Gigantti

Gigantti on paneutunut asiakaspalvelun ruuhkiin laajentamalla rekrytointia, perustamalla tukitiimejä ja tehostamalla logistiikkaa

Jaa

Gigantti palkkaa lisää työntekijöitä asiakaspalvelunsa, myymälöidensä ja logistiikkansa tueksi. Rekrytoinneilla, sisäisillä tukitiimeillä ja logistiikan tehostamisella vastataan asiakaspalvelun yhteydenottojen määrän huomattavaan kasvuun, joka on seurausta kulutuselektroniikan ennustettua voimakkaammasta kysynnästä ja tavarantoimittajien toimitusvaikeuksista.

Suomen suurin kodinelektroniikkaketju Gigantti on palkannut tänä syksynä asiakaspalvelukeskukseensa, myymälöihinsä ja logistiikkaansa useita kymmeniä ihmisiä ympäri Suomea. Rekrytoinnit jatkuvat erityisesti asiakaspalvelukeskuksen osalta, johon tullaan palkkaamaan loka-marraskuussa vielä yli 30 työntekijää. Laajoilla rekrytoinneilla on purettu ennen kaikkea asiakaspalvelun ruuhkaa ja pyritään turvaamaan jatkossa asiakkaiden sujuva palvelu.

Gigantin asiakaspalveluun tulevien yhteydenottojen määrä on muun muassa koronan vaikutusten myötä tuplaantunut lyhyessä ajassa. Elektroniikka-alan maailmanlaajuiset toimitusvaikeudet liittyvät tavarantoimittajien toimitusongelmiin erityisesti siru- ja raaka-ainepulan, sekä kuljetuskonttien riittämättömyyden vuoksi. Etenkin tavarantoimittajien ennakoimattomasti muuttuvat tilanteet kuormittavat tällä hetkellä jälleenmyyjiä koko alalla.

”Olemme tilanteesta todella pahoillamme, ja kiitämme kaikkia asiakkaitamme kärsivällisyydestä. Teemme koko Gigantissa joka päivä hartiavoimin työtä ratkoaksemme tilannetta. Rekrytoimme ja koulutamme jatkuvasti lisää henkilökuntaa asiakaspalvelukeskukseemme, samoin myymälöiden henkilökunta on lähtenyt talkoisiin tukemaan omilla resursseillaan asiakaspalvelukeskusta. Myös jakelukeskuksiimme lisätään kalustoa ja kuljettajia. Tukitoimenpiteiden avulla ruuhkatilanne saadaan helpottamaan arviolta 4–6 viikon sisällä”, Gigantin operatiivinen johtaja Janne Henriksson kertoo.

Vaikka tavarantoimituksien ennustamattomuus jatkuu, oppia otetaan koko ajan

Gigantin asiakaspalvelukeskuksessa työskentelee tällä hetkellä 88 asiakaspalvelijaa, jotka vastaavat asiakkaiden yhteydenottoihin puhelimitse, sähköpostitse ja netin asiakaspalveluchatissa.

”Asiakaspalvelumme ruuhka on äärimmäinen valitettavaa asiakkaillemme, ja vaatii meiltä paitsi massiivisia ponnisteluja, myös uudenlaista ajattelua. Vaikka poikkeustilanne on pitkälti seurausta maailmanlaajuisesta ennustamattomuudesta, otamme tästä koko alalla tärkeää oppia. Vaikka juuri nyt pääsemme vastaamaan asiakaspalvelussamme viesteihin merkittävällä viiveellä, kaikkea saatua tietoa käydään tarkasti läpi. Olemme kiitollisia jokaisesta palautteesta, joka auttaa meitä kehittämään palvelujamme jatkossa”, Gigantin toimitusjohtaja Laura Tarkka kertoo.

Henkilökohtaista palvelua saa poikkeusaikana nopeimmin koronaturvallisesti palvelevista Gigantin myymälöistä, joita löytyy 42 toimipisteestä ympäri Suomea. Myymälöissä tavaraa riittää suhteessa paremmin kuin verkkokaupassa, jossa esimerkiksi pienelektroniikalla on tällä hetkellä heikompi saatavuus kuin suuremmilla kodinkoneilla. Tuotteille, joilla on huonompi verkkosaatavuus, on myymälöistä löydettävissä usein myös korvaava vaihtoehto. Asiakkaita halutaan kuitenkin ystävällisesti muistuttaa, että mikäli myymälöistä haetaan tietoa aiemmin asiakaspalvelun kanssa hoidettuun asiaan, myymälöillä ei ole käytössään kaikkia asiakaspalvelujärjestelmän tietoja.

Gigantin rekrytointisivut löytyvät täältä.
Gigantin asiakastiedote löytyy täältä.

Yhteyshenkilöt

Gigantti on Suomen suurin elektroniikan ja kodinkoneiden jälleenmyyjä.

Meillä on Suomessa 42 myymälää ja yrityksemme palveluksessa työskentelee yli 1 500 giganttilaista - myymälöiden ohella netti- ja yritysmyynnissä, sekä asiakaspalvelu- että jakelukeskuksissa. Pääkonttorimme sijaitsee Helsingin Sanomatalossa.

Liikevaihtomme tilikaudella 2022/2023 oli 525 miljoonaa euroa. Olemme osa Norjassa toimivaa Elkjøp-konsernia, joka kuuluu englantilaisen kodinelektroniikkaketjun, Currys plc:n, omistukseen.

Lisätietoa meistä löydät kotisivuilta osoitteesta: gigantti.fi.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Gigantti

Gigantin helmikuun uutiskirje: Keraaminen työtaso ohittamassa kvartsitasot – näin keittiötrendit muuttuvat19.2.2025 13:58:47 EET | Tiedote

Alkuvuosi tuo uutta ilmettä suomalaiskeittiöihin ja sisustuksessa näkyy maanläheinen, käytännöllinen ja kestävä suuntaus. Mutta mikä väri on juuri nyt suosituin? Ja mikä selittää keittiötasojen yllättävän muutoksen? Gigantin Epoq-keittiöiden asiantuntija Antti Pakarinen käy läpi kevään kiinnostavimmat trendit ja antaa vinkkejä keittiösuunnitteluun.

Gigantin tavoitteena on kasvattaa kiertotaloutta tukevien ratkaisujen osuus liiketoiminnastaan 10 prosenttiin vuoteen 2028 mennessä24.1.2025 12:45:00 EET | Tiedote

24. tammikuuta vietetään kansainvälistä elektroniikan kiertotalouspäivää. ”Suojaa, vakuuta, huolla, kierrätä, osta käytettynä”, summaa Gigantin kestävämmän kulutuksen keinovalikoimaa jälkimarkkinointi- ja logistiikkajohtaja Raul Friman. Maan laajimman kodinkone- ja elektroniikkajälleenmyyjän tavoitteena on kasvattaa kiertotalousratkaisujen osuus liiketoiminnastaan 10 prosenttiin vuoteen 2028 mennessä.

Gigantin tammikuun uutiskirje: Älysormukset vietiin alkuvuodesta käsistä – ohittivat ensimmäistä kertaa urheilukellot22.1.2025 11:31:55 EET | Tiedote

Älysormukset kasvattavat suosiotaan – millaisista hyödyistä hype kertoo? Kaikki puhuvat tekoälystä, mutta mitä se puhelimissa tarkoittaa? Pukki toi uuden luurin, miten hyötyä vanhasta? Kokosimme yhteen kiinnostavimmat telecom-ilmiöt asiantuntijamme Jyri Helistön johdolla. Gigantin uutiskirjeissä otamme kuukausittain katseen uuteen tuotekategoriaan ja tarjoamme katsauksen ajankohtaisiin suosikkeihin, trendeihin ja käytännön vinkkeihin.

Uudistunut Gigantti Itis veti lähes 10 tuhatta ihmistä avajaisviikonloppuun Helsingissä20.1.2025 14:40:10 EET | Tiedote

Itis Gigantin puolen vuoden uudistusprojekti sai huipennuksensa 16.1.2025, kun myymälä uudelleenavasi ovensa Helsingissä. Asiakkaita kiinnostivat avajaisviikonloppuna etenkin tv- ja keittiöosasto sekä puhelimet, tietokoneet ja imurit. Tavaratalopäällikkö Sarem Lotfollahi iloitsi hyvän tunnelman ohella erityisesti asiakastyytyväisyysluvuista, jotka pomppasivat koko Gigantti-ketjun keulaan.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye