Wolfcom

Birra Moretti kattaa italialaisen piazzan Helsingin ytimeen lauantaina 26.8.

Jaa

Italian suosituin italialainen olut Birra Moretti tuo maailman metropoleista ja kansainvälisiltä festivaaleilta tutun Piazza Moretti -tapahtumakonseptinsa Suomeen. Hyvää ruokaa, kylmää olutta, sydämellisesti kuplivaa tunnelmaa ja musiikkia pursuileva italialainen piazza valtaa Helsingin ydinkeskustan Sofiankadun elokuun viimeisenä lauantaina 26. elokuuta.

Helsingin Sofiankatu muuttuu Piazza Morettiksi lauantaina 28. elokuuta. Luvassa on pitkiä ruokapöytiä, pizzaa ja kylmää olutta, italialaista katumusiikkia ja viihtyisää italialaistunnelmaa lounaasta iltakymmeneen.
Helsingin Sofiankatu muuttuu Piazza Morettiksi lauantaina 28. elokuuta. Luvassa on pitkiä ruokapöytiä, pizzaa ja kylmää olutta, italialaista katumusiikkia ja viihtyisää italialaistunnelmaa lounaasta iltakymmeneen. Birra Moretti

Piazza Moretti on vauvoista vaareihin kaikille avoin sosiaalinen tapahtuma, jossa viihdytään yhdessä hyvän ruoan ja juoman parissa. Helsingissä Piazza Moretti järjestetään ensimmäistä kertaa lauantaina 26.8, jolloin italialaiskujan tunnelma valtaa Sofiankadun lounaasta illalliseen kello 12-22. Luvassa on pitkiä ruokapöytiä, pizzaa ja kylmää olutta, italialaista katumusiikkia ja viihtyisää italialaistunnelmaa. Tapahtuman pizzatarjoilusta vastaa itseoikeutetusti Sofiankadun palkittu Via Tribunali-ravintola, josta vieraat voivat tilata pizzoja myös taivasalla  nautittavaksi.

Italiankin suosituin italialainen olut

Italialaisen kauppiasperheen poika Luigi Moretti perusti silloiseen Itävallan keisarikuntaan kuuluneen Friulin pieneen Udinen kaupunkiin olut- ja jäätehtaan vuonna 1859. Ensimmäinen pullo Birra Morettia myytiin seuraavana vuonna ja se saavutti raikkaan ja puhtaan makunsa vuoksi alueella nopeasti suosiota. Pullo sai etikettiinsä viiksekkään herrasmiehen vuonna 1942, kun panimoyrittäjän veljenpoika tapasi udinelaisessa baarissa paikallisen talonpojan olutlasillisella ja pyysi ottaa hänestä valokuvan. Kuvauspalkkioksi sovittiin olut. Arvostettu italialainen kuvittaja Segala teki valokuvasta etiketin, joka sittemmin nousi kansainvälisesti tunnetuksi legendaksi.

Birra Morettin kansainvälisesti palkittu maku ja resepti ovat säilyneet lähes muuttumattomina yli 160 vuoden ajan. Nykyään Birra Morettia viedään yli 40 maahan ympäri maailman ja vuonna 2021 se nousi myynnin arvolla mitattuna Iso-Britannian johtavaksi hanaolueksi*.

”Premium-lager on kansainvälisesti yhä suositumpi oluttyyppi, ja Birra Morettista on esimerkiksi Isossa-Britanniassa tullut yksi suosituimmista premium-lagereista. Trendi tulee voimistumaan varmasti myös Suomessa, kun ruoan kanssa nautittavaksi etsitään hyvää olutta”, kertoo kansainvälisten oluiden tuotepäällikkö Pekko Koski Hartwallilta ja jatkaa:

”Nykyään yhä useammin ystävien kesken ei mennä vain oluelle, vaan halutaan nauttia ruoka- ja juomaelämyksestä. Tämä näkyy Suomessakin bistro- ja gastropubi-trendin kehittymisenä, jossa laadukkaalla oluella on paikkansa. On upeaa, että saamme tuoda Helsingin vanhimmalle kadulle italialaista piazza- ja ruokakulttuuria, kun Sofiankatu täyttyy autenttisen pizzan ja italialaisen katuruoan tuoksuista italialaisen oluen viimeistellessä makuelämyksen."

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Lisätiedot ja median edustajien ilmoittautumiset Piazza Moretti -lounaalle tai päivälliselle 26.8.:

Samuel Sorainen, Wolfcom PR Boutique
samuel.sorainen@wolfcom.fi, +358 400 579 653

Satu Reunanen, Project Director, DEF Agency Oy
satu.reunanen@defagency.fi +358 40 829 1070

Kuvat

Linkit

Tietoja julkaisijasta

Wolfcom PR Boutique, Helsinki, Finland

Tehtaankatu 40 B 21, 00150 Helsinki

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Wolfcom

Kutsu medialle: Vuoden matkakohde Viro, infotilaisuus Matkamessuilla 16.1. klo 13-1420.12.2024 10:14:22 EET | Tiedote

Suomalaisia hemmotellaan naapurilla, joka täyttää matkailun megatrendeistä useimmat. Miten juuri vuoden ulkomaanmatkakohteeksi valittu pieni naapurimme ylläpitää positionsa suomalaisten suosituimpana määränpäänä ja mitä voi itsestään kertoa sellainen, josta kaikki muka jo tiedetään? Visit Estonia ja maailman tiheimmin liikennöityä kahden pääkaupungin välistä merisiltaa ylläpitävät Viking Line, Tallink Silja ja Eckerö Line järjestävät jo messuperinteeksi muodostuneen infotilaisuuden Helsingin Matkamessujen ammattilaistorstaina 16. tammikuuta kello 13.00-14.00. Viro-info on osa Matkatieto-seminaaria messuhallissa 6.

Golden Globes valitsi suomalaisen luksusbrändin tähtien VIP-lahjaksi18.12.2024 09:39:05 EET | Tiedote

Eksoottinen suomalainen luksus tekee pohjoismaista matkailuhistoriaa Hollywoodissa tammikuun 5. päivänä järjestettävässä Golden Globes -palkintogaalassa. Kaikki Golden Globe -voittajat ja palkintokategorioiden esittelijät saavat tapahtuman järjestäjiltä maailman ylellisimmäksi kassiksi nimetyn VIP-lahjan, jonka sisältö on tänä vuonna arvoltaan miljoona dollaria. Yli 25 luksustuotteen ja -elämyksen listakärjessä ovat suomalainen lentoyhtiö Helsinki Citycopter ja luksusmatkatoimisto ACX ACCESS, joiden Golden Globe -voittajalle rakentama matkapalkinto on ainutlaatuinen revontulielämys yhdistettynä luksuslomaan Lapissa ja Helsingissä. Kyseessä on ensimmäinen kerta, kun pohjoismainen tuote tai -palvelu on mukana maailman suurimpiin kuuluvassa viihdetapahtumassa.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye