Tänä viikonloppuna Helsingin historiallisessa ytimessä järjestetään jättimäiset dj-bileet, jonne ei myydä yhtään lippua.

Vuodesta 2010 järjestettyä Bassline Festivalia juhlitaan taas 30.6.-1.7. Helsingin Torikortteleissa. Bassline Festival jatkaa poikkeuksellista linjaansa yleisölle ilmaisena kaupunkifestivaalina. Viikonlopun pääesiintyjiinä toimivat tänä vuonna Helsingin mielenkiintoisimmat dj-klubit jotka muuttavat korttelin jättimäisiksi bileiksi.
Bassline Festivalin tunnelmaa, kuvaaja Samuli Vienola

Vuonna 2016 Torikortteleihin siirtynyt Bassline Festival on Valkoisen Salin järjestämä jokakesäinen suuren suosion aikasempina vuosina kerännyt kaupunkitapahtuma. Festivaalin päälavana toimii Valkoinen Sali, jonka lisäksi se levittäytyy samaisesta korttelista löytyville kolmelle sisäpihalle.

“Bassline Festivalin visiona on ollut aina tarjoilla parhaita maistiaisia Helsingistä yhden tapahtuman sisällä. Tänä vuonna päätimme uudistaa festivalia nostamalla pääesiintyjiksi Helsingin mielenkiintoisimmat dj-klubikonseptit,” kertoo Valkoisen Salin yrittäjä Alvar Tallskog

Yhteensä 12 eri klubia tarjoilevat festivaalivieraille parhaita paloja mm. teknon, RnB:n kuin suomimusiikin tahdissa. Yhteensä festivaaleilla nähdään yli 40 dj:tä, jonka lisäksi alkuiltoina pihoilla järjestetään vintage- ja designmarketit.

BASSLINE FESTIVAL 2023 OHJELMA:

Klubit:
All Good Soundsystem, Anomaly, Dose of throwbacks, Liitto, Massive, Paha Vaanii, Placed, Teknopicnic, The Groove, Vamos A Bailar, Warehouse Kids, Wet & Wild

Dj:t
Alec Hall, Andre Pozusis, ΛNNIKΛ, Boris Redwall, DJ Ali, DJ Ataide, DJ Gus El Pibe, DJ Willy, DJSofa, Double M, DØNLØW, Fleur Amser, Gary Grande, Ghapetto, Harvest, Henr:k, Hitoshi, IPALIPA, John Sterling, Joseysradios, Kuya Kai, Larry G, Laura Vartio, Mary Young, Matilda, Moirai, NASHA, Nemesis, Olesia, OW, Pekko Haimi, Sapphire, Sinä Lähdit Boys, Sheba, Styrkka Myygalo, Sufletesc, TBOY, Tero Taxell, Timur Tan, Tino Turner, Tuomo Tapani, Victoria, Von Sampo, Wekesa.

Vintage & Design Market myyjät:
Almost New, Fintage Store, GARBADURA, Madkid World, Vintage in Finland & Sneakers in Finland, Kajavo Jewellery, Hidastaja Art, RokRok Inc., The Label is Juicy.

Bassline Festival Torikortteleissa Valkoisessa Salissa ja ympäröivillä sisäpihoilla 30.6-1.7. 19:00-03:30. Aleksanterinkatu 16 / Katariinankatu 3. Pääsyliput 0€, narikkamaksu 3,9€

Bassline festival