Vetter Communications Oy

Suomalaisyhtiö M-Brain lanseeraa generatiiviseen tekoälyyn perustuvan markkinatrendien ennustustyökalun

Jaa
Markkina- ja kilpailijatietoseurantaan tarkoitetussa ratkaisussa yhdistyvät trendien visualisointi ja tekoälypohjaiset hakutoiminnot. “Tässä mennään jo paljon tiivistelmäraportteja pidemmälle.”
"Kuulostaa kliseeltä, mutta tiedonkeruu erilaisista ja kaikenkielisistä bisneslähteistä avaa loputtomasti mahdollisuuksia. Siihen ei kukaan muu toimija tällä hetkellä pysty”, kertoo Kimmo Havu, M-Brainin toimitusjohtaja. Kuva: Sakari Röyskä
"Kuulostaa kliseeltä, mutta tiedonkeruu erilaisista ja kaikenkielisistä bisneslähteistä avaa loputtomasti mahdollisuuksia. Siihen ei kukaan muu toimija tällä hetkellä pysty”, kertoo Kimmo Havu, M-Brainin toimitusjohtaja. Kuva: Sakari Röyskä

Johtava globaali markkina- ja kilpailijatietopalvelujen toimittaja M-Brain lanseeraa trendientunnistustyökalun, joka perustuu tekoälypohjaiseen hakuun ja toimii osana yhtiön tarjoamaa kokonaisratkaisua. Asiakasyritykset saavat näin käyttöönsä tehokasta lisäapua strategiseen suunnitteluun ja datapohjaiseen päätöksentekoon.

M-Brainin tekoälypohjaiseen hakuun lisättyjen uusien toiminnallisuuksien myötä käyttäjät pystyvät hankkimaan käyttöönsä täsmätietoja liittyen mihin tahansa aihepiiriin tai toimialaan. Tiedonhaussa hyödynnetään kyseisen alan relevantteja uutisia, artikkeleja ja tietokantoja, ja tietojen pohjalta tuotetaan uniikkeja englanninkielisiä tiivistelmiä. Näin asiakasyritykset saavat käsiinsä olennaisimmat tiedot nopeasti ja maailmanlaajuisesti, pysyvät kartalla alansa keskeisistä tapahtumista ja säästyvät samalla tarpeettomalta informaatiotulvalta.

Lanseerattava uudistus mahdollistaa lisäksi tutkimustiedon älykkään visualisoinnin. Käyttäjät voivat analysoida ja vertailla trendejä selkeistä kaavioista ja nähdä siten omien kiinnostuksenkohteidensa kehittymistä eri aikoina ja eri maantieteellisillä alueilla.

“Tässä mennään jo paljon tiivistelmäraportteja pidemmälle. Toimme ensimmäisinä markkinoille generatiivista tekoälyä hyödyntävät tiivistelmät vuoden 2021 lopulla, ja nyt olemme varustaneet sen vielä tehokkailla trendiennakoinnin visualisointityökaluilla ja tekoälypohjaisilla hakutoiminnoilla”, kertoo M-Brainin toimitusjohtaja Kimmo Havu. “Yleisluontoisten poimintojen sijaan koneemme rakentaa yritysten käyttöön englanninkielisiä tiivistelmiä erikielisistä uutisista, kaikkiaan 107 eri kielestä. Näin voidaan paitsi tehdä helposti täsmätarpeisiin vastaavaa syvällistä tutkimusta myös hyödyntää strategista seurantaa, ja lisäksi tarkastella reaaliaikaisia tietoja sekä tehdä syväluotaavia analyyseja myös kielillä, joita käyttäjät eivät itse osaa.”

“Olemme kouluttaneet tekoälyämme viimeiset 20 vuotta relevantilla liiketoimintadatalla sekä markkina- ja kilpailijatutkimuksen erikoisosaamisellamme”, Havu kertoo. “Meillä on ollut markkinoiden paras tekoälypohjainen tiivistelmätyökalu, ja viimeaikaisilla lisäinvestoinneillamme olemme trendiennusteiden ja visualisointien avulla vieneet sen kokonaan uudelle tasolle. Tekoälypohjaisen markkina- ja kilpailijatietomme luotettavuus ja niiden käyttökokemus ylittävät kaiken mitä markkinoilla on tähän mennessä nähty. Ratkaisumme asettaa nyt riman markkinassa täysin uudelle korkeudelle.

”M-Brainin markkinatietoalusta mahdollistaa hakutoiminnot keskustelunomaisia kysymyksiä käyttäen. Haussa hyödynnetään generatiivista tekoälymallia, joka on pureksinut yli 20 miljoonaa relevanttia, analyytikon kirjoittamaa liiketoimintatiivistelmää ja käyttänyt koulutusmateriaalinaan yli 200 000 lähdettä.

“Käyttäjä pystyy nyt kysymään vaikkapa ‘Miten vakuutusalan odotetaan kehittyvän Suomessa verrattuna Intiaan?’, ja tekoälymme selvittää asian. Käyttäjä voi hyödyntää nopeasti valtavan määrän tietoa ja saa käytettäväkseen täsmällistä ja esittelykelpoista, englanninkielistä liiketoimintadataa erikielisistä lähteistä noudettuna, tiivistettynä ja analysoituna. Kuulostaa kliseeltä, mutta tiedonkeruu erilaisista ja kaikenkielisistä bisneslähteistä avaa loputtomasti mahdollisuuksia. Siihen ei kukaan muu toimija tällä hetkellä pysty.”

Tietoa M-Brainista

Vuonna 1999 perustettu suomalaisyhtiö M-Brain on johtava globaali markkina- ja kilpailijatietoratkaisujen ja -palvelujen toimittaja. M-Brainin yli 200 asiantuntijan tiimi tukee yli 500 organisaatiota tietopalvelujen saralla. M-Brain auttaa asiakkaitaan pysymään ajan tasalla markkinatrendeistä, toimialansa uutisista ja raportoinnista. Yritys suodattaa, analysoi ja paketoi tietoa helposti ymmärrettävään muotoon ja tarpeen mukaan skaalautuvasti. Yhdistämällä markkinoiden parhaan tekoälyratkaisun ja ammattitaitoiset analyytikot M-Brain tuottaa liiketoiminnassa hyödynnettävää, luotettavaa tietoa yli 250 000 käyttäjälle ympäri maailman. M-Brainin markkinatietoratkaisuihin, palveluihin ja sisältöön luottavat muun muassa Scania, Stora Enso, Bosch, Allianz Trade, Philips ja Cargotec.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:


Kati Tammisto, CMO
kati.tammisto@m-brain.com
+358 40 7757162

Kuvat

"Kuulostaa kliseeltä, mutta tiedonkeruu erilaisista ja kaikenkielisistä bisneslähteistä avaa loputtomasti mahdollisuuksia. Siihen ei kukaan muu toimija tällä hetkellä pysty”, kertoo Kimmo Havu, M-Brainin toimitusjohtaja. Kuva: Sakari Röyskä
"Kuulostaa kliseeltä, mutta tiedonkeruu erilaisista ja kaikenkielisistä bisneslähteistä avaa loputtomasti mahdollisuuksia. Siihen ei kukaan muu toimija tällä hetkellä pysty”, kertoo Kimmo Havu, M-Brainin toimitusjohtaja. Kuva: Sakari Röyskä
Lataa

Linkit

Tietoja julkaisijasta

Vetter Communications Oy
Vetter Communications Oy
Keskustori 1 A 12
33100 TAMPERE

http://www.vetter.fi

Vetter Communications Oy on tamperelainen viestintätoimisto, joka tarjoaa kokonaisvaltaisia palveluja yritysmaailman viestintä- ja mediatiedotustarpeisiin suomeksi, englanniksi, ruotsiksi, saksaksi, espanjaksi, ranskaksi ja italiaksi. 


Yhtiö osallistuu monipuolisesti myös operatiiviseen toimintaan asiakkaidensa kansainvälisissä suhteissa, ja viestintää hoidetaan luonnollisena osana asiakkaiden myyntiprosessia.

Asiakkaina on liike-elämän toimijoita monelta eri sektorilta, muun muassa kotimaisia ja kansainvälisiä IT-taloja, tekniikan ja teollisuuden toimijoita, asianajotoimistoja, ilmailualan edustajia sekä kulttuurialan toimijoita.

 

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Vetter Communications Oy

Kotimainen lastenruokayhtiö vastaa uusiin ravitsemussuosituksiin – ”liian myöhäistä toteuttaa”25.11.2024 13:15:00 EET | Tiedote

Valtion ravitsemusneuvottelukunta julkaisee uudet, kansalliset ravitsemussuositukset 27.11.2024. Uusissa suosituksissa kasvisten osuus ruokavaliossa nousee merkittävästi. Suomalaisen lastenruokayhtiö Green Planet Astronautsin mukaan uusia ravitsemussuosituksia on mahdotonta toteuttaa enää täysimääräisenä nykyisessä aikuisväestössä. Makutottumukset ja suolisto nimittäin kehittyvät voimakkaimmin ensimmäisen kolmen ikävuoden aikana.

EG-konserni jatkaa rakennusalan ohjelmistoyrityskauppoja Suomessa – ostaa nyt Easoft Group Oy:n11.11.2024 11:30:00 EET | Tiedote

Pohjoismainen ohjelmistoyrityskonserni EG jatkaa rakennusalan ohjelmistoyrityksiin kohdistuvia hankintoja Suomessa: aiemmin ostamiensa Jydacomin, Zeronin ja Silverbucketin ohella konserni ostaa nyt myös nopeasti kasvavan Easoft Group Oy:n. EG laajentaa kaupalla tuotevalikoimaansa rakennusalan yrityksille ja vahvistaa entisestään asemaansa Suomen ohjelmistomarkkinoilla.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye