Kaiku-radiomainoskilpailu: vuoden paras radiomainos on Seiskan Sananen viikonvaihteeksi – Hesburger vuoden radiomainostaja
Tämän vuoden Kaiku-kilpailuun ilmoitettiin yhteensä 139 radiomainosta, joista markkinoinnin, mainonnan ja viestinnän ammattilaisista koostuva tuomaristo valitsi kahdeksan eri kategorian voittajat. Palkinnot jaettiin myös Vuoden radiomainostajalle, Vuoden ääninäyttelijälle, Vuoden tuotantoyhtiölle, Vuoden mainostoimistolle sekä Vuoden mediatoimistolle. Seela Sella ja Juha Hyppönen saivat elämäntyöpalkinnot pitkäaikaisesta työstään radiomainonnan hyväksi.
”Tämän vuoden Kaiku-kisaan lähetettyjen töiden taso vaihteli melkoisesti, joten joukosta erottui selkeä parhaimmisto, joissa korostuivat insight, hieno käsikirjoitus ja laadukas tuotanto. Mielenkiintoisen ja värikkään keskustelun jälkeen tuomaristo olikin ilahduttavan yksimielinen voittajista”, tuomariston puheenjohtaja, Folk Finlandin toimitusjohtaja, Pia Dahlman sanoo. ”Grand Prixin voittanut Seiskan spotti oli kaikessa yksinkertaisuudessaan nerokas. Onko mitään vetoavampaa kuin brändi, joka uskaltaa nauraa itselleen? Ja tekee sen vielä niin, että kaikkia muitakin naurattaa. Varsinkin tänä aikana, kun me kaikki kaipaamme jotain, joka saa hymyn huulille.”
Seiskan Grand Prix -voittajamainos vakuutti koko Kaiku-tuomariston, jonka voittajaperusteluissa luki: ”Kukaan tuomariston jäsenistä ei tunnusta olevansa kohderyhmää. Pois se meistä! Voittajatyö onnistui silti uiskentelemaan jokaisen raatilaisen sydämeen kuin ökylohi konsanaan. Tämän vuoden Grand Prix -kampanja pystyi tekemään maan tunnetuimmasta ennakkoluulomediasta sivistyksellisesti ja kultivoidusti, jopa ylevästi hauskaa mainontaa. Oivaltava ja hauska työ muuttaa mielikuvaa ja matematiikkaa: nimittäin ennen seiska oli seiska, nykyään seiska on kymppi.”
Vuoden radiomainostaja on Hesburger!
KaikuGaalassa palkittiin myös koko vuoden paras radiomainostajataho. Tänä vuonna tämän kunnian sai Hesburger ansiokkaasta audion hyödyntämisestä koko vuoden aikana. Hesburger on tehnyt radiomainontaa säännöllisesti jo vuosien ajan.
”Hesburgerin uusien tuotteiden tullessa myyntiin meille on äärimmäisen tärkeää tavoittaa mahdollisimman iso määrä ihmisiä välittömästi ja kustannustehokkaasti. Radio on osoittautunut meille toimivaksi massamediaksi”, kommentoi markkinointipäällikkö Pauliina Fredriksson. ”Radiossa viritämme ajatuksen päivän hampurilaisesta jo aamutuimaan, toistamme viestin ennen lounastaukoa ja muistutamme herkuistamme uudelleen vielä ennen kuin iltanälkä alkaa kurnia vatsan pohjassa. Tarkkaan mietityllä äänimaailmalla herätämme kuulijassa hampurilaisen kaipuun niin, että ruoan tuoksun voi melkein aistia.”
Kaiku-kilpailun voittajat:
Grand Prix:
Seiska – Sananen viikonvaihteeksi (Ivalo Creative, Ivalo Visions)
Tuotteet-kategorian voittaja:
Seiska: Sananen viikonvaihteeksi (Ivalo Creative, Ivalo Visions)
Palvelut-kategorian voittaja:
K-Auto: K-Lataus – Täälläkin on yksi (Wörks, Miracle Sound, ToinenPHD)
Yhteiskunnallinen-kategorian voittaja:
Veikkaus: Maailma tarvitsee enemmän pukukoppihenkeä -sarja (Miltton, El Camino Helsinki ja Zebra, Dagmar)
Musa / jingle-kategorian voittaja:
Huippukiva.fi: Kohti huippua (immersive) (Bauer Media)
Yrityskuva-kategorian voittaja:
Varuste.net: Parempia valintoja (Superson, Miracle Sound, OMD Finland)
Teho-kategorian voittaja:
Bauer Media: Puuttuva pala: Audio Branding (Bauer Media, Wörks)
Kaiku-taulu, paikallinen:
HSL: "Mitta täynnä" (Sherpa, Toast, Dagmar)
Kaiku-taulu, yritysvastuu
K-Ruoka: Vinkit valintoihin -sisältökokonaisuus (Kesko, Nanoverse)
Kunniamaininta:
Radio Rock: Energiasäästövinkit (Nelonen Media)
Vuoden radiomainostaja:
Hesburger
Vuoden mainostoimisto:
Ivalo Creative
Vuoden tuotantoyhtiö:
Miracle Sound
Vuoden mediatoimisto:
ToinenPHD
Vuoden ääninäyttelijä:
Ella Pyhältö
Kultainen mikki -elämäntyöpalkinto:
Seela Sella
Juha Hyppönen
Kaiku-kilpailun tuomaristo:
Päätuomari:
Pia Dahlman, Toimitusjohtaja, Folk Finland
Tuotteet, palvelut:
Sanna Kolamo, Strategiajohtaja, A-lehdet Oy
Paul Merisalu, Creative, Bob the Robot
Pertti Pällijeff, Toimitusjohtaja, RYHMÄ Creative Agency
Yhteiskunnallinen, yrityskuva:
Tommy Mäkinen, Head of strategy and branded content, Nitro
Outi Rekola, Radiomainosmyynnin ammattilainen
Annu Terho, Creative Director, SEK
Elina Uotila, Viestintäasiantuntija, Traficom
Musa/jingle, paikallinen:
Lauri Domnick, Head of Audio Branding, Bauer Media
Otto Kilpiö, Copywriter, TBWA\Helsinki
Lilli Loiri, Creative Lead, hasan & partners
Jaakko Heikura, Äänituottaja, Humina
Teho:
Pia Dahlman, Toimitusjohtaja, Folk Finland
Sanna Kolamo, Strategiajohtaja, A-lehdet Oy
Outi Rekola, Head of Client Manager Team, MTV
Yritysvastuu:
Minna Cousins, Liiketoimintajohtaja, Vaasan
Katja Luotola, Head of People and Communications, Postnord
Kaiku-kilpailu:
Kaiku-kilpailun tavoitteena on kehittää suomalaisen äänimainonnan tasoa, kohottaa tekijöiden ammattitaitoa sekä lisätä suomalaisen äänimainonnan arvostusta. Kilpailuun sai ilmoittaa töitä, jotka on ensiesitetty vähintään yhdellä kotimaisella radiokanavalla 15.11.2022 – 31.12.2022. Kaikussa arvioidaan kategoriasta riippuen mainoksen luovaa ideaa, käsikirjoitusta, kokonaistuotantoa tai vastuullisuutta ja tehokkuutta.
Lisää tietoa ja voittajien kuuntelulinkit löytyvät osoitteesta: https://kaikukilpailu.fi
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Stefan Möller,
Toimitusjohtaja, RadioMedia ry
stefan.moller@radiomedia.fi, 0400 508 877
Inka Forss
Projektipäällikkö, RadioMedia ry,
inka.forss@radiomedia.fi, 040 1657010
Kuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Johnny L
Jolla aloittaa tekoälytietokoneiden valmistuksen Salossa19.11.2024 09:00:03 EET | Tiedote
Teknologiayhtiö Jolla julkisti toukokuussa 2024 uuden Jolla Mind2 -tekoälytietokoneen. Käyttäjänsä yksityisyyttä tiukasti varjelevan Mind2-tietokoneen kehitystyö on edennyt siihen pisteeseen, että laitteen loppukokoonpano aloitetaan joulukuussa Jollan uusissa tuotantotiloissa Salo IoT Campuksen tiloissa.
Niko Saarinen on jälleen vuoden radiojuontaja! RadioGaalassa palkittiin viime vuoden parhaat radiotekijät ja -teot12.4.2024 23:31:58 EEST | Tiedote
Suomen parhaat radiojuontajat, -ohjelmat sekä teot ja tekijät palkittiin tänään RadioGaalassa. Kaikkien aikojen suosituimmassa yleisöäänestyksessä NRJ:n aamushow oli voitokas: juontaja Niko Saarinen palkittiin vuoden valtakunnallisena radiojuontajana, ja NRJ Aamu vuoden radio-ohjelmana. Ammattilaispuolen Vuoden radio -pystit ojennettiin tänä vuonna Radio Pookille ja Radio Porille.
Kaiku-audiomainoskilpailu: vuoden paras audiomainos on Nollalinjan Silent night, violent night13.3.2024 22:14:59 EET | Tiedote
Suomen ainoan audiomainonnan kilpailun voittajat julkistettiin tänään KaikuGaalassa. Yhteiskunnallinen-kategorian voittaja Nollalinjan Silent night, violent night sai myös kilpailun Grand Prix -palkinnon. Vuoden mainostajan tittelin pokkasi OP Ryhmä ja uuden Vuoden korvamato -erikoispalkinnon vei Todella HK.
Kaiku-kilpailun shortlista julki: tässä ovat ehdokkaat viime vuoden parhaiksi audiomainoksiksi16.2.2024 08:31:07 EET | Tiedote
Suomen ainoan audiomainonnan kilpailun Kaikun shortlista julkistettiin tänään. Ehdokasmäärä kasvoi edellisvuosista ja nyt kisan yhdeksään kategoriaan ilmoitettiin yhteensä 159 audiomainosta, joista shortille pääsi 29. Voittajat palkitaan KaikuGaalassa 13.3.2024.
Mikä on Suomen paras audiomainos? Uudistunut Kaiku-audiomainonnan kilpailu alkaa tänään4.12.2023 09:19:36 EET | Tiedote
Suomen ainoa audiomainonnan kilpailu Kaiku alkoi tänään. Radiomainoskilpailusta audiomainoskilpailuksi muuttuneeseen Kaikuun voi tänä vuonna osallistua äänimainoksilla, jotka on kuultu kotimaisten radiokanavien lisäksi radioyhtiöiden omistamilla alustoilla viimeisen vuoden aikana.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme