Adform aloittaa yhteistyön Scope3:n kanssa vähentääkseen ohjelmallisen mainonnan hiilidioksidipäästöjä

Kiinnostus organisaatioiden ympäristövaikutuksia kohtaan kasvaa, ja yritykset eri puolilla maailmaa kiinnittävät entistä enemmän huomiota ympäristöön, yhteiskuntavastuuseen ja hallintotapaan (ESG) liittyviin asioihin. Adformin ja Scope3:n aloittama yhteistyö tarjoaa Adformin asiakkaille mahdollisuuden rakentaa entistä ympäristöystävällisempiä mainonnan mediaratkaisuja sekä tarkkailla datan avulla monikanavaisen markkinoinnin hiilijalanjälkeä ja tuottavuutta. Brändit voivat tarkastella, suunnitella, optimoida ja seurata kampanjoidensa hiilijalanjälkeä suoraan Adformin ostotyökalusta. Mainostajat pääsevät myös hyödyntämään tietokantaa, jossa media-alan toimijat ja mainonnan toimitusketjut on pisteytetty niiden hiilijalanjäljen perusteella. Tämä antaa brändeille arvokasta tietoa käynnissä olevien kampanjoidensa ympäristövaikutuksista. Tieto myös auttaa yrityksiä tasapainottamaan kampanjoidensa vaikuttavuuden ja hiilidioksidipäästöt.
Yhteistyö alkaa otollisella hetkellä, sillä ohjelmallisen ostamisen toimialalla on vihdoin tartuttu toimeen entistä ympäristöystävällisemmän digitaalisen ekosysteemin edistämiseksi. Vuonna 2022 hyväksytyn ja EU:ssa tämän vuoden alussa voimaan tulleen yritysten vastuullisuusraportointia koskevan direktiivin (Corporate Sustainability Reporting Directive) myötä yritykset ovat vastuussa maailmanlaajuisten toimitusketjujensa hiilidioksidipäästöistä.
Adform on jo pitkään auttanut mainostajia tekemään parempia valintoja. Yritys on esimerkiksi osallistunut Britannian mainostajia edustavan ISBA-yhdistyksen Programmatic Supply Chain -tutkimukseen ja kehittänyt palkitun, evästeriippumattoman ja yksityisyyttä suojelevan ID-ratkaisun.
”Kaikilla yrityksillä on velvollisuus seurata ja vähentää hiilidioksidipäästöjään, ja tämä pätee myös digitaalisen mainonnan arvoketjuihin. Scope3:n tekemä työ median ja mainonnan hiilidioksidipäästöjen vähentämiseksi on askel oikeaan suuntaan. Meille asiakaskeskeisenä toimijana onkin luontevaa tehdä heidän kanssaan yhteistyötä uusien ratkaisujen kehittämiseksi. Odotammekin innolla, että pääsemme Scope3:n kanssa auttamaan mainostajia tekemään entistä ympäristöystävällisempiä valintoja”, kertoo Adformin operatiivinen johtaja Oliver Whitten.
Adform lanseeraa Scope3-integraation ensin beta-vaiheen työkaluna valituille asiakkaille. Ratkaisu tuodaan globaalisti kaikkien asiakkaiden käyttöön tämän vuoden aikana.
”Scope3:n keräämä data auttoi havaitsemaan, että jos mediakampanjassa käytetään 5–7 prosenttia vähemmän sivustoja, sen hiilijalanjälki voi pienentyä 25–30 prosenttia ilman minkäänlaista vaikutusta kampanjan suorituskykyyn. Päästömittarien ja -vähennystoimintojen tuomisella Adformin alustaan voidaan paitsi pienentää mediakampanjoiden hiilijalanjälkeä ja mediahävikkiä, myös tehdä ympäristöystävällisemmästä kampanjoinnista vaikuttavaa ja kannattavaa”, kertoo Scope3:n toimitusjohtaja ja perustaja Brian O’Kelley.
”Deutsche Telekom on sitoutunut ilmastoneutraaliin liiketoimintaan. Olemmekin erityisen innoissamme tästä Adformin tarjoamasta mahdollisuudesta testata Scope3-integraation uusia ominaisuuksia ja lisätä läpinäkyvyyttä mainontamme aiheuttamaan hiilijalanjälkeen. Olemme tehneet Adformin kanssa menestyksekästä yhteistyötä jo vuosia, joten on hienoa, että olemme samoilla linjoilla myös tärkeissä ilmastoasioissa”, kertoo Deutsche Telekom AG -konsernin mediajohtaja Norman Wagner.
Tietoa Adformista
Adform on ainoa kansainvälinen, riippumaton ja täysin integroitava mainosalusta, joka on suunniteltu vastaamaan modernien yritysten markkinointitarpeisiin. Yrityksen Adform FLOW -teknologia tarjoaa asiakkaille sujuvan käyttökokemuksen, ja sen skaalautuvan, modulaarisen ja avoimeen ohjelmistoarkkitehtuuriin perustuvan alustan ansiosta kampanjoiden hallinta sujuu vaivattomasti niiden kaikissa vaiheissa. Alustan avulla asiakkaat voivat hallita mainostoimiaan aiempaa tehokkaammin ja läpinäkyvämmin sekä pysyä kaiken kampanjadatansa omistajina. Vuonna 2002 perustettu Adform kehittää ja tarjoaa asiakkailleen teknologiaa, joka tukee ihmisen ja koneen välistä yhteistyötä sekä mahdollistaa entistä vaikuttavamman tiedon tuottamisen. Adformin teknologiaratkaisut tehostavat lukuisten asiakkaiden liiketoimintaa eri puolilla maailmaa.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Sini Sorainen, PR- ja viestintätoimisto Wolfcom Oy
+358 400 396474, sini.sorainen@wolfcom.fi
Kuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
Wolfcom PR Boutique, Helsinki, Finland
Korkeavuorenkatu 1 B 11, 00140 Helsinki
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Wolfcom
Finnjävel tuo röpörieskan Helsingin parhaalle aamiaiselle15.4.2025 12:07:44 EEST | Tiedote
Ainutlaatuisista hotelleistaan tunnettu NH Collection juhlistaa 10-vuotista taivaltaan maailman metropoleissa. Suomeen korkeatasoinen hotelliketju saapui 2024, kun Seurahuoneen ja Uuden ylioppilastalon historiallisiin kiinteistöihin avautui NH Collection Helsinki Grand Hansa. Kymmenen NH Collection -hotellia Euroopassa ja Latinalaisessa Amerikassa tuo juhlavuoden kunniaksi aamiaiselleen paikallisen huippuravintolan luoman annoksen. Helsingissä juhla-annoksesta vastaa maailman ainoa suomalaisesta ruokaperinteestä ammentava Michelin-tähtiravintola Finnjävel.
Kupoli on Suomen paras uusi cocktailbaari – tähtää maailman huipulle1.4.2025 15:06:46 EEST | Tiedote
NH Collection Helsinki Grand Hansa -hotellin kupolitornissa sijaitseva, pohjoisesta luonnosta ja sesongeista ammentava Kupoli on nopeasti noussut ilmiöksi cocktail-piireissä. Tunnustuksena erottuvasta konseptista, uniikista ympäristöstä sekä taidokkaista cocktaileista on Kupoli nimetty Suomen parhaaksi uudeksi cocktailbaariksi pohjoismaisessa Bartenders’ Choice Awards -kilpailussa.
Seitsemän poikkeuksellista yöpymiselämystä Virossa28.3.2025 09:59:42 EET | Tiedote
Virolaisten kekseliäisyys ja kädentaidot näkyvät myös naapurimaan majoitustarjonnassa. Eri puolille Viroa syntyy jatkuvasti uusia, jännittäviä majoituspaikkoja, jotka tarjoavat unohtumattomia kokemuksia lomalaisille. Päänsä voi painaa tyynyyn esimerkiksi luksushotellista tutuin mukavuuksin varustellussa puumajassa, teltassa, lasimökissä, kelluvassa talossa tai päreiglussa. Karut rannat, villit rämeet ja luonnontilaiset metsät kutsuvat helmaansa täydelliseen irtiottoon arjesta. Kokosimme esimerkkejä erikoisista majapaikoista, jotka tarjoavat ikimuistoisia elämyksiä.
Usva by Terhen Spa tuo ikiaikaiset hoitoperinteet osaksi modernia hyvinvointia26.3.2025 14:35:31 EET | Tiedote
NH Collection Helsinki Grand Hansa -hotellin Usva by Terhen Spa yhdistää ikiaikaiset suomalaiset hoitoperinteet – saunaterapian sekä luonnonyrttien ja hierontojen yhdistelmän – moderniin hyvinvointikokemukseen. Ylellisessä spassa suomalainen kulttuuriperintö ja kiireinen nykyaika sulautuvat yhteen kokonaisvaltaisella tavalla.
Metallin ja klassisen musiikin yhdistävä Bright & Black Finlandia-taloon 17.5.14.3.2025 09:37:07 EET | Tiedote
Bright & Black rikkoo metallin ja klassisen musiikin raja-aidat ennen kuulemattomalla tavalla – ylistetty konserttikiertue saapuu toukokuussa Suomeen. Kapellimestari Kristjan Järven johtama Nordic Pulse Orchestra ja soolosellisti Eicca Toppinen tuovat lavalle ainutlaatuisen musiikillisen kokonaisuuden, jossa metallimusiikin raskaat riffit kohtaavat klassisen musiikin orkestraalisen loiston. Konsertti Helsingin Finlandia-talossa lauantaina 17. toukokuuta 2025.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme