättejä kuten Google, Philips, Polestar, Nike ja Microsoft. Hellon valittiin Established Excellence -kilpailukategorian voittajaksi satojen yritysten joukosta.
Hellonin voitto Established Excellence -kategoriassa sekä kaksi kunniamainintaa kilpailun Impact- ja Sustainability-kategorioissa myönnettiin norjalaiselle Yara International -yhtiölle toteutetusta työstä. Hellonin Lontoon toimiston johdolla tehdyssä hankkeessa Yaralle muotoiltiin palveluratkaisu, jolla vauhditetaan maanviljelijöiden vihreää siirtymää.
Yara operoi toimialalla, jota määrittää globaali muutospaine kohti ympäristöystävällisempää, kestävää liiketoimintaa. Hellon tuki lannoitevalmistajaa rakentamaan uudenlaisen arvoa tuottavan palvelun, joka perustuu viljelyalan arvoketjuihin ja sitä ympäröiviin ekosysteemeihin. Yaralle tehty työ on esimerkki suomalaisesta muotoiluosaamisesta, joka kerää tällä hetkellä maailmalla tunnustusta ja arvostusta.
”Innovation by Design -kilpailun tuomaristo vakuuttui Hellonin Yaralle kehittämästä palvelusta, jonka avulla ranskalaiset maanviljelijät saatiin kannustettua siirtymään vähäpäästöisiin lannoitteisiin sekä rakentamaan parempaa tuottoa omalle toiminnalleenkiertotalouteen perustuvalla mallilla” Hellonin Lontoon toimitusjohtaja Timo Pätiälä kertoo ja jatkaa “ Menestyksekäs palveluinnovaatio muotoiltiin asiakasarvo edellä yhdistämällä asiakastarve ja liiketoiminnallinen tavoite uudella tavalla. Yaran kanssa tehdyn yhteistyömme aikana olemme osallistaneet maanviljelijöitä eri maista aktiivisesti mukaan määrittämään, millaiset ratkaisut tukevat vihreää siirtymää ja mahdollistavat kannattavan elinkeinon maanviljelyn parissa.”
Yaran tarjoama palvelu auttaa viljelijöitä tunnistamaan ja mittaamaan vähäpäästöisten lannoitteiden vaikutuksia heidän liiketoimintaansa. Palvelun avulla maanviljelijöille konkretisoituu, miten kiertotalouden kautta syntyy uudenlaista arvoa kaikille arvoketjun eri osapuolille. "Hellonin kanssa kehitetty palvelu maanviljelijöille ilmentää Yaran missiota luoda uudenlaisia ratkaisuja, joilla maataloudesta saadaan kestävämpää. Onnistuaaksemme tavoitteessamme meidän on rakennettava yhteistyötä arvoketjun eri puolilla toimivien kesken, kuten Fast Companyn palkitsemassa työssä olemme onnistuneet” kertoo Allison O ́Dell, Yaran Euroopan markkinointijohtaja.
”Uudenlaiset innovaatiot ja onnistumiset tämän päivän liike-elämässä vaativat poikkeuksellisen laaja-alaista osaamista ja uudenlaisia analytiikkatyökaluja. Tämä johtuu nykyhaasteiden kompleksisuudesta ja saatavilla olevan datan määrästä” kertoo Hellonin perustaja Jaakko Wäänänen. ”Muotoilun avulla voimme nopeasti hahmottaa ja selkeyttää kompleksisia kokonaisuuksia, kun taas tekoäly ja algoritmit auttavat meitä tunnistamaan valtavista datamääristä kriittiset menestystekijät ja draiverit. Olemme Hellonilla erittäin ylpeitä että Fast Company ja kilpailun raati on antanut tunnustusta Hellonin poikkitieteelliselle ja tulokselliselle innovaatio-osaamiselle, jota tämän päivän liike-elämässä tarvitaan”
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Timo Pätiälä,
toimitusjohtaja, Hellon Lontoo
puh. 045 675 8852
Jaakko Wäänänen,
CEO & Founder, Hellon
puh. 040 560 4828
Kuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
Hellon
Vuonna 2010 perustettu Hellon on maailman palkituin strategiseen palvelumuotoiluun ja asiakaskokemuksiin keskittynyt yhtiö. Hellonilla on toimistot Lontoossa, Helsingissä ja Oulussa, ja yhteensä yhtiö työllistää noin 50 huippuammattilaista. Hellonin tavoite vuoteen 2025 rakentaa Euroopan suurin palveluinnovaatioon ja asiakaslojaliteettiin erikoistunut kansainvälinen ekosysteemi alan parhaita toimijoita.
Yara
Yli 100 vuotta sitten perustettu Yara on globaali kivennäislannoitteiden, teollisuuskemikaalien ja ympäristönsuojelutuotteiden toimittaja, joka työllistää yli 17 000 ihmistä.
Fast Company
Fast Company on mediabrändi, jonka fokuksena on edistää liiketoiminnan, innovoinnin ja designin rajapintoja. Fast Companyn järjestämän Innovation by Design -kilpailun vuoden 2022 voittajat, finalistit ja kunniamainintojen saajat ovat esillä verkossa ja Fast Companyn lokakuun numerossa, joka saatavilla 27.9.2022 alkaen.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.