Suomalaiset arvioivat S-Pankin vastuullisimmaksi pankkibrändiksi
![](/data/images/00475/6a94958c-afe9-47e4-9ffa-ac22820a8c2c-w_720.jpg)
Suomalaiset arvioivat S-Pankin jälleen Suomen vastuullisimmaksi pankkibrändiksi, nyt jo yhdennentoista kerran peräkkäin. S-ryhmä pärjäsi muutenkin hyvin, sillä myös S-ryhmä, ABC, Prisma ja Sokos Hotellit arvioitiin omien toimialojensa vastuullisimmiksi brändeiksi. Sustainable Brand Index -selvitys on Euroopan suurin riippumaton vastuullisuuteen keskittyvä bränditutkimus, joka on toteutettu Suomessa vuosittain jo vuodesta 2013.
”Suuri kiitos asiakkaillemme luottamuksesta. Uskon, että tavoitteemme mahdollistaa vähän rahakkaampi huominen jokaiselle on puhutellut monia viime aikoina, kun elämisen kulut ja korot ovat nousseet ja taloudellinen epävarmuus lisääntynyt,” kertoo S-Pankin vt. toimitusjohtaja Hanna Porkka.
S-Pankki tarjoaa S-ryhmän asiakasomistajille maksuttomat päivittäiset pankkipalvelut, kilpailukykyisesti hinnoitellut lainat sekä mahdollisuuden aloittaa vastuullinen säästäminen ja sijoittaminen matalalla kynnyksellä.
”Me emme pyri vain itse toimimaan vastuullisesti vaan haluamme tarjota myös asiakkaillemme mahdollisuuden tehdä kestäviä valintoja, esimerkiksi sijoittamisessa. Vastuullisen sijoittamisen periaatteet kattavat kaikki S-Pankki-rahastot, ja rahastomme keräsivätkin eniten nettomerkintöjä Suomen markkinoilla viime vuonna”, Porkka jatkaa.
Kuluttajien mielikuvia yritysten vastuullisuudesta tarkasteleva Sustainable Brand Index perustuu kyselytutkimukseen, jossa suomalaistakuluttajat arvioivat Suomen suurimpien tuotemerkkien vastuullisuusmielikuvaa. Arvioitavat brändit valikoituivat kyselyyn niiden markkinaosuuden, liikevaihdon ja brändin tunnettuuden perusteella. Yritykset eivät itse valitse kyselyyn osallistumista tai siitä pois jäämistä. Lisäksi tutkimuksessa selvitetään trendejä ja vastuullisen kuluttamisen ajureita.
Suomessa selvitykseen on vastannut 12 000 kuluttajaa, jotka ovat arvioineet 228 brändiä 26 toimialalta.
Suomen vastuullisimmiksi valitut pankkibrändit 2023, Sustainable Brand Index -tutkimus
- S-Pankki
- OP
- Säästöpankki
- POP Pankki
- Nordea
- Aktia
- Ålandsbanken
- Danske Bank
- Handelsbanken
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
S-Pankin viestintä
Puh:+358 50 573 5855viestinta@s-pankki.fiKuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
S-Pankki on kotimainen pankki ja osa S-ryhmää. Olemme olemassa siksi, että jokaisella olisi mahdollisuus vähän rahakkaampaan huomiseen. Meillä on yli kolme miljoonaa asiakasta ja tunnemme asiakkaidemme arjen. Tuomme siihen helppoutta ja hyötyä muun muassa helppokäyttöisten digitaalisten palveluidemme avulla. Täyden palvelun pankkina olemme tukena elämän pienissä ja suurissa käännekohdissa. s-pankki.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta S-Pankki Oyj
S-Banken förvärvar fyra fonder av Handelsbanken30.1.2025 08:30:00 EET | Pressmeddelande
Handelsbanken Fonder AB:s tre kapitalförvaltningsfonder och en fond som investerar i finska small cap-bolag blir 2025 fonder som ska förvaltas av S-Banken Fondbolag Ab.
S-Pankki ostaa Handelsbankenilta neljä rahastoa30.1.2025 08:30:00 EET | Tiedote
Handelsbanken Fonder AB:n kolme varainhoitorahastoa sekä yksi suomalaisiin small cap -yhtiöihin sijoittava rahasto siirtyvät S-Pankki Rahastoyhtiö Oy:n hallinnoimiksi rahastoiksi vuoden 2025 aikana.
Päästrategin näkemys alkaneesta sijoitusvuodesta: Suomen osakemarkkinat toipuvat, USA jatkaa vahvassa vedossa3.1.2025 08:30:00 EET | Tiedote
Vuonna 2025 sijoittajilla on syytä optimismiin. Sijoittajille aukeaa erinomaisia mahdollisuuksia erityisesti Suomen ja USA:n osakemarkkinoilla, joissa talouden elpyminen ja vahva tuloskasvu luovat pohjaa vahvoille tuottonäkymille.
Nästan en tredjedel av personer under 40 år anser att de inte har kontroll på sin ekonomi30.12.2024 08:30:03 EET | Pressmeddelande
Impulsivitet och planlöshet präglar skötseln av egen ekonomi bland en stor del av de unga vuxna i Finland, framgår det av en enkät som S-Banken har låtit göra.
Hallinnan tunne omasta taloudesta kateissa lähes joka kolmannella alle 40-vuotiaalla30.12.2024 08:30:03 EET | Tiedote
Impulsiivisuus ja suunnittelemattomuus leimaavat omien raha-asioiden hoitoa isolla osalla suomalaisista nuorista aikuisista, selviää S-Pankin teettämästä kyselytutkimuksesta.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme