Helena Eklund on nimitetty Odeon Cinemas Groupin Marketing & Innovation Directoriksi. Hannele Wolf-Mannila on uusi Pohjois-Euroopan Commercial Director
Helena Eklund on toiminut Pohjois-Euroopan Commercial Directorina vuodesta 2020 ja hänellä on monen vuoden kokemus elokuvateatteri- ja elokuva-alan johtotehtävistä. Eklund on toiminut CMO:na Filmstadenissa ja SF Biossa 13 vuotta ja sitä ennen Sony Picturesin markkinointipäällikkönä. Eklund on myös Ruotsin elokuvateatteriliiton ja kanta-asiakasohjelma Biopassetin hallituksen jäsen.
"Helenalla on vankka kokemus ja hän on arvostettu johtaja elokuvateollisuudessa. Hän pystyy tuomaan arvokkaita näkemyksiä innovaatioiden ja markkinointistrategian edistämiseksi Odeonin elokuvateattereissa Euroopassa", sanoo Odeon Groupin Chief Commercial Officer Chris Bates.
"Olen erittäin iloinen luottamuksesta ja odotan innolla, että pääsemme johtamaan ja kehittämään brändejämme yhdessä tiimiemme kanssa ympäri Eurooppaa keskittyen edelleen vahvasti asiakkaisiimme ja elokuvakokemukseen. Kuluva fantastinen elokuvakesä on osoittanut suuren valkokankaan ja jaetun elokuvakokemuksen voiman”, Eklund sanoo.
Commercial Directorin roolissa Hannele Wolf-Mannila johtaa myynti- ja markkinointitoimia Pohjois-Euroopassa. Wolf-Mannilalla on laaja kokemus markkinoinnista ja myynnistä, ja hän vaihtaa uuteen rooliin Pohjois-Euroopan Sales Directorin tehtävästä, johon hän siirtyi vuonna 2020. Ennen Finnkinon palveluksessa aloittamista Wolf-Mannila toimi Turun Messukeskuksen ja mainostoimisto Briiffin toimitusjohtajana. Wolf-Mannila on Suomen Filmikamarin ja norjalaisen elokuvamediamyyntiin erikoistuneen yhtiö CAPA:n hallituksessa.
"Hannele on ollut viimeiset neljä vuotta tärkeä osa Pohjois-Euroopan senior-tiimiämme, ja hän on tuonut mukanaan suurta osaamista markkinoinnissa ja myynnissä sekä vankkaa johtajuutta", sanoo Pohjois-Euroopan Managing Director Ramon Biarnes.
"Olen innoissani uusista haasteista. Työssäni keskityn palveluiden ja liiketoimintamme jatkuvaan kehittämiseen huomioiden eri asiakasryhmiemme muuttuvat tarpeet. Uskon vahvasti, että elokuvissakäynti on jatkossakin suosituin kulttuurimuoto." Wolf-Mannila sanoo.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Hannele Wolf-MannilaKaupallinen johtaja
Puh:+358 40 052 2595hannele.wolf-mannila@finnkino.fiKuvat
Tietoja julkaisijasta
Vuonna 1986 perustettu Finnkino on Suomen kulttuuriviihteen monipuolisin elämysten tarjoaja ja edelläkävijä. Finnkinolla on Suomessa kahdellatoista paikkakunnalla kaikkiaan 17 elokuvateatteria, joissa on yhteensä 119 salia. Finnkino toimii myös elokuvien maahantuojana ja levittäjänä. Finnkino kuuluu Euroopaan suurimpaan elokuvateatteriketjuun Odeon Groupiin, jonka omistaa amerikkalainen maailman johtava elokuvateatteriketju AMC.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Finnkino Oy
Kauhu kiehtoo erityisesti nuoria naisia – Finnkino: yli 60 % katsojista naisia1.11.2024 08:43:32 EET | Tiedote
Kauhuelokuvat ovat jo pitkään kiehtoneet yleisöä, ja erityisesti nuoret naiset ovat osoittaneet vahvaa kiinnostusta tätä lajityyppiä kohtaan. Finnkinon tilastojen mukaan yli 60 % kauhuelokuvien katsojista on nuoria naisia.
Finnkino Sello juhlii 10-vuotista taivaltaan uudistetuissa saleissa22.10.2024 08:00:00 EEST | Tiedote
Espoon sydämessä sijaitseva Finnkino Sello juhlii tänä vuonna 10-vuotista taivaltaan ja tuo samalla asiakkailleen jotain uutta ja odotettua: kolme täysin uudistettua elokuvateatterisalia.
Käsityöharrastus suomalaisille tärkeämpää kuin koskaan: Finnkinon ensimmäiset neulontanäytökset hyödyntävät elokuvan hyvinvointivaikutuksia26.8.2024 11:05:43 EEST | Tiedote
Neulominen on nouseva trendi Suomessa, ja Taitoliiton teettämän tutkimuksen mukaan 26 % suomalaisista neuloo viikoittain. Novitan asiakaskysely paljastaa, että peräti 93 % käsityöharrastajista neuloo, koska se on rentouttavaa. Käsitöiden tekeminen tapahtuu usein ruudun ääressä, mikä on inspiroinut Finnkinoa luomaan uudenlaisen elokuvakokemuksen: neulontanäytökset.
Suomalaiset palanneet elokuviin – Finnkinon asiakaskäynnit selkeässä kasvussa12.4.2024 09:54:33 EEST | Tiedote
Suomalaiset ovat käyneet alkuvuodesta elokuvissa lähes yhtä paljon kuin ennen korona-aikaa ja selkeästi aktiivisemmin kuin muissa Euroopan maissa. Suomalaiset ovat palanneet elokuviin erityisesti kotimaisen elokuvan perässä.
Finnkino aloittaa tuplanopeudella esitetyt elokuvanäytökset keväällä 20241.4.2024 09:00:00 EEST | Tiedote
Finnkino aloittaa tuplanopeudella esitettyjen elokuvanäytösten pilotin huhtikuussa Kyllä isä osaa -elokuvalla. Idea syntyi asiakkaiden toiveiden pohjalta, ja se on osa Finnkinon jatkuvaa palvelukehitystä.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme