Elvak Oy ostaa Stenfors Oy:n liiketoiminnan

Talotekniikka-alan kasvuyritys Elvak Oy laajentaa toimintaansa ostamalla Stenfors Oy:n liiketoiminnan 29.12.2022 sovitulla liiketoimintakaupalla. Järjestely vahvistaa Elvak Oy:n kasvua talotekniikan huolenpitopalveluissa ja rakennusautomaatiourakoinnissa.
Sebastian Stenfors  ja Timo Lehto.
Sebastian Stenfors ja Timo Lehto.

– Rakennusalan suhdanteet ovat voimakkaassa murroksessa ja huippukallis energia haastaa taloteknisiä järjestelmiä. Elvakin monipuoliset ja tarkoituksenmukaiset ratkaisut takaavat talotekniikan kustannustehokkaan ylläpidon ja seurannan.Stenforsin kokemus ja merkittävä kohdemäärä vahvistavat palvelu- ja huoltoliiketoimintaamme. Olen innoissani saadessani toivottaa Stenfors Oy:n asiakkaat, työntekijät ja sidosryhmät tervetulleiksi Elvak-konserniin, Elvak Oy:n toimitusjohtaja Timo Lehto sanoo.

Elvak jatkaa uranuurtajan työtä

Stenfors Oy on vuonna 1973 perustettu oululainen rakennusautomaation uranuurtaja, jolla on toimipisteet Oulussa ja Helsingissä. Stenfors Oy:n kuusi työntekijää siirtyvät liiketoimintakaupan myötä perustettavan uuden tytäryhtiön Elvak Service Oy:n palvelukseen. Elvak Service Oy toteuttaa jatkossa Stenfors-rakennusautomaatiojärjestelmien huolto- ja elinkaaripalvelut.

– On hienoa, että Stenfors Oy kykeni löytämään kotimaisen toimijan, joka jatkaa yhtiön liiketoimintaa, sekä pystyy takaamaan laadukkaan asiakaskokemuksen asiakkaillemme, sanoo Stenfors Oy:n asiakkuuspäällikkö Sebastian Stenfors.

Stenfors Oy:n Oulun toimipiste on vastannut tuotekehityksestä, tuotannosta sekä urakointi- ja huoltoliiketoiminnasta valtakunnallisesti. Helsingin toimipiste on tehnyt huolto- ja urakointiliiketoimintaa Uudellamaalla.

Stenfors on toteuttanut vuosien varrella tuhansia rakennusautomaatioprojekteja Suomessa ja ulkomailla.

Elvak Service Oy:n toimitusjohtajana aloittaa Elvak Oy:n projektipäällikkö Ville Karhumaa.

Timo Lehto,
Toimitusjohtaja Elvak Oy
p. +358409624076, e-mail: timo.lehto@elvak.fi

Kari Kokko,
Myyntijohtaja Elvak Oy
p. +358449866320, e-mail: kari.kokko@elvak.fi

Ville Karhumaa,
Toimitusjohtaja Elvak Service Oy
p. +3587456076, e-mail: ville.karhumaa@elvak.fi

Sebastian Stenfors  ja Timo Lehto.
Sebastian Stenfors ja Timo Lehto.
Sebastian Stenfors  ja Ville Karhumaa.
Sebastian Stenfors ja Ville Karhumaa.

Elvak Oy
Voimatie 6
90440 Kempele

Kempeleläinen Elvak Oy tarjoaa talotekniikan palveluita kiinteistöjen elinkaaren kaikkiin vaiheisiin. Maanlaajuisesti toimivalla yhtiöllä on toimipisteet myös Vantaalla ja Haapavedellä. Yhtiön palveluihin kuuluu LVIAS-suunnittelu, rakennusautomaatio- ja turvajärjestelmien urakointi sekä ELVAK CARE -palveluliiketoiminta. Lisäksi Elvak osallistuu aktiivisesti alan tutkimus- ja kehitystoimintaan.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi