Uutuuskirja opastaa merkityksellisyyden polulle!

Elisa Vepsäläisen Merkityksellisyyden taito on käytännönläheinen ja rohkaiseva teos kaikille, jotka haluavat tuntea elävänsä täydempää elämää, tehdä merkityksellisiä asioita ja saada aikaan muutosta ympärillään.
Merkityksellisyyden taito (Basam Books 2023)

Merkityksellisyydestä on tullut aikamme megatrendi niin ihmisen oman elämän kuin yritysten, työelämän ja brändienkin kannalta. Elämämme on vauraampaa ja turvatumpaa kuin koskaan aiemmin, mutta moni kokee silti ahdistusta, masennusta ja tyhjyyden tunnetta.

Kaipaamme syvällisempää yhteyttä itsemme ja maailman välillä sekä merkityksellisempää polkua työuralle ja elämälle. Merkityksellisyyden kokemus onkin perustarve. Se on myös suuri, usein hyödyntämätön voimavara. Merkityksellisyyden taito syntyy kyvystä vastata maailman tarpeisiin oman osaamisen, kykyjen ja toiminnan avulla.

Elisa Vepsäläisen Merkityksellisyyden taito antaa keinoja siihen, kuinka merkityksellisyyden kaipuun ja taidon voi valjastaa niin henkilökohtaiseksi kuin yhteisölliseksi voimavaraksi. Tutustumalla omiin vahvuuksiimme ja etsimällä tapoja hyödyntää niitä voimme elää merkityksellisempää elämää ja saada myös aikaan konkreettista muutosta ympärillämme.

Käytännönläheiseen kirjaan on haastateltu 20 ihmistä, jotka ovat uskaltaneet luottaa intuitioonsa ja seuranneet merkityksellisyyden polkuaan ratkaisemaan yhteiskunnallisia ongelmia. Heidän joukossaan ovat Supercellin vastuullisuustyöstä vastaava Maria Facal, Ruskeat tytöt -median perustaja ja kirjailija Koko Hubara, kuvajournalisti ja ihmisoikeusvaikuttaja Meeri Koutaniemi, Iceheartsin käynnistänyt Ville Turkka, Compensaten perustaja Antero Vartia ja pakolaisena Suomeen tullut IT-alan yrittäjä Mustafa Abdulameer.

Kirjan inspiroivat tarinat osoittavat, mitä kaikkea merkityksellisyyttä etsimällä voikaan saada aikaan!

Elisa Vepsäläinen on johtanut pakolaisten työllistymistä ja yrittäjyyttä edistävää Startup Refugeesia ja keskittynyt työurallaan yhteiskunnalliseen muutokseen ja sosiaalisiin innovaatioihin. Häntä ohjaa merkityksellisyyden kaipuu ja halu olla mukana ratkaisemassa yhteiskunnallisia ongelmia.

Merkityksellisyyden taito (Basam Books 2023)

"Huikea elämäkerta paljastaa Jiddu Krishnamurtin syvällisen ajattelun ja ainutlaatuisen elämänpolun"4.7.2024 08:22:00 EEST | Tiedote

"Krishnamurtin elämäkerta" on nyt saatavilla ensimmäistä kertaa Suomeksi. Teos kuvaa tarkkaan Jiddu Krishnamurtin elämää ja ajatuksia. Teos on ainoa "virallinen" elämäkerta; tiivistelmä kolmesta teoksesta, joista kaksi ilmestyi Krishnamurtin vielä eläessä. Kirjan on kirjoittanut Mary Lutyens, joka tunsi Krishnamurtin yli 70 vuoden ajan. Hän valottaa teoksessa myös Krishnamurtin yksityiselämää. Teoksen on suomentanut Antti Immonen.

"Leonhard Eulerin elämäkerta suomeksi: Matemaattisen neron perintö jatkuu"25.6.2024 08:40:00 EEST | Tiedote

Eksaktin luonnontieteen edelläkävijä 1700-luvulla oli sokea matemaatikko. Sveitsiläisen Leonhard Eulerin vaikutus luonnontieteissä tuntuu yhä. Yli 800 julkaisullaan Euler loi perustan tämän päivän matematiikalle ja fysiikalle. Hän vaikutti aikansa mammuttiakatemioissa Pietarissa ja Berliinissä itsevaltaisten monarkkien palveluksessa. Hän oli maltillisen valistuksen näkyvin ja kunnioitetuin hahmo, jonka saavutuksia ja löytöjä tutkitaan yhä. Emil A. Fellmannin pienoiselämäkerrassa kerrotaan Eulerin tarina monipuolisesti ilman ainoata matemaattista kaavaa.