Gigantin Black Friday käynnistyi – ”Nyt ostetaan entistä suunnitelmallisemmin, ja halutaan energiatehokkaampia sekä arkea helpottavia laitteita”
• Gigantin Black Friday -kampanjan tarjoukset on julkaistu. Vuoden paras ostosviikko tarjoaa tarjoustuotteita pitkälti yli 2 000.
• Myynti alkaa torstaina 17.11. kello 10 ja ensimmäiset kaksi päivää on varattu kanta-asiakkaille, eli Gigantti-klubilaisille. Kaikki tarjoukset ovat myös yritysmyynnin asiakkaille.
• Sähkönhinnan ja lompakonnyörien kiristyessä Black Friday on monelle mahdollisuus hankkia tarpeelliset laitteet edullisesti, ja tehdä entistä energiatehokkaampia valintoja.
• Helpon arjen trendi vahvistuu kodinelektroniikassa, mikä näkyy esimerkiksi taloustöitä ketteröittävien laitteiden, kuten varsi- ja robotti-imureiden, suosiossa.
• Black Friday tarjoaa etuja myös huolenpitopalvelun asiakkaille ja kannustaa kierrättämiseen Urban Miner -kampanjalla, jossa kierrättäjiä palkitaan arvokoodeilla maailman suosituimpaan videopeliin.
• ”Tuotteita on varastossa paljon, mutta ripeys on valttia”, muistuttaa Gigantin myyntijohtaja.

Maailman tunnetuinta ostospäivää, Black Fridayta, vietetään tänä vuonna perjantaina 25. marraskuuta. Suomen suurin kodinelektroniikkaketju Gigantti on julkaissut kampanjatarjouksensa verkkosivuillaan.
Gigantti avaa Black Friday -myyntinsä torstaina 17. marraskuuta. Kampanjan ensimmäisinä ostospäivinä tarjoustuotteet ovat saatavilla vain Gigantin klubiasiakkaille. Kaikille asiakkaille tarjoukset avautuvat lauantaina 19. marraskuuta. Kaikki Black Friday -tarjoukset ovat voimassa koko kampanjan ajan niin kauan kuin tavaraa riittää – sekä 42 myymälässä että verkkokaupassa, myös yritysmyynnin asiakkaille.
Gigantin myyntijohtaja Niko Sandström uskoo, että tämän vuoden Black Fridayta sävyttävät toisaalta vahvistuva kustannus- ja energiatehokkuuden vaatimus, toisaalta helpon ja elämyksellisen arjen kaipuu. Black Friday -kampanja onkin rakennettu seuraten tarkasti ajankohtaisia trendejä, mutta ennen kaikkea asiakkaiden toiveita.
“Ihmiset haluavat ostaa yhä suunnitelmallisemmin, miettiä entistä kestävämpiä vaihtoehtoja, ja hyödyntää edulliset hinnat hoitaessaan myös lähitulevaisuuden hankintansa. Yhä useampi haluaa helpottaa kodinelektroniikalla omaa arkeaan, mistä hyvänä esimerkkinä on varsi- ja robotti-imureiden suosio. Laitteisiin suhtaudutaan myös entistä henkilökohtaisemmin, jopa tunteellisemmin: puhelin ja kuulokkeet ovat arjen tärkein kumppani; kahvikone hankitaan lomareissusta inspiroituneena; television parissa eletään ja fiilistellään yhä monipuolisemmin”, Sandström summaa.
Tarjolla onkin laaja valikoima pukinkontin suosikkituotteita mittavilla alennuksilla: puhelinten tarjouslistalta löytyvät muun muassa iPhone 14 sadan euron alennuksella ja Samsungin Galaxy Z Flip 3 hurjalla 400 euron alennuksella. Trendaavista kahvikoneista muhkein tarjous on Siemens-laitteen ja Starbucks-tuotteiden ”joulupaketti”, jossa säästöä kertyy jopa 452 euroa. Robotti- ja varsi-imurien puolelta huippulaadukkaista iRobotin ja Dysonin laitteista on luvassa sadan euron säästöt.
Joululahjaksi huolenpitoa, pienempi sähkölasku ja elektroniikkaromusta siistit nurkat?
Kallistuvat sähkönhinnat ovat saaneet suomalaiset heräämään toden teolla kodinelektroniikan energiatehokkuuteen. Säästöä syntyy vuositasolla usein merkittävästi, mikäli vanhan energiasyöpön laitteensa päivittää uuteen. Black Friday tarjoaakin edullisia mahdollisuuksia kestävämpiin ratkaisuihin.
”Esimerkkinä voidaan käyttää 7 vuotta vanhaa LCD-televisiota, joka kuluttaa sähköä noin 400 kwh, siinä missä uudet LED-televisiot käyttävät noin 100 kwh. Asiakkaalle tämä tarkoittaa useiden satasien säästöä lähivuosien sähkölaskuissa. Uutta teknologiaa hyödyntävät laitteet ovat myös kokonaisvastuullisempi valinta: pesukoneet minimoivat vaatteiden kulumista, ja elintarvikkeiden säilyvyyttä pidentävät jääkaapit vähentävät ruokahävikkiä”, valottaa Sandström.
Laitteiden päivityksen yhteydessä kannattaa myös muistaa vanhan, korjauskelvottoman elektroniikan kierrätys. Kaikki Gigantin myymälät palkitsevat kierrättäjiä tammikuun loppuun asti tarjoamalla hauskoja peliaiheisia palkintoja, eli arvokoodeja maailman suosituimpaan videopeliin, Minecratiin.
”Urban Miner -kampanjamme on mahtava uutinen vanhemmillekin: kodin nurkat siistiksi elektroniikkaromusta, jälkikasvu osaksi siivoushommia, ja joulupyhinä voi itsekin heittäytyä viihtymään ja kurkistamaan, mistä tässä supersuositussa rakennuspelissä olikaan kysymys”, Sandström hymyilee.
Joululahjoja Black Fridaysta hankkiville Gigantti tarjoaa myös aineettomia vaihtoehtoja. Toisinaan kannattaakin pysähtyä miettimään, hyödyttäisikö lahjan saajaa enemmän laitteen huolenpitopalvelu, kuin laite itse.
”Monella elektroniikka on kunnossa, mutta apu pikkupulmissa toisi kaivattua huojennusta arkeen. Huolenpitopalvelua hankitaan esimerkiksi senioreille tietokoneiden, tablettien ja puhelimien jatkuvaksi tukipisteeksi. Tämän ’digiavun’ tarjoajia haluamme huomioida Black Fridayssa antamalla jokaiselle huolenpitopalvelun ostajalle 50 euron lahjakortin kaupan päälle.”
Lisätietoja:
Gigantti / myyntijohtaja Niko Sandström
Email. niko.sandstrom[a]gigantti.fi, p. 040 848 9950
Yhteyshenkilöt
Rita Pasanen
Puh:040 826 4664press@gigantti.fiGigantti on Suomen suurin elektroniikan ja kodinkoneiden jälleenmyyjä.
Meillä on Suomessa 42 myymälää ja yrityksemme palveluksessa työskentelee yli 1 500 giganttilaista - myymälöiden ohella netti- ja yritysmyynnissä, sekä asiakaspalvelu- että jakelukeskuksissa. Pääkonttorimme sijaitsee Helsingin Sanomatalossa.
Liikevaihtomme tilikaudella 2022/2023 oli 525 miljoonaa euroa. Olemme osa Norjassa toimivaa Elkjøp-konsernia, joka kuuluu englantilaisen kodinelektroniikkaketjun, Currys plc:n, omistukseen.
Lisätietoa meistä löydät kotisivuilta osoitteesta: gigantti.fi.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Gigantti
Gigantti aloittaa muutosneuvottelut – tavoitteena johtamis- ja toimintamallien uudistaminen7.4.2025 16:00:00 EEST | Tiedote
Gigantti Oy käynnistää huhtikuussa muutosneuvottelut, joiden taustalla ovat tuotannolliset ja taloudelliset syyt. Tavoitteena on sopeuttaa yhtiön toimintaa vastaamaan taloudellisiin haasteisiin, ja samalla vahvistaa tulevaisuuden kasvu- sekä kilpailukykyä.
Gigantin maaliskuun myydyimmät puhelimet TOP 10 – OnePlussan uutuus nousi kärkeen, täysin lapsille suunnattu puhelin tulossa myyntiin pian1.4.2025 09:00:00 EEST | Tiedote
Maaliskuun myydyimpien puhelinten listalta löytyy uusia tulokkaita. Edellisen kuukauden kakkonen, OnePlus Nord CE 4 Lite, nousi kärkisijalle kestosuosikki OnePlus Nord CE3 Liten pudotessa listan hännille loppuunmyynnin myötä. Listan puhelimista voidaan huomata treidaamisen nostavan yhä enemmän päätään kuluttajien keskuudessa, kun myös arvokkaammat puhelimet löytyvät hyviltä sijoituksilta.
Gigantin maaliskuun uutiskirje: HD-siirtymä muuttaa katselukokemuksen – Miten valita oikea televisio ja äänentoisto?27.3.2025 10:30:44 EET | Tiedote
Suomen HD-siirtymä etenee 31.3.2025, kun Yle lopettaa vanhanmalliset SD-lähetykset. Tuhannet päivittävät televisioitaan, mutta miten varmistaa juuri itselle sopivimmat ratkaisut ja aikaa parhaiten kestävät laitteet? Entä miten hoitaa vanhan television kierrätys fiksusti? Tarjoamme taustatiedon ja annamme hyötyvinkit yhdessä kuluttajaelektroniikan myyntipäällikkö Toni Kiekkisen kanssa. Gigantin televisioviikot jatkuvat 6.4. asti, tarjoten asiantuntija-apua ja tarjouksia teräväpiirtosiirtymän tueksi.
Gigantin helmikuun myydyimmät puhelimet TOP 10 – OnePlussalla molemmat kärkisijat, puhelinten kierrätys suosittua1.3.2025 08:00:00 EET | Tiedote
Helmikuun myydyimpien puhelinten listalla nähdään tuttuja nimiä. OnePlus Nord CE3 Lite on jälleen kärjessä, ja sen päivitetty versio OnePlus Nord CE4 Lite seuraa tiiviisti perässä. Kevään uutuusmallit odottavat vielä saapumistaan. Kuluttajat ovat jo nyt päivittämässä puhelimiaan, kun vanhempien mallien hinnat laskevat. Vanhoista puhelimista saa Gigantissa extrahyvistystä kampanjoiden ansiosta.
Gigantin helmikuun uutiskirje: Keraaminen työtaso ohittamassa kvartsitasot – näin keittiötrendit muuttuvat19.2.2025 13:58:47 EET | Tiedote
Alkuvuosi tuo uutta ilmettä suomalaiskeittiöihin ja sisustuksessa näkyy maanläheinen, käytännöllinen ja kestävä suuntaus. Mutta mikä väri on juuri nyt suosituin? Ja mikä selittää keittiötasojen yllättävän muutoksen? Gigantin Epoq-keittiöiden asiantuntija Antti Pakarinen käy läpi kevään kiinnostavimmat trendit ja antaa vinkkejä keittiösuunnitteluun.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme