Kotipizza on suomalaisten mielestä vastuullisin ravintola-alan brändi
Tänään julkaistun Sustainable Brand Index 2023 -tutkimustulokset osoittavat, että Kotipizza mielletään Ravintolat, kahvilat & take away -kategorian vastuullisimmaksi brändiksi.
’’On ilo huomata, että kuluttajat arvostavat Kotipizzan pitkäjänteistä vastuullisuustyötä jo toisena vuonna peräkkäin’’, Kotipizzan vastuullisuuspäällikkö Sara Anttila kommentoi.
Riippumaton, vastuullisuuteen keskittyvä tutkimus tarkastelee vuosittain kuluttajien käsityksiä brändien vastuullisuudesta Suomessa ja muualla Euroopassa. Tutkimus keskittyy ympäristö- ja sosiaaliseen vastuuseen. Kotipizza on ollut mukana toimialansa kategoriatutkimuksessa jo vuodesta 2015 ja mielletty vastuullisimmaksi ravintola-alan brändiksi useana vuonna.
’’Olemme erityisen onnellisia siitä, että asiakkaat huomaavat Kotipizzan vastuullisen toiminnan. Kiitokset kuuluvat myös Kotipizza-ketjun yrittäjille ja työntekijöille, jotka tekevät työssään vastuullisia toimintatapoja näkyväksi. Emme tee vastuullisuustyötä yksin, vaan yhdessä kumppaniemme, ravintolatyöntekijöidemme, yrittäjiemme ja asiakkaidemme kanssa’’, Anttila kertoo.
Kotipizzalla vastuullisuus on keskeinen osa yrityksen strategiaa, joka näkyy myös ketjun toiminnassa. Kotipizza on myös sitoutunut siihen, että sen ruokatuotteet ovat hiilineutraaleja vuoteen 2030 mennessä. Pitkäjänteinen ilmastotyö näkyy muun muassa Kotipizzan oman tuuliturbiinin, ruokahävikin vähentäminen, sekä innovatiivisten kiertotalousratkaisujen, kuten uudelleenkäytettävän pizzalaatikon pilotoinnin kautta. Lisäksi Kotipizza julkaisi kesällä 2022 verkkokaupassaan tiettävästi ensimmäisenä ravintolaketjuna ilmastolaskurin, joka näyttää dynaamisesti ruoka-annoksen hiilijalanjäljen. Kotipizzan Ilmastolaskuri oli Sustainable Brand Indexin Vuoden Hanke 2023 -kilpailun finalisti.
’’Olemme kiitollisia kategoriavoitosta sekä Vuoden hanke -tunnustuksesta. Tältä pohjalta vastuullisuustyötä on ilo jatkaa’’, riemuitsee Anttila.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Lisätietoja:
Kotipizza Groupin vastuullisuuspäällikkö Sara Anttila, 050 544 1165
Kuvat
Tietoja julkaisijasta
KOTIPIZZA OYJ
Kotipizza on suomalainen ja Pohjoismaiden suurin pizzaketju. Vuonna 1987 perustetulla ketjulla on noin 300 ravintolaa ympäri Suomen. Kaikki Suomen Kotipizza-ravintolat ovat franchisingperiaatteella toimivia, itsenäisten franchisingyrittäjien johtamia ravintoloita. Franchisingyrittäjä saa käyttöönsä testatun ja kannattavan liikeidean, valmiin tuotteen ja tuotemerkin, ketjun tietotaidon ja muut yhteistyön edut.
Kotipizza-ketjua hallinnoi Kotipizza Oyj, joka kuuluu Kotipizza Groupiin. Konserniin kuuluvia yhtiöitä ovat myös artesaaniburgereita valmistava The Social Burger Joint Oy ja hankinta- ja logistiikkaorganisaatio Helsinki Foodstock Oy, joka toimittaa vastuulliset raaka-aineet konsernin ravintolaketjuille. Kotipizza Group on osa norjalaista Orkla-konsernia, jonka toiminnan pohjana ovat kestävät arvot.
SUSTAINABLE BRAND INDEX:
Sustainable Brand Index™ on Euroopan laajin vastuullisuutta seuraava bränditutkimus. Se mittaa vuosittain kuluttajien käsityksiä brändien vastuullisuudesta Suomessa ja muualla Euroopassa vuosittain. Tänä vuonna Kotipizza menestyi tutkimuksessa loistavasti: suomalaiset pitävät ketjua Suomen vastuullisimpana brändinä ravintolat, kahvilat ja take-away-toimialalla.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Kotipizza Group Oy
Ihmisläheiset johtajat löytyvät ravintola-alalta22.11.2024 15:59:44 EET | Tiedote
Ravintola-alan toimijat menestyivät gaalassa, jossa juhlittiin vaikuttavia esimerkkejä ihmisläheisestä johtajuudesta ja organisaatiokulttuurista. Jungle Juice Barin toimitusjohtaja Elli Holappa, McDonald’s-yrittäjä Johanna Junkkari ja Kotipizza Groupin toimitusjohtaja Heidi Stirkkinen palkittiin Ihmisläheinen työelämä 2024 -gaalassa.
Kuluttajia ei kiinnosta vastuullinen pizza12.6.2024 11:11:40 EEST | Tiedote
Kotipizzan Ilmastolaskuri tuo verkkokauppaan kaikkien pizzojen ja ruokatuotteiden hiilijalanjäljen helposti saataville, mutta laskuria käytetään toistaiseksi hyvin vähän. Laskurin vähäinen käyttö viittaa siihen, että kuluttajat arvostavat tällä hetkellä enemmän herkullista ja laadukasta pizzaa.
Vuoden Kotipizza-yrittäjät pyörittävät Suomen suurinta Kotipizza-ravintolaa Rovaniemellä26.3.2024 14:49:53 EET | Tiedote
Kotipizza-ketju palkitsi franchiseyrittäjät Vesa ja Sirpa Säkkisen vuoden yrittäjinä Suomen Franchising-Yhdistyksen Franny Awards -tilaisuudessa. Yrittäjät palkittiin ansiokkaasta yrittäjäurastaan sekä erinomaisesta myynnin kasvusta.
Kotipizza Group mukana perustamassa uutta kasvipohjaisen ruoan Pro Vege -yhdistystä30.11.2023 12:58:23 EET | Uutinen
Kotipizza Group on mukana yhdentoista muun toimijan kanssa perustamassa uutta Pro Vege -yhdistystä. Uuden yhdistyksen tarkoituksena on edistää kasvipohjaisten tuotteiden kehitystä sekä kysynnän ja tarjonnan kasvua Suomessa. Yhdistyksessä toimii laaja joukko suomalaisia elintarvikealan yrityksiä, ruoka-alan toimijoita sekä päivittäistavaraketjuja.
Kotipizzan Ilmastolaskuri palkittiin kansainvälisesti innovatiivisuudesta22.9.2023 16:39:52 EEST | Tiedote
Kotipizzan Ilmastolaskuri palkittiin voittajana European Franchise Awards 2023 -kilpailun Innovation & Sustainability -sarjassa. Sarjassa palkittiin digitalisaatiossa ja vastuullisuudessa erityisesti onnistunut innovatiivinen ketju.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme